overstap naar cp na 4#3b

  • Topicstarter Topicstarter dennis5
  • Startdatum Startdatum
D

dennis5

Guest
hoi allemaal ik wilde even wat vragen aan de kenners.
vlieg nu met een hm 4#3b geheel bruslesh.
ik vlieg er elke x 3 lipos mee leeg en gaat prima,teminste je corrigeer je eigen een ongeluk.
nu mijn vraag heb dit goed onder controle kan ik nu overstappen op een cp en mijn vraag welke is de beste om mee te beginnen.

zit te kiezen tussen een Walkera Dragonfly #60 - Brushless uitvoering
of een Walkera HM1#A 2,4Ghz (Metal version)
graag hoor ik van jullie gr en bedankt
 
Als je je een ongeluk corrigeerd, corrigeer je nog teveel...

Het is normaal dat je moet corrigeren, maar veelbeginners overcorrigeren continu, waardoor ze continu hun eigen correctie aan het corrigeren zijn.

En voor de keuze, het wordt jouw heli...
Des te groter, de stabieler

Misschien nog even rondkijken bij de concurrentie, align of zijn klonen?
 
hoi allemaal ik wilde even wat vragen aan de kenners.
vlieg nu met een hm 4#3b geheel bruslesh.
ik vlieg er elke x 3 lipos mee leeg en gaat prima,teminste je corrigeer je eigen een ongeluk.
nu mijn vraag heb dit goed onder controle kan ik nu overstappen op een cp en mijn vraag welke is de beste om mee te beginnen.

zit te kiezen tussen een Walkera Dragonfly #60 - Brushless uitvoering
of een Walkera HM1#A 2,4Ghz (Metal version)
graag hoor ik van jullie gr en bedankt

Ik heb zelf een HM1#A, wel een oudere versie. Die keren dat ik geprobeerd heb ( na alleen 2 ch. ervaring ) ging het goed fout. Is wel een heftig ding en uitsluitend voor buiten. Ik werd in ieder geval bang van. :D

Op het forum van rcvliegshop.nl staat veel over de 60#.
k.karsen is er een specialist in, mogelijk kun je hem via dit forum eens benaderen. Ik denk dat ik voor 450 size zou gaan.
 
Ha Dennis,

Je zit hier op een forum waar je alleen meetelt als je spullen hebt van het merk "Align".
Als je een ander merk hebt dan deze, ligt het per definitie altijd aan jou! ;)

Ok nu even serieus !
De 4#3b is een van de moeilijkste heli's dier er zijn, ik ken een aantal goede Trex en KDS piloten die zelfs dit kleine krengetje niet onder controle kunnen krijgen!

De eerste vraag die er bij mij rijst is, wat is je budget? want dat bepaalt uiteraard ook de aanschaf keuze ;)
 
Als je een 4#3b onder controle kunt houden (en daar is continue corrigeren voor nodig) dan kun je bijna alles vliegen. De enige vraag is of je een kleine CP wilt, of een grote. Aangezien je al Walkera spul hebt, kun je een 4#6 overwegen, of de flybarless versies van deze heli.
 
bedankt voor de reacties.
ben er een beetje uit.
kom er wel een beetje achter dat esky en walkera niet echt beste merken zijn.
ik heb nu deze op het oog HK-450GT Pro 3D Belt-Drive Helicopter Kit (Align T-Rex Compat.)
is kaal kost 100 euro en moet alles nog in.
dan koop ik alles los erbij plus een goede zender en ontvanger,lijkt me beter dan dat walkera en esky spul.
 
Ha Dennis,

Je zit hier op een forum waar je alleen meetelt als je spullen hebt van het merk "Align".
Als je een ander merk hebt dan deze, ligt het per definitie altijd aan jou! ;)

De eerste vraag die er bij mij rijst is, wat is je budget? want dat bepaalt uiteraard ook de aanschaf keuze ;)

Hm, klein hintje?

