Overtollige ABS verwijderen, hoe?

Hoi,
Heb mijn boot eindelijk ontvangen! (Robbe W3)
Ben wel blij...

Heb me staander al gemaakt, ( goed gelukt By The Way )

Misschien dat ik zelf een bouwverslagje maak... 8)

Maar nu zit ik met volgend probleem: 8O
De ABS romp en dek hebben overtollige abs die moet verwijderd worden (dus de romp is hoger als ze meot zijn), de echte kenners weten wel wat ik bedoel. Maar hoe doe je dit ? Ik heb een figuurzaag, een ijzerzaagje geprobeerd, en nooit wilt het lukken! Ik ga als maar scheef of het lukt niet of dit of dat..

Hoe doen jullie dat nou? :(
Nuja, nu kan ik al niet meer veder...

Echt een raar probleem, waarom doen ze dit in de fabriek er nou niet netjes af? :?

>Echt een raar probleem, waarom doen ze dit in de fabriek er nou niet netjes af? Confused

modelBOUW he... zelfs het ineenzetten van een kit blijft een hele klus hoor. En neem zeker je tijd want de kantjes eraf lopen blijf je zien.

ik heb een dremel en daarna een vijl gebruikt - in elk geval je tijd nemen en ZEER voorzichtig doen.

snijden lukt misschien alleen maar als de ABS dun genoeg is, zelfs dan nog.

Patrick

Twee boten gekocht??? 8)

Niet zo handig op in twee verschillende topics dezelfde vraag te stellen.

Maar omdat ik nu toch bezig ben:
Een stanleymes o.i.d. warm stoken in een vlam, en het gaat als het spreekwoordelijke gezegde, als een warm mes door de boter (in dit geval dus ABS)

Ok, dankjewel iedereen, maar uiteindelijk ben ik voor die speciale schaar gegaan.
Gelukkig hadden we hier nog een klein nagelschaartje liggen, is ook zo gebogen, net als je andere schaar...

Is redelijk vlot gegaan en daarna beetje vijlen maar...En het is gedaan 8)

Maar nu zie ik net dat ik de roersteun ontbreek :( :? niet in de verpakking gevonden...(is inclusief beslagset) In welk pakje zou dit moeten zitten? Toch normaal bij de schroefbladen, roeren, enzovoort toch ? dat pakje toch ?

niets :(

Hoi,

als ik me niet vergis zit er bij een weller soldeer pistool een plat plaatje wat je in plaast van een soldeerpunt in het pistool plaatst.
Hiermee kun je prima ABS snijden !!

André

Hitte blijft een risico...
Ik teken de juiste hoogte met een viltstift af, snij het ABS ongeveer 1mm van de viltstiftstreep af, en doe de rest met schuurpapier (met het handje, machninaal gaat vaak te snel)
Wel een pokkewerk, met dit weer...

Je kan het met een Scalpel of hobbymes langs de lijn insnijden en dan breken.
Het werkt net als glassnijden.
Ik zou niet met een bout of heet mes werken maar ja ieder heeft zijn manier van werken.
Soms zit er een gleuf in het abs waar je het door moet snijden deze volg je rustig met een mes en dan breken.

Back