Oxy-3 Timing-belt vervangen

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door heligert, 29 mrt 2022.

Tags:
  1. heligert

    heligert

    Lid geworden:
    2 jun 2014
    Berichten:
    1
    Hallo,
    De Timing-belt van mijn Oxy-3 is gebroken. Weet iemand hoe ik die het beste kan vervangen?
    Ik heb alle tekeningen maar ik kan niet goed vinden welke componenten ik los moet maken om de nwe belt erin te zetten.

    alvast bedankt IMG_6958.JPG
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    das geen "timing belt", dat is gewoon de snaaraandrijving.

    ik heb ff de handleiding opgezocht.
    maak de 4 of 8 boutjes van het staartblok even los
    die zorgen ervoor dat de hele staart een stukje naar voren of juist naar achter kan. (of er helemaal uit, wat in jouw geval even handig is)
    bij een nieuwe snaar zul je dus even wat meer ruimte moeten geven, dus staartbuis een beetje het frame in.
    eenmaal de boel op zijn plek, kun je met die hele staartbuis de snaarspanning regelen.
    eenmaal goed, de 4 of 8 boutjes weer goed vast.

    Als ik het goed zie, moet de as van de staartrotor los.
    meestal 1 kant (achterkant) los, zodat je de nieuwe snaar erover kunt leggen.
    dan heb je hem al door de buis geduwd. ding eraf, komt de achterkant van die as vrij. plop erover, vast en hij zit

    dan aan de voorkant maak je hier de hoofdas los. meestal zit er 1 bout door het hoofdtandwiel.
    die eruit, in theorie kan dan heel de hoofdas naar boven.
    soms moeten de servo linkjes los van de swash om hem voldoende omhoog te laten komen.
    hoofdtandwiel eruit.
    snaar doortrekken.
    hoofdtandwiel er weer in, met de snaar op zijn plek.
    en de boel weer in elkaar zetten



    ik heb deze gevonden
    pagina 23 voor het op spanning zetten
    https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwikmuS_vu32AhWROewKHRUVDu4QFnoECAUQAQ&url=https://www.lynxheli.com/manuals/OXY3-TAREQ%20EDITION%20REV%2002.pdf&usg=AOvVaw0Cpd2JUrAk6xF47Aqdmov7
     

Deel Deze Pagina