Align is niet de heilige graal van ht heliwereldje, zeer zeker niet
Maar het is wel een goede basis, waar je een stevige tijd mee vooruit kunt
Klonen zijn goed, maar daar hoor je verhalen over dat er allerlei onderdelen na verloop van een korte tijd vervangen moeten worden
Walkera en esky moet nogal wat mee gebeuren om alles netjes te laten werken, en je mot ze wat meer in de gten houden

Iig, degenen die ik heb gezien hadden in no time veel speling op de raarste plaatsen

Align heeft zijn zwakke punten, maar dit zijn er iig erg veel minder dan de bekende klonen etc
Dus raad ik eerder align aan, domweg omdat je daar zelf ook redelijk snel op uitkomt

Er is gewoon veel betr spul op de markt dan align, alleen gaat dat aardig in de papieren lopen. En dat heeft niemand er voor over, dus die merken hoef je nieteens te noemen
Als lesheli, puur om te leren vliegen maakt het niet gek veel uit, dan crash je nog relatief veel
Stop je met crashen, wordt een beetje kwaliteit wel prettig

Maar goed, ieder zijn merk, ieder zijn mening
 
Hm, klein hintje?

Align is niet de heilige graal van ht heliwereldje, zeer zeker niet
Maar het is wel een goede basis, waar je een stevige tijd mee vooruit kunt
Klonen zijn goed, maar daar hoor je verhalen over dat er allerlei onderdelen na verloop van een korte tijd vervangen moeten worden
Walkera en esky moet nogal wat mee gebeuren om alles netjes te laten werken, en je mot ze wat meer in de gten houden

Iig, degenen die ik heb gezien hadden in no time veel speling op de raarste plaatsen

Align heeft zijn zwakke punten, maar dit zijn er iig erg veel minder dan de bekende klonen etc
Dus raad ik eerder align aan, domweg omdat je daar zelf ook redelijk snel op uitkomt

Er is gewoon veel betr spul op de markt dan align, alleen gaat dat aardig in de papieren lopen. En dat heeft niemand er voor over, dus die merken hoef je nieteens te noemen
Als lesheli, puur om te leren vliegen maakt het niet gek veel uit, dan crash je nog relatief veel
Stop je met crashen, wordt een beetje kwaliteit wel prettig

Maar goed, ieder zijn merk, ieder zijn mening

thnx ik ga dan toch maar even goed op zoek naar een aligin.
de 250 is die ook voor buiten als het niet erg hard waait of is dat niet te doen en raad je een 450 aan gr dennis
 
de 250 is die ook voor buiten als het niet erg hard waait of is dat niet te doen en raad je een 450 aan gr dennis
Vuistregel voor buiten vliegen is normaliter genomen, hoe groter hoe beter ;)
Overigens schijnt KDS ook een goed en betaalbaar merk te zijn, als mijn vliegkunsten het toelaten ben ik van plan van de zomer aan te schaffen.
 
Laatst bewerkt:
Vuistregel voor buiten vliegen is normaliter genomen, hoe groter hoe beter ;)
Overigens schijnt KDS ook een goed en betaalbaar merk te zijn, als mijn vliegkunsten het toelaten ben ik van plan van de zomer aan te schaffen.

kan een kds 450s kopen compleet met zender nieuw in doos voor 219 euro.
ga hem morgen halen voor dat geld.
hou jullie op de hoogte hoe ik erme kan vliegen greettzzz
 
thnx ik ga dan toch maar even goed op zoek naar een aligin.
de 250 is die ook voor buiten als het niet erg hard waait of is dat niet te doen en raad je een 450 aan gr dennis

Een 250 wordt niet meteen aangeraden aan een beginner..
Ze zijn erg happig op commando's, en zo tam mogelik afgesteld zijn ze nog best lastig te vliegen
Maar als een 4#3 goed gaat, zal een 250 ook best goed gaan :mrgreen:

Waarschijnlijk ben je met een 450 beter af
Net een maatje groter, minder problemen in de staart (kleine heli's zijn daar gevoelig voor, de 250 in het bijzonder)
En een 450 kan in de juiste handen met een redelijk windje buiten gevlogen worden

Stel, je vermoed dt je nog 30 keer gaat crashen..
Misschien is een goedkope kloon dan alsnog een idee?
En bij iedere crash align onderdelen terugzetten, dan ga je er per crash op vooruit

Maar beide kun je in huis niet vliegen..
Kan altijd, maar is niet veilig

Maar iedereen heeft een eigen budget, zoek een beetje rond op het forum, dan vind je vele lotgenoten met dezelfde vragen
 
kan een kds 450s kopen compleet met zender nieuw in doos voor 219 euro.
ga hem morgen halen voor dat geld.
hou jullie op de hoogte hoe ik erme kan vliegen greettzzz
Nou succes met je aanschaf, ben zeker benieuwd hoe het gaat, wees niet te overmoedig en doe voorzichtig!!

