P-51D 2,6mtr afbouw/opknap project / verkocht!!!

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door jetpropdlx, 16 okt 2007.

  1. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Mijn nieuwste aanwinst:

    Een Bud Nosen P-51D Mustang span. 2,6 mtr motor ZG62 met vertraging

    [​IMG]
    [​IMG]
    meer info volgt
    Ik hou jullie op de hoogte :wink:
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2011
  2. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    :thumbsup: mooi............................

    Jouw kennende wordt dit een schitterende Mustang :yes:

    Succes met het opknappen en we blijven het volgen.
    (volgend jaar opgeknapt op Oss 8) )


    Zie ook al een heel belangrijk modificatie,
    Een intrekbaar staartwiel is natuurlijk wel een must op zo`n kist ;-)
     
  3. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.517
    Locatie:
    Zuidelijk
    Hey Erik, ook aan de occasions geslagen?? Hmmm, Bud Nozen, da's lang geleden, bestaan die lui nog wel? Kan me herinneren dat ik ze als kind in de MAN heb zien staan, je weet wel met die advertensies "Big is beautifull"........schat ergens 1979?

    Succes :D

    Grt,
    Gerald
     
  4. bla31

    bla31

    Lid geworden:
    28 sep 2005
    Berichten:
    123
    Hoi Eric,

    mooie aanwinst. Daar ga jij zeker weer iets moois van maken. Hou ons op de hoogte :wink:

    gr.
     
  5. bla31

    bla31

    Lid geworden:
    28 sep 2005
    Berichten:
    123
    Hoi Eric,

    mooie aanwinst. Daar ga jij zeker weer iets moois van maken. Hou ons op de hoogte :wink:

    gr.
     
  6. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.467
    Locatie:
    Haarlem
    Ha Eric,

    Wat een prachtkist!
    Ik ga ervan uit det de vertraging van Reeves is, deze kun je heel mooi wegwerken in de neus
    (zag ik bij Martin zijn Spitfire, totaal onzichtbaar weg te werken)

    Ga je nog wat bijzonders doen met de koeling van de motor?

    Groeten en succes, Ralf
     
  7. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    @ strutter ,
    ik geloof inderdaad dat het een vertraging van mc Reevers is en de koeling verdient inderdaad extra aandacht


    Een nieuw kleurtje staat net zoals een intrekbaar staartwieltje op het "TO DO" lijstje.
    [​IMG]

    Een "grote" Mustang stond al jaar boven aan mijn verlanglijstje, maar je vind niet veel bouwdozen van deze afmeting.
    Wat moet er nog oa moet gebeuren:
    besturing in bouwen en stekkers veranderen; motor monteren incl tank en hydromount; schakelventiel voor de wielen/wieldeuren verplaatsen en aansluiten; cockpitkap maken/monteren; het wiel komt tegen de zuiger van de wieldeuren; een spinner zoeken met de juiste vorm met een diamtr van 160mm
    na test vliegen: intrekbaar staartwiel maken en spuiten en weatheren

    ps heb gisteren effe een wiel en een wieldeur aangesloten op het ventiel om te kijken hoe dat het (canadees) schakelventiel werkt. het was effe zoeken waar welk slangetje moet zitten maak het werkt wel mooi : wieldeur open, wiel intrekken/up, wieldeur dicht , wieldeur open, wiel uit/down, wieldeur dicht. :lol:
     
  8. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.498
    Locatie:
    groningen
    Mooi, zo'n grote Mustang! :p

    Het lijkt of het type dat je wilt nabouwen een andere canopy heeft, of lijkt dat maar zo? :?

    De fairings van de romp / vleugel lijken me aan de kleine kant, en dat doet toch veel. :|

    En geabonneerd. :)


    jan.
     
  9. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.498
    Locatie:
    groningen
    Mooi, zo'n grote Mustang! :p

    Het lijkt of het type dat je wilt nabouwen een andere canopy heeft, of lijkt dat maar zo? :?

    De fairings van de romp / vleugel lijken me aan de kleine kant, en dat doet toch veel. :|

    En geabonneerd. :)


    jan.
     
  10. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Een oplettend oog 8O het type cockpit op de echte is inderdaad anders (van het type "H" geloof ik)
    maar de fairing valt wel mee denk ik
    [​IMG]
    een ander was is deze
    [​IMG]
    maar aangezien dat het geen "echt"schaal model moet worden zal het een mix worden van een aantal uitvoeringen.
    De nose-art die er op staat wil ik laten staan, maar ik vind de rest van het kleurenschema niet mooi (geen invasie strepen).
    [​IMG]

    en de onderkant
    [​IMG]
     
  11. Tjen il-Vec

    Tjen il-Vec

    Lid geworden:
    13 okt 2004
    Berichten:
    805
    Locatie:
    Ook ergens geloof ik
    Andere cockpitkap (hood) klopt wel voor deze mustang. Aangezien het een tweezitter betreft is er meer ruimte gemaakt naar achteren waardoor de kap naar achter wat hoger lijkt door te lopen.

