P-51

• Topicstarter Topicstarter easy rc
  • Startdatum Startdatum
E

easy rc

Guest
hallo,

ik ben hier net nieuw, het ziet er leuk uit! ik heb al veel info hier vandaan, maar nu loop ik vast...

ik ben op zoek naar een goeie gratis bouwtekening van een P-51 mustang. nou zijn die wel op internet te vinden, maar daar ben ik tog op een paar dingen gestuit:

-apparte tekening van de rom en de vleugel(met ander formaat)
-dingen ondbraken
-en modelen genaamt p-51 maar tog een ander model

zou iemand mij kunnen helpen hiermee? een link ofzo?

P51-5.jpg

ditsum,

vriendelijk bedankt,
max

hy,

bij een ander topic (plannen warbirds) staat deze linkwaar een aantal p-51's te vinden zijn .
Ik weet niet wat ze van kwaliteit zijn.

mvg

Je schrijft dat je een gratis bouwtekening zoekt... maar als je dit toestel gaat bouwen, dan zal het model (afhenkelijk van het formaat) je evengoed een smak geld kosten voor je het vliegend hebt. Verder doet je vraag vermoeden dat je hier nog niet heel veel ervaring in hebt...
Dit is geen beginnersmodel, noch om te bouwen, noch om te vliegen.
Als je toch een Mustang wil vliegen, overweeg dan een ARF of RTF model, er zijn er diverse op de markt; makkelijker vliegklaar te krijgen en niet zo gauw kapot... dat scheelt in het plezier.

Maar misschien vergis ik me wel hoor en heb je plenty bouw- en vlieg ervaring....

Bart

bdoets zei:
Je schrijft dat je een gratis bouwtekening zoekt... maar als je dit toestel gaat bouwen, dan zal het model (afhenkelijk van het formaat) je evengoed een smak geld kosten voor je het vliegend hebt.

Daar sluit ik me volledig bij aan, voordat je een vliegtuig vliegend hebt zul je een hoop geld kwijt zijn. Volgens mij is het het dan ook wel waard om een tekening te kopen, je weet dan zeker dat je een volledige tekening hebt zodat je je toestel ook af kunt maken. Hier een paar links:
http://www.bhplans.com/
http://www.donsmithplans.com/

Op deze sites staan een paar tekeningen van een p-51, je kunt er ook dingen bij kopen zoals de motorkap, canopy etc. Mogelijkheden genoeg dus. Nog een voordeel is dat je op www.rcscalebuilder.com vaak terrecht kunt als je problemen hebt tijdens de bouw omdat je daar vaak met mensen in contact kunt komen die vanaf dezelfde tekening hebben gebouwd. Je kunt dus zeker zijn dat je uiteindelijk een goed resultaat krijgt. Als je maar gedult hebt :)
Succes!
Ruben

okee,

kwa bouwen ben ik wel ervaren. ik ben bezig aan een J-87-B stuka, lukt perfect. bijna klaar. kwa vliegen heb ik zo het idee dat ik wel een stapje hoger kan kwa modellen.

ik heb eerder gevlogen met modellen zoals een piper J3-c
en nog wat van dat soort modellen.

nu ben ik dus bezig met de stuka, daar wil ik goed mee leren vliegen, heb iemand die me helpt. dus ik denk dat als de mustang af is, ik hem dan wel zou kunnen vliegen.

maar ik heb tekeningen gevonden, moet wel een kleine verandering in, maar komt goed.

max

Back