hallo allen,
ik ben al een tijde bezig met de bouw van een p-51 Giant scale van topflite.
specificaties:
Wingspan: 84.5 in (2140 mm)
Wing Area: 1245 in² (80.3 dm²)
Weight (w/radio): 17.5-19 lb (7940-8620 g)
Wing Loading: 32-35 oz/ft² (98-107 g/dm²)
Fuselage Length: 73.5 in (1865 mm)
motor die ik ervoor heb liggen is een 50 cc crrc.
nu wil ik toch nog een bouwverslag opstarten omdat ik toch nog met een paar vragen zit.
hier een update wat ik allemaal al heb gedaan:
dit is het landingsgestel wat eronder komt.
deze 2 ribben heb ik moeten aanpassen om te zorgen dat het langdingsgestel netjes pas, om de vorige ribben waren gemaakt voor het langdingsgestel van topflite en dit was een heel andere bevestiging.
Nu zijn de problemen waar ik nu tegenaanlijk:
alle commentaar is welkom en alle tips ook!!
ik hoor het graag.
Mvg,
Niek
ik ben al een tijde bezig met de bouw van een p-51 Giant scale van topflite.
specificaties:
Wingspan: 84.5 in (2140 mm)
Wing Area: 1245 in² (80.3 dm²)
Weight (w/radio): 17.5-19 lb (7940-8620 g)
Wing Loading: 32-35 oz/ft² (98-107 g/dm²)
Fuselage Length: 73.5 in (1865 mm)
motor die ik ervoor heb liggen is een 50 cc crrc.
nu wil ik toch nog een bouwverslag opstarten omdat ik toch nog met een paar vragen zit.
hier een update wat ik allemaal al heb gedaan:

dit is het landingsgestel wat eronder komt.

deze 2 ribben heb ik moeten aanpassen om te zorgen dat het langdingsgestel netjes pas, om de vorige ribben waren gemaakt voor het langdingsgestel van topflite en dit was een heel andere bevestiging.

Nu zijn de problemen waar ik nu tegenaanlijk:
ik wil servo's bestellen voor de kist, hoeveel kracht komt op de servo's te staan, ik zat zelf te denken aan de graupner des 707 op de flaps en op het hoogte, hoeveel kg servo's heb ik nodig voor de rolroeren en rudder, om wil het graag zo goedkoop mogelijk(maar wel goed) hebben en de graupner servo's zijn nog al prijzig.
de planning is ook om de kist een glasmat te geven in plaats van dat ik de kist folie, dit wil ik doen omdat je met een glasmat de kist toch nog weer net iets netter kunt krijgen naar mijn idee.
nu heb ik 20 gr. matje gevonden, hier de link. zal het mooi gaan met zo'n mat 0f moet ik een ander matje gebruiken ( heb nog geen ervaring met glasmatten en alle tips zijn ook welkom.)
ik heb al ongeveer berekend dat ik maximaal 5 m2 nodig zal hebben, hoeveel epoxy zal ik hiervoor moeten gebruiken?( zodat ik ongeveer weet hoeveel ik moet bestellen)
alle commentaar is welkom en alle tips ook!!
ik hoor het graag.
Mvg,
Niek