P-40E Warhawk (verkocht)

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Berto, 16 mei 2005.

  1. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    :oops: :oops: :oops:
    Sorry, sorry, sorry
    :oops: :oops: :oops:
    Ik kon het weer niet laten
    :oops: :oops: :oops:

    Maar het is niet mijn schuld :wink: moeten ze maar niet van die mooie spullen op marktplaats.nl zetten voor een mooi prijsje :D

    Ik heb dus de TF P-40E Warhawk gekocht.

    Het model is al gebouwd :( maar nog niet afgewerkt :)
    Het model werd kompleet aangeboden met:
    - Robart Rotating gear,
    - Robostruts,
    - Robart schaalwielen,
    - Robart airkit,
    - Super Tigre 90 (nooit gedraaid nieuw in doos),
    - TF in-cowl uitlaat.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Wat moet ik nog aan de P-40 doen:
    - kompleet bespanne cq. spuiten,
    - Super Tigre wordt waarschijnlijk verkocht en vervangen voor een 20cc 4-takter.
    - een pneumatisch intrekbaar staartwiel monteren,
    - misschien een drop tank monteren

    Eerst maar even de Stinson Reliant afmaken (denk ik :?) die was net even eerder aan de beurt.

    Greetingz,
    Berto.
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2008
  2. andry

    andry Guest

    Haahahah

    Deze kist zag ik op marktplaats staan.
    Vind het een mooie kist
     
  3. steven.

    steven. Guest

    Wow, Prachtige kist die P40 ! :D
    Heb je soms al enkele gegevens (span, gewicht enz.. ?)
    Ga je hem een camouflage kleurtje geven, of eenkleurig ?

    heel mooi, echt waar ! :wink:

    Vriendelijke groeten
    Steven 8)
     
  4. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Thanxs :wink:

    Gegevens van de kist:
    Spanwijdte: 1625 mm
    Vleugelopp.: 45 dm
    Romp lengte: 1376 mm
    Gewicht: 3630-4760 gr (volgens Top Flite maar zal wel wat zwaarder worden :lol: ).
    Aanbevolen motor: 2-stroke .61-.90 cu in (10-15 cc) or 4-stroke .91-1.20 cu in (15-20 cc)
    Waarschijnlijke motor: OS of Saito 20cc 4-takt
    Radiobesturing: 8 - 9 servos
    Standaard Extra`s: Intrekbaar landingsgestel, flaps
    nog in te bouwen extra`s: Intrekbaar staartwiel, drop tank

    Striping weet ik nog niet, het wordt in ieder geval niet de standaard striping welke op de doos staat maar een striping van een nog wel vliegende P-40 :D

    Dit is de "doos"striping (ook zeer mooi :yes:):
    [​IMG]

    En nog een aantal foto`s van de Top Flite site:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    De eventuele drop tank (hier onder een P-47d Thunderbolt):
    [​IMG]

    Dat wordt straks een mooi setje op het veld mijn TF P-51d Mustang en P-40E Warhawk
    [​IMG][​IMG]
    en de AT-6 Texan van Onno (jaja ze worden niet meer gemaakt maar hij heeft er nog 1 :D ).
    [​IMG]

    En dan heb ik ook nog de tekeningen liggen van de TF F-4U Corsair welke van 1:8 zijn opgeschaald naar 1:7 :D
    [edit 06-06-05]ik heb nu de bouwdoos van de TF F4U-1A liggen dus deze ga ik zo opboouwen ipv kompleet zelf maken.[/edit]
    [​IMG]
    En de P-47d Thunderbolt
    [​IMG]

    En eigenlijk nog de mooiste, ik heb ook ruwe tekeningen liggen voor een P-38 Lightning in schaal 1:7 maar dat is voorlopig nog echt toekomst.
    [​IMG]

    Mhhh, ik heb geloof ik de komende jaren eigenlijk nog genoeg te doen :|

    Toch eerst de Stinson afmaken (al krijg ik ook veel zin in de P-40 en om de P-51 weer op te bouwen :? ).

    Greetingz,
    Berto.
     
