Overstap van FP naar CP

Ik heb de blade 120sr onder controle en zou een blade 130x of een align 250 dfc willen aankopen. Welk toestel zou ik het best nemen?

Mvg

een trex 250 is een ontzettend leuk toestel, maar niet om mee te beginnen als CP :-).

De 130 , tja de 1 vind het top de ander haat hem door de aanpassingen die wenselijk zijn. Er zijn momenteel vele micro cp's te koop. Zou me even goed orrienteren. zon klein CP'tje is wel wat vergevings gezint bij een kleine crash dus dat is wel een groot voordeel. voor de rest zou ik gewoon even ook op de sim oefenen.

Welke zender gebruik je nu? Een dx6 of beter is wel noodzakelijk met een cp heli. Je kunt met een dergelijke computer zender de heli ook wat terug trimmen zodat hij niet meteen heel agressief vliegt en je rustig kunt beginnen.

de 130x zou ik als beginner niet meteen kopen. Hij is wat kwetsbaarder dan de mcpx bl. De 130x en mcpx zijn qua power vergelijkbaar en de tail hold van beide heli's is affabriek niet perfect. De gewone mcpx is ook leuk om mee te staryen of de nano cpx. Hoe kleiner de heli, hoe nerveuzer hij van nature is. Het voordeel van een kleine heli is wel dat de kans op schades bij een crash weer kleiner is.

Een 200srx is ook een heli leuke optie. Leuk formaat, crashbestendig, snel en vliegt al aardig als een cp heli op de variabele pitch na. De windgevoeligheid is ook heel laag bij de 200srx. Wanneer ik hem niet meer zou kunnen vliegen, betwijfel ik of ik de mcpx bl nog wel zou gaan vliegen.

Back