P-40 in de woestijn gevonden

Ongelooflijk verhaal!

Crashed plane of Second World War pilot Dennis Copping discovered in the Sahara desert | Mail Online

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Heel gaaf, prachtige foto`s! Triest van de vlieger en jammer dat de lokale bevolking het als schroot ziet... :shock: Hoop dat ze ongeschonden naar Engeland kan.

Las van de week een verhaal over 20 Spitfires die in Burma begraven zijn, in kratten, helemaal compleet. Engeland probeert deze nu op te sporen en los te krijgen van Birma.

Groeten, Ramses

Blijven mooie plaatjes van die kisten, liever in een andere staat maar het is een stukje historie.

Apart dat je dit zo ziet en dan bedenkt dat het 70 jaar geleden is dat er iemand voor het laatst bij het toestel geweest en aangeraakt heeft. Wel een heel erg verlaten stuk inderdaad als hij nu pas is gevonden.

echt een waanzinnig verhaal en super foto`s :D
ik hoop dat dat engeland de kist mag gaan bergen en kan tentoonstellen in een museum .

bedankt voor het delen , vond het leuk om te zien . ;)

mvg eric

Prachtig om te zien, toestel is in zo'n goede staat dat het haast gebruikt kan worden als rekwisiet op een 2 WO filmset. Of voor een remake/nieuwe versie van 'Flight of the Phoenix'.
Als de piloot ooit nog gevonden word dan denk ik dat het lichaam goed geconserveerd is door de woestijn, waarschijnlijk gemummificeerd.

Robert,

Volgens mij is dat parachutestof die daar ligt en geen botten (op de foto in je link....)

Stevo

Juist,ffff het stukje lezen.
Na zijn "landing" heeft ie geprobeerd zich met de parachute tegen de zon te beschermen. Later is hij id waarschijnlijk gaan lopen. Nooit meer gevonden.

zijn laatste optreden was in de kaskraker the mummy :D hahahaha

wel een mooi verhaal met mooie plaatjes he jongens .

mvg

Jammer. :( Dat was bij uitstek nog de mooiste afloop geweest als de piloot na al die jaren toch nog naar huis kon gaan.

Back