  5. jaap

    jaap Guest

    Zeg Berto,
    Jij koopt in het zelfde tempo vliegtuigen als dat ik de wekelijkse boodschappen doe (een erg afgunstig medeforumlid :evil: )

    Maar natuurlijk wens ik je veel plezier ermee :D
     
  6. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Maar daar tegenover staat dat er ook wel weer eens een model verkocht wordt :wink: (anders krijg ik echt wel ruzie met mijn vriendin :lol: ).

    De Stinson was een bewuste aankoop, maar die P-40 kon ik gewoon niet laten liggen voor die prijs dus zodoende.

    En natuurlijk bedankt voorj je reaktie :D

    Grt,
    Berto.
     
  7. jaap

    jaap Guest

    is dat trouwens een gfk romp?
    ik wist niet dat TF die ook verkoopt
     
  8. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Nop, geen GFK maar volledig houtbouw maar zeer mooi afgewerkt met dunne geweven glasvezeldoek en epoxy.

    Ik had eerst ook zoiets van GFK romp? maar dat is dus niet zo.

    De vleugel is net zo behandeld maar deze is nog niet van grondspuitlaag voorzien.

    Grt,
    Berto.
     
  9. jaap

    jaap Guest

    O, dus op de echte manier bespannen :D
    Ziet er wel erg strak uit.
    De P-40 staat wel hoog op mijn lijstje, maar eerst zal ik toch maar leren gewoon te vliegen.
    Al wel eens gedacht om mee te doen aan schaalwedstrijden met je modellen?
     
  10. J o h a n

    J o h a n

    Lid geworden:
    5 sep 2002
    Berichten:
    1.202
    Locatie:
    Het Oldambt
  11. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    @ Jaap,
    Het ziet er erg strak uit.

    Ik zit er zelfs over te denken om mijn P-51d Mustang net zo te gaan "bekleden".

    Schaalwedstrijden liggen toch nog we een stapje hoger en daar heb ik de tijd "nog" niet voor, maar ik ben nog jong 8O

    @ Johan,
    Mooie foto`s, is jouw Kittyhawk ook een TF model?

    Grt,
    Berto.
     
  12. J o h a n

    J o h a n

    Lid geworden:
    5 sep 2002
    Berichten:
    1.202
    Locatie:
    Het Oldambt
  13. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Mooi, Mooi, Mooi :yes:

    Ik heb alleen het idee dat de TF P-40 te hoog op z`n poten staat maar dat zal ik wanneer ik echt met de bouw begin eens even gaan controleren (het klopt wel volgens de tekening maar volgens mij niet in verhouding met de echte :| ).

    Maar dat zie ik dan wel weer (als het zo is beteknt het een hoop breekwerk :cry: ).

    Greetingz,
    Berto.
     
  14. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Ach maar voor die 100 euro :hammer: hoor je mij echt niet klagen :wink:
     
  15. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Zo, de Super Tigre S90K 15cc 2-takt heb ik verkocht.

    Dat was ik vanaf het begin al van plan in zo`n kist hoort gewoon een mooie viertakter thuis en die kwam ik dan ook tegen op het internet.

    Ik heb nu dus een OSmax FS-120 Surpass II klaar liggen voor gebruik in de P-40.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Dit is een 20cc 4-takt met brandstofpomp en choke.

    Ik heb ook nog een OSmax FS-120 Surpass E liggen die als eerste op de Stinson Reliant moet komen en daarna op de P-51.
    Deze motor heb ik al heel lang liggen maar nog niet vliegend op een kist gehad. Het is een iets ouder type dan de Surpass II heeft wel een brandstofpomp maar geen choke.

    Beide motoren naast elkaar:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Groet,
    Berto.
     
  16. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
  17. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.498
    Locatie:
    groningen
    Leuke fimpjes. :D

    Een hele nette landing! :p

    Overigens niet echt een lekker veld . . . :?


    jan.
     
  18. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    En laat ons veld nu net zo hobbelig zijn :(

    Er staat me dus nog wat te wachten, gelukkig heb ik er al wel wat ervaring mee met mijn P-51d dus dat komt best wel goed.

    Grt,
    Berto.
     
  19. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.498
    Locatie:
    groningen
    Ik bedoelde meer: qua vrije aanvliegroute.

    Niet dus . . . :nooo:


    jan.
     
  20. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.498
    Locatie:
    groningen

Deel Deze Pagina