    Anders stoot de meevliegert z'n koppie hey :D


    Tjen

    :wink:


    Wel heftige Mustang!!! abbo'tje d'r bij hoor! 8O
     
  12. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Hee Eric,

    ik verwacht van jouw eigenlijk ook wel dat als de kist geparkeerd staat staat op de grond met motor uit dat de wieldeuren langzaam openen ;-)
     
  13. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    @ berto,
    en als de motor start ze weer langzaam dichtgaan :wink:
    Dat opengaan (van de wieldeuren) als de oliedruk zakt gaat wel eeeeerrrrrrrggggg langzaam ,
    dat was toch zo bij de OLD CROW die een jaar of twee geleden hierwas voor een transponder probleem
     
  14. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Klopt, als ze nou gewoon hier of daar een one-way valve hadden geplaatst :?
    Maar ja daar hadden ze niet aangedacht, met als resultaat dat de deuren tergend langzaam zakken door het drukverlies in het systeem.
    Even de motor starten en hup, dicht zitten ze weer.

    Denk dat jij dat vast wel kan inbouwen :yes:


    PS. sinds wanneer is de PH-CJC een PA28-151?!?!?!?!?! :lol:
     
  15. Martin Barbier

    Martin Barbier

    Lid geworden:
    2 apr 2007
    Berichten:
    395
    Locatie:
    Waddinxveen
    Hoi Eric,

    Lijkt inderdaad een canopy voor de 2-zits Mustang ( Cavallier ?)

    De motorkoeling zou je als je de ruimte hebt , op kunnen lossen als volgt: :idea:

    Vanuit de luchthapper onder de vleugel, door de romp links en rechts, 2 dunne soort stofzuigerslangen naar voren leiden naar je motrruimte. ( via je motorschot links en rechtsboven naar je motor leidend) :wink:

    Ga ik ook zo oplossen bijj mijn Fiberclassics Spitfire MK VIX. heb gelezen dat dit een effectieve koeling zou geven.

    Groet,

    Martin
     
  16. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.498
    Locatie:
    groningen
  17. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    @ Martin
    De koeling zoals je beschrijft heeft de bouwer er ook in gemaakt, Ik heb er geen ervaring mee , maar ik heb er weinig vertrouwen in moet ik eerlijk toe geven :oops:
    [​IMG]
    De zwarte geribbelde slang is de toevoer komende van de luchthapper en de grote transparante buis is de afvoerkomt uit achter de luchthapper.


    De motor ophangingrubbers voor de hydromount lijken mij wat te slap, voor de motor incl de vertraging :cry:
    [​IMG]
    omdat de (dure) schokbrekers er ook niet bij zitten gaa ik voorlopig voor een starre ophanging.


    De cylinder voor het bedienen van de wieldeuren zat klem tegen het wiel (gear-up)
    Nu ik de cylinder iets verplaats heb zit hij vrij.
    [​IMG]

    De rolroer scharnieren waren ook niet naar mijn zin, in de neutraal stand stak het rolroer iets boven de vleugel uit en de scharnier opening was ook te groot
    van een kant heb ik de scharnieren al vervangen.
    [​IMG] [​IMG]


    De Gear selector valve is ook verplaatst, deze zat in de romp , als de vleugel op romp gemonteerd moet worden zouden er 8 lucht leidingen aangekoppeld moeten worden,
    nu dat hij in de vleugel zit moeten er 4 luchtleidingen aangesloten worden als de vleugelhelften tegen elkaar geschoven worden en maar 1 leiding als de vleugel op de romp gemonteerd wordt.
    [​IMG]


    Nog een intrekbaar neuswiel gevonden in de oude doos.
    [​IMG] [​IMG]

    De Flaps zou ik ook anders gemaakt hebben maar die laat ik toch maar zo.
    [​IMG]

    Ook maar een piloot gepast (hij lijkt een beetje op Tom Cruise , die ook een P51 eigenaar is ) :wink:
    [​IMG]
     
  18. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Al lekker op dreef Eric :thumbsup:
     
  19. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.498
    Locatie:
    groningen
    Lijkt me voor deze kist een beetje aan de kleine kant als neuswiel. :?

    Ook niet erg scale, lijkt me . . . :nooo:


    jan.
     
  20. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Go for the extra mile Eric:
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina