overstap naar cp na 4#3b

• Topicstarter Topicstarter dennis5
  • Startdatum Startdatum
Fototje van de 450S met die upgrades:

img8869l.jpg

img8870d.jpg

img8873h.jpg

(even kleine update, nu zijn de foto's wat lichter)

Laatst bewerkt:
Kijk. Gaaf ding!

Daar kun je een stevige tijd mee uit de voeten :mrgreen:

Maar zie ik in je staart nog een geleiderol aan het eind zitten?
Die moet je in de gaten houden, bij mijn versie trex was dat ding een bron van problemen, en geheel nodig is hij niet

Dank je voor de tip. Ik hou alles in principe in de gaten. Het is een potentieel gevaarlijk apparaat dus ik heb een relatief uitgebreide pre-flight check. dingen als de belt, en grootste deel van de rotorkop controleer ik zeg maar. Alles wat moet bewegen controleer ik. Ik heb hem nu zo stabiel gekregen overigens dat ik in principe mijn vingers wel even van de zender kan halen. Doe ik uiteraard niet als beginner maar het is wel prettig dat je een machine hebt die van zichzelf stabiel is.

Volgende die ik koop zal een stuk minder stabiel zijn (Blade MCP-X), maar wel goedkoper en er is veel minder schade aan de heli en omgeving bij een crash waardoor je ook meer durft.

Ja met de 450C ben je gelijk helemaal klaar. Ik had helaas niet het geld om die gelijk te kopen. Bijkomend punt is dat ik het langzaam upgraden ook een leuk traject vind om te volgen. zo leer je de helikopter goed kennen en heb je steeds weer iets nieuws. Daarnaast krijg ik de onderdelen toch allemaal voor inkoop prijs dus maakt het allemaal niet zoveel uit.

Voordeel van de S en SV is dat de tailboom lager zit. Als je dus een keer een ruwere landing maakt is de kans op een tailstrike een heel stuk kleiner door de grotere afstand tussen de bladen en de staart.

Wat ik begrepen heb, bladestrike voorkom je ook door de bladen niet extreem los te vliegen
Hebben ze mindr snel de neiging 90' te draaien en in de staart te slaan

Wel prettig dat je hem in 1 keer stabiel hebt
Je hoort hier nog wel eens anders :mrgreen:

Goed punt. dat zal inderdaad helpen. Ik heb ze redelijk vast zitten, dat komt omdat de bladen zelfs zonder bout al redelijk strak in de blade grips zitten. Gelukkig heb ik geen last van ongewenste trillingen dus zie ik ook geen reden om dit aan te passen.

In 1 keer stabiel viel mij idd ook mee. Ik kreeg heb wel aardig vliegend maar met flinke aanpassingen op de trim. Ik heb het uiteindelijk zelf maar even opnieuw gedaan (omdat ik toch een nieuwe swash moest plaatsen en zo) en met de hulp van de video's van finless bob heb ik het snel kunnen doen en met een heel goed resultaat.

Misschien een hele domme vraag, maar ik ben het echt nog nooit ergens tegengekomen, hoelang vlieg je met de KDS op 1 standaard lipo ?

Ik heb mijn low voltage buzzer ingesteld op 3.7 volt, en kan dan ongeveer 9/10 minuten vliegen. Ik moet hier wel bij zeggen dat het hier dan gaat om rustig hoveren en beetje heen en weer vliegen. Zelfde heb ik ook met mijn 3 extra accu's van 5 euro :P ook ongeveer 10 minuten. Meer als genoeg, langer wil je toch niet achter elkaar vliegen.

Nou, dan nu maar enve van mijn kant een waarschijnlijk enorrum domme vraag:

Wat bedoelt men hier met "in 1 keer stabiel"?

Ik heb in al die jaren dat ik nu heli vlieg, nog nooit gemerkt dat een heli stabieler of minder stabiel werd door enige vorm van afstelling.

Hooguit dat hij neutraal vliegt of niet., prettig of onprettig stuurt, maar ik heb stabiliteit altijd als "systeemafhankelijk" ervaren.

Als iemand mij dat kan uitleggen, ben ik ook weer wat beter in staat mensen verder te helpen, want de laatste maanden word ik bijna "overspoeld" door beginners met een KDS.

@ Tuxbrothers: het is met een tamme afstelling zondermeer mogelijk, 10 minuten veilig op een 2200 mAh pakket te vliegen met een standaard KDS 450 SV (veilig=zonder het pakket te diep te ontladen.)

Voor agressiever vliegen zul je al snel met 7 minuten op moeten houden

Groet, Bert

Ik bedoel er mee dat hij dan zoals jij het noemt neutraal vliegt. geen onverwachte stuurbewegingen door eventuele speling in de kop of andere invloeden. Hij hangt stil op een plek zonder stuurinput (binnen zonder wind uiteraard). Dit zie ik als stabiel.

Dit werd verbeterd door andere onderdelen op de heli te zetten wat zorgt voor wat minder speling. (de plastic onderdelen hebben altijd wel iets meer speling als de alu onderdelen). Na deze upgrades heb ik hem gewoon helemaal neutraal ingesteld, (90 graden servohevels etc etc etc, de totale setup) en er voor gezorgd dat het zwaartepunt precies bij de as van de rotor ligt. Het resultaat is een helikopter die stabiel, voorspelbaar en rustig kan vliegen (zoals ik het zelf dus zou omschrijven.

Ah, OK thanks....

Altijd handig wat men bedoeld met zoiets, want ik was écht even de weg kwijt bij wat er bedoeld zou worden met "in één keer stabiel"

Ik weet niet hoe de kunststof kop van andere KDS versies vliegt, wij gebruiken SV versies.
Maar die vliegen zelfs met houten blaadjes van een merk "goeiekopie" nog neutraal en voorspelbaar.

Ik kon mij er in elk geval weinig bij voorstellen, nu wel.

Groet, Bert

Back