P-51 'Strega'

Overigens: zijn er richtlijnen voor de volgorde waarin eea. het beste gespoten kan worden? :confused:

Ja, eerst wit en dan rood, maar ik bedoel:
1. eerst de vleugels en dan naar de romp toewerken, of
2. eerst de romp met het maskeer werk, en tenslotte de vleugels wit aflakken?

Ikzelf denk 2., maar misschien zie ik iets over het hoofd?

Dank.

jan.

Je kunt hem denk ik het best eerst helemaal wit spuiten, gewoon alles in 1 keer.

Daarna afplakken wat je rood wil hebben en dan in 1 keer al het rood doen, dus niet in stappen.

Wit als onderlaag omdat rood toch altijd iets transparant is, je rood zal er enorm door opleven.

Je kunt hem denk ik het best eerst helemaal wit spuiten

Bij nader inzien: een goed idee, denk ik! :p

Zoveel rood zit er niet op, dus slechts een klein deel van het totale oppervlak krijgt een dubbele (relatief zware) laag.

En als het het rood ophaalt: prima. :)

gewoon alles in 1 keer.

Dat wordt met de airbrush weer wat lastiger . . . ;)

Ben nu bezig de tipjes op de vleugels te 'krijgen' (lijmen, naadjes plamuren, schuren, etc.etc.).

Wou dat eerst later doen, maar we nemen ze nu in één keer mee.

(En dat was nr. 5.000 . . . :? )

jan.

Je kunt hem denk ik het best eerst helemaal wit spuiten, gewoon alles in 1 keer.

Daarna afplakken wat je rood wil hebben en dan in 1 keer al het rood doen, dus niet in stappen.

Wit als onderlaag omdat rood toch altijd iets transparant is, je rood zal er enorm door opleven.

Je bedoelt zeker afplakken wat je NIET rood wilt hebben toch?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoeveel lagen moet je daarvan opbrengen? jan.

Ik doe 1 dikke laag Jan, daar heb ik de beste ervaringen mee met de markings op mijn SE-5a waar ik nu mee bezig ben. Heb je het opgebracht en is het gedroogd en zie je nagenoeg niets meer dan is het te dun en krijg je het er moeilijk af zonder kleerscheuren om het maar zo te zeggen. Zet er dan nog een laag overheen.

Maak anders eerste even een proefstukje om te zien hoe het werkt en het er uit komt te zien.

Succes.

Gr. Teus

Maak anders eerste even een proefstukje

Hé, goed idee! :p

(GRAPJE!!!)

Had ik ook al bedacht (ik sta altijd open voor goede ideeen ;)).

Ik heb gisteravond op het materiaal waar het kapje van gemaakt is een (1) laagje opgebracht; zal vanavond eens kijken hoe / wat . . .

jan.

Tipjes gemonteerd: weer veel plamuur- en schuurwerk . . .

754aff052c0e5c4.jpg

Eén laagje 'liquid mask'; zal er nog een laagje bij doen . . .

754aff052bc91c7.jpg

Overigens: één laagje laat zich met de duim (van linksonder naar rechtsboven) makkelijk van plastic afrollen. :p

754aff052b8dc92.jpg

Strakke lijnen! :)

754aff05999cc5c.jpg

Wash-out . . .

754aff0599d85d2.jpg

:confused:

754aff05d9123fb.jpg

Eindeloos geveild om dit mooi 'flush' te krijgen . . .

(Dat is hier dus nog niet het geval :nooo:)

754aff05d8be1f6.jpg

(Richtingroer idem dito . . . )

Ik zou zeggen: spuiten maar! :p

754aff05995b056.jpg

jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
t blijft een lekker ding, dit toestel!

Met het spuitklaar hebben van je toestel heb je wat mij betreft weer een mijlpaal bereikt!

moet wel even zeggen dat ondanks de eeuwige bouwtijd dit toch een lekkere strega aan het worden is jan !!

Ben begonnen met airbrushen, en dat gaat mooi langzaam.

Ik wou de berichtgeving daarover wat beknopter houden als destijds met het stabilo, dus slechts af en toe een update. ;)

jan.

Weinig tijd gehad om verder te brushen . . . (drukdrukdrukdruk :shock:)

Maar er viel bij nader inzien ook niet zoveel te brushen . . . :nooo:

Ik ben nu vooral bezig om allerlei plek(ken)(jes), waar ik dwars door het glas heengegaan was en die nu wel erg goed te zien zijn (en dat is vooral op het kapje het geval; wel 10 plek(ken)(jes)! :mad: ), alsnog netjes te krijgen. :?

De onderkant van de fairing richting stabilo is ook niet je van het, maar dat springt toch minder in het oog. :)

Overigens nemen we die, nu we toch bezig zijn, natuurlijk wel mee. :yes:

Airbrushen op zich ging goed, kan ik melden! :p

(Ben vergeten de verschillende delen vooraf te wegen, da's dan weer jammer. :( )

Wordt vervolgd.

jan.

Back