P-51 'Strega'

Even voor de mannen die er ervaring mee hebben: op welk punt onder de romp plaats je de starthaak cq. het punt waar de kabel/het elastiek bevestigd wordt?

jan.

20180814_110651_resized.jpg

Ik hou niet van trekhaken onder zo'n model; dit kan ook.

Als het goed is worden vandaag accu's bezorgd, en dan kunnen we uitwegen.

jan.

Ik hoop voor je dat het pennetje los komt Jan.
Tijdens afschieten zal het wel werken, maar ik ben bang dat hij het punt waar er geen spanning meer op staat (en pas kan lossen) al voorbij is voor het pennetje er uit gevallen is.
Als die niet loskomt gaat hij met zijn neus de grond in.

Ik zou het niet durven in ieder geval.

De diameter van het pennetje is plm. 1 mm minder dat de binnendiameter van het buisje . . .

En het buisje helt iets naar voren; pennetje wordt er bijna vanzelf uitgetrokken!

Ik denk dat ik het wel aandurf.

jan.

Jan dit is de veiligste manier.
Zo heb ik mijn 6 meter zwever ook altijd weggeschoten.
Het werkt veel beter als een haak.
Mist hij maar lekker schuin zit.

Als het werkt (en ik zou Bertus niet willen en durven tegenspreken o_O) dan is het wel een fraaie oplossing met zo'n blinde constructie.

Zou je toch niet voor een karretje onder je kist kiezen in plaats van zo'n schans?

@Bertus (en wie het leuk vind),
De Ash van Beinekke vliegt inmiddels al even, met eigen fabrieksel ktw.
Niet heel vaak. Meestal heb ik weer flink "huiswerk" na een paar vluchten.
Er zit gewoon heel (te)veel knutselwerk in, maar wel leuk.
Maar het werkt en ze vliegt. 4,7m span en 8kg schoon aan de haak :eek:.
En dan toch nog thermiek kunnen vliegen. Wel starten vanaf een eigen karretje met behulp van het ktw.

Is het een idee om de maiden tijdens de Fly Inn in Roden te doen? :)

Zaterdag 1 of zondag 2 september.

Of is dat absoluut not done?

Mooie ambience, veel goede piloten voorhanden, ruim veld, goed bereikbaar/gelegen, etc.etc.

jan.

Een maiden op een meeting is zeker niet 'not done' dat is iets wat ieder voor zichzelf moet bepalen.
Ikzelf doe het niet, ik wil eerst een kist 'kennen' voordat ik er mee op een meeting of show mee ga vliegen.

Heeft niets 'met een grote jet' te maken, heb dat nooit gedaan, ook niet in de 'BosModelAir' tijd.

Was die anders dan nu:rofl:. Maar ik geef Berto gelijk. Een maiden die verkeerd afloopt op een meeting geeft altijd een deuk in je ego. Gewoon rustig op je eigen veld (over ander veld) invliegen en dan op naar de meetings.

Je bent meteen een prutser als er wat fout gaat. Bij een demo ben je naast prutser ook een potentieel gevaar.

Je bent meteen een prutser als er wat fout gaat. Bij een demo ben je naast prutser ook een potentieel gevaar.

Zoals gezegd, ik zou het niet zelf doen, maar aan een ervaren rot overlaten.

Maar misschien inderdaad beter van niet.

Wel showen, niet vliegen, better safe then sorry.

jan.

Vliegen met dat ding en op naar de volgende droom.
Op de schoorsteenmantel heb je er ook niets aan.

Back