Vergeet niet voor de zekerheid alle schroefjes, boutjes en moertjes na te lopen voor je de lucht in gaat ;)
 
Nou succes met je aanschaf, ben zeker benieuwd hoe het gaat, wees niet te overmoedig en doe voorzichtig!!

Vergeet niet voor de zekerheid alle schroefjes, boutjes en moertjes na te lopen voor je de lucht in gaat ;)

nou deze ochtend de kds wzen halen en glijk de accu volgepompt,tjonge jonge wat een verschil zeg met de 4#3b.
vliegt veel stabieler minder corrigeren.
hooveren gaat prima en vooruit vliegen gaat ook aardig.
dus al met al een goede aankoop de kds.
 
nou deze ochtend de kds wzen halen en glijk de accu volgepompt,tjonge jonge wat een verschil zeg met de 4#3b.
vliegt veel stabieler minder corrigeren.
hooveren gaat prima en vooruit vliegen gaat ook aardig.
dus al met al een goede aankoop de kds.

Is een prima ding, de KDS, al heb ik nog niet genoeg uren gemaakt met mijn exemplaren om een goed oordeel over de duurzaamheid te geven, maar sturen doen ze in elk geval prima.

Waar je even om moet denken: de binnenzeskantjes van de imbusboutjes van KDS zijn erg zwak. Dus koop een goede hardstalen imbussleutel met handvat, om te voorkomen dat je die boutjes uitlubbert.
Het aluminium van de delen tussen de frameplaten is sterk genoeg, maar vrij zacht. Dus de boutjes maar héél licht borgen, anders trek je bij het demonteren de schroefdraad mee naar buiten...
Hiervoor een drup borgmidel op een stukje plastic leggen, en het boutje met alleen de eerste gang van de draad lichtjes in die druppel dopen. Dat is ruim voldoende. Aan één drup borgmiddel heb je ruim voldoende om de complete heli te borgen.

Groet, Bert
 
Een paar maanden geleden zou ik gezegd hebben"niks voor mij zo'n KDS 450S CP geweld",maar ik moet toegeven dat ik er al een beetje(veel) wakker van lig.Wat een fantastisch gevoel moet dat zijn om zo'n prachtige helicopter onder controle te krijgen en laten doen wat jij wil.

Veel succes ermee Dennis:thumbsup:

Gr Raymond
 
nou deze ochtend de kds wzen halen en glijk de accu volgepompt,tjonge jonge wat een verschil zeg met de 4#3b.
vliegt veel stabieler minder corrigeren.
hooveren gaat prima en vooruit vliegen gaat ook aardig.
dus al met al een goede aankoop de kds.

Welke type heb je precies en waar ?
En natuurlijk foto's, filmpjes :D
 

ik heb hem gekocht bij www.rcholland.nl
in dordrecht woon zelf in zwijndrecht.
en ja een filmpje hehe.
ben blij dat hij niet crasch mare als ik het heel erg goed kan zou ik een filmpje maken.

en voor de mensen die de stap niet durven zetten,nou het vliegt stabieler dan een fp dat kan ik je wel vertellen.
net nog ff gevlogen met me 4#3b en dat ging even moeilijk na de cp raar maar waar.
 
Ik heb de KDS 450S ook, heel mooi ding, zelf ook erg tevreden over, kon er gelijk mee aan de slag en had geen ervaring met helikopters (en heb hem nog niet gecrashed) Ik heb wel een aantal dingen geupgrade wat ik wel kan aanraden om speling nog verder te beperken;
- Rotorbladen (carbon)
- Swashplate (alu)
- verticale en horizontale stabilisator carbon (erg grote aanrader, standaard verticale fin is erg slap en is eigenlijk een garantie op een crash met de staart omdat hij door dit metalen plaatje heen zakt)
- Belt wheel (alu)
- washout base (alu)
- En de blade holders hoofd en staart.

Maargoed het is een mooie helikopter en vliegt lekker!
 
Back
Top