Van APC heb je elektro versie. Van Aero-Naut de Cam Carbon. Deze props hebben hoog rendement. De Master Airscrew Electric... voor het eerst dat ik hem zie... zou geen onbalans mogen geven. Balanceren heb je een hulpstukje voor.
De conus trekken en zo goed mogelijk weer richten. En met beleid aantrekken, desnoods met eerst een beetje draaien van de klemconus en gebokkeerde motor. Zaak zich goed richt op de motoras.
Voor schoonheidsideaal? Show zet je er een schaal-ding op. Goed presterende propt helpt beter vliegen.
Wat duurder is Ramoser en kan er zelfs een vierblads op. Alleen zal die Ramoser weer ruzie met de fraaie spinner hebben... Met een Ramoser kan je de spoed instellen.
Op mijn pt19 heb ik de oude MasterA weg gelegd, maar dat was een behoorlijk flexibel dingetje, en nb een brandstofprop. Dus daarom APC genomen... motor niet zo sterk, een OS 26 FS... en daarmee kwam het model netjes los van de grond. Oude Pilot OK bouwdoos, nog gewichtig ook.
Heb ook nog steeds projecten uit 1973... steeds niet klaar of gevlogen ;-) Tijdspanne dondert nimmer... als je maar leut hebt!
Jan! Nooit met eCalc.ch aan de slag gegaan? In de abo-versie kan je van alles invullen... ook exact je motor, aantal cellen en C-rates, propjes, gewicht kist, vleugeloppervlak...