Ik heb al een tijdje een P-38 van VQ op de plank liggen en ben nu begonnen met de afbouw.
Het is een model van 210cm span, met fowlerflaps en retracts. Hoewel het een ARF betreft zit er toch nog wel wat kluswerk aan.
Er zijn echter toch wel een paar vraagjes voor de deskundigen onder ons die mij bezig houden....
Allereerst de kanaalbezetting...
Ik heb een Futaba FF8 .
Na de 4 basiskanalen heb ik dus
5-retracts
6-flaps
7-afwerpbare bom
8-extra motorkanaal.
Ik wil echter gloei inbouwen bij beide motoren ( OS FS70) aangezien deze ondersteboven hangen en met een twin een wat zekerdere en lagere idle geven.
Hoe ga ik dit regelen zonder een amdere zender te kopen....
Is het noodzaak bij een twin beide motoren een apart kanaal te geven en dan te mixen, of kan ik het extra kanaal creeëren door beide motoren op 1 kanaal te zetten.
Hoewel ik 30 jaar actief ben in de sport, is dit toch mijn eerste twin. Vandaar de vraag.
Verder nog een vraag vwb propellors:
Ik denk aan master 13x8 3 blad.
Zou het max toeren iets terug moeten brengen om het geluid acceptabel te houden.
Andere suggestie's?
Ik hoor graag van jullie!
Vast gedankt!
Guido
Het is een model van 210cm span, met fowlerflaps en retracts. Hoewel het een ARF betreft zit er toch nog wel wat kluswerk aan.
Er zijn echter toch wel een paar vraagjes voor de deskundigen onder ons die mij bezig houden....
Allereerst de kanaalbezetting...
Ik heb een Futaba FF8 .
Na de 4 basiskanalen heb ik dus
5-retracts
6-flaps
7-afwerpbare bom
8-extra motorkanaal.
Ik wil echter gloei inbouwen bij beide motoren ( OS FS70) aangezien deze ondersteboven hangen en met een twin een wat zekerdere en lagere idle geven.
Hoe ga ik dit regelen zonder een amdere zender te kopen....
Is het noodzaak bij een twin beide motoren een apart kanaal te geven en dan te mixen, of kan ik het extra kanaal creeëren door beide motoren op 1 kanaal te zetten.
Hoewel ik 30 jaar actief ben in de sport, is dit toch mijn eerste twin. Vandaar de vraag.
Verder nog een vraag vwb propellors:
Ik denk aan master 13x8 3 blad.
Zou het max toeren iets terug moeten brengen om het geluid acceptabel te houden.
Andere suggestie's?
Ik hoor graag van jullie!
Vast gedankt!
Guido