P-51D 2,6mtr afbouw/opknap project / verkocht!!!

net terug uit Duitsland (zonder uitlaat ;) daar wordt aan verder gewerkt de komende dagen)

stand van zaken:

de losse onderdelen:
PICT6282Medium.jpg

Thijs aan het puntlassen (toch handig zo'n aparaat)
PICT6286Medium.jpg

Na het puntlassen (eerst de trafo en draden af laten koelen):
PICT6288Medium.jpg

Zo moet het ongeveer gaan worden:
PICT6292Medium.jpg

Toch fijn als je ECHTE vrienden hebt (of niet jaap;):mrgreen::sleepy:)

@Eric

Een reactie van mijn zijde kan niet uitblijven natuurlijk op deze postings, ik zal het even uitleggen let op.

Je hebt vrienden met kleine letters en GROTE letters en dan heb je echte vrienden ook weer met kleine en GROTE letters.

Dan heb je sukkels met kleine en GROTE letters en dan heb je natuurlijk de echte sukkels met kleine en GROTE letters.

Nu heb ik ni zo lang erover moeten nadenken in welke hoek ik jou zal plaatsen, natuurlijk in het hoekje vrienden, maar er moet nog hard gewerkt worden door jou om in het hoekje ECHTE VRIENDEN geplaatst te kunnen worden, dus doe je best eens vriend Eric!!!!!!!!!!!!!!???????????

Volgens mij heb ik al eens iets voor jou gemaakt Eric en dat was een test, ik wilde kijken of je het waard was om een echte vriend ( kleine letters ) van mij te kunnen worden/zijn.

Verder ga ik hier niet op in, omdat ik altijd de deur op een kier hou voor mogelijke ECHTE VRIENDEN.

Kijk goed naar de foto's hieronder, dat heb ik met veel plezier gemaakt voor een ECHTE VRIEND !!!!!!!! JAJA met HOOFDLETTERS.

Neuswiel intrekbaar voor een turbine kist van Ger Klundert.
518536081_6_VL-8.jpeg

Struts intrekbaar voor een turbine kist van Ger Klundert.
518536238_6_u39F.jpeg

518536267_6_E3O5.jpeg

518536290_6_I16R.jpeg

Is dat hierboven mooi of mooi. en dat maak ik graag voor ECHTE VRIENDEN.

TOEDELOEEEEEEEEEEEEEEEEEE

@Vliegwam

Je staat nu op -2 pootjes

@Thijs

Jij krijgt + 10 pootjes van Eric, eigenlijk te weinig vind ik, maar het is een goed begin

Toch nog de vriendelijk groeten van JAPIOOOOOOOOOOOOOOOO

Laatst bewerkt:
Zo Jaap da`s wel een heel mooi stukje vakwerk :worship:

Als ik eens hier of daar een landingsgestel nodig heb dan ga ik eens bij jouw informeren ;-)

Hij zal wel gekocht hebben :mrgreen::mrgreen:

En Eric ik ben toch wel blij dat je ECHTE VRIENDEN HEBT ZOALS THIJS en het andere vliegtuig:thumbsup::thumbsup:dit is dus met groote letters dus echte vrienden:mrgreen::mrgreen:

En dus heb ik nu geen poot meer om op te staan volgens jappio

Ik ben ook benieuwd of het houdt, maar de uitlaat en de motor zitten wil in de zelfde resonantie, dus het kan wel houden

@ jaap , als ik dat zo zie (die poten voor Ger) ,dan hoop ik ooit tot jouw ECHTE VRIENDEN ga behoren ;) (ps dat onderdeel dat jij destijds hebt gemaakt voor de mustang heb ik ook zeeeeer gewaardeerd)

@ MR Rob
het is een soort RVS alleen Veeeeeel verkrachtiger:confused:
de buitenkant die het allemaal gaat dicht maken (een U vorm) wordt ongeveer 4cm langer/hoger dan de demper zodat ik hem daar mee vast kan schroeven aan de zijkant van de motor steun en dat er ongeveer een cm speling is tussen de bovenkant van de demper en de motor steun ivm de warmte.

Naar het aantal DB ben ik ook benieuwd (kan altijd de uitlaat pijpjes nog iets dicht klijpen) de demper inlaat is 28mm en de uitlaat 2x12mm (bij een KS-resopijp was de uitlaat pijp 1x16mm)

@ jaap , als ik dat zo zie (die poten voor Ger) ,dan hoop ik ooit tot jouw ECHTE VRIENDEN ga behoren ;) (ps dat onderdeel dat jij destijds hebt gemaakt voor de mustang heb ik ook zeeeeer gewaardeerd)

@ MR Rob
het is een soort RVS alleen Veeeeeel verkrachtiger:confused:
de buitenkant die het allemaal gaat dicht maken (een U vorm) wordt ongeveer 4cm langer/hoger dan de demper zodat ik hem daar mee vast kan schroeven aan de zijkant van de motor steun en dat er ongeveer een cm speling is tussen de bovenkant van de demper en de motor steun ivm de warmte.

Naar het aantal DB ben ik ook benieuwd (kan altijd de uitlaat pijpjes nog iets dicht klijpen) de demper inlaat is 28mm en de uitlaat 2x12mm (bij een KS-resopijp was de uitlaat pijp 1x16mm)

OK, ben eigenlijk wel benieuwd naar materiaal (duplex ofzo?), mocht je daar nog achter komen, laat het maar even weten :D
Met U-vorm is wel slimme oplossing ja, binnenkant U is dus net zo breed als motordome erboven?! Bevestiging is dan fluitje van een cent, alleen bestaat de kans dat je de motor even los moet halen met bevestigen (dat uitlaatspruitstuk niet voorbij cilinder komt met plaatsen al motor er al op zit), als je de poten van het U-stuk niet te lang maakt zal het waarschijnlijk net zo lukken :mrgreen:

Uitlaat opening lijkt een groot verschil 2x12 lijkt veel meer dan 1x16. In oppervlak (en dat telt) kan dat best nog wel eens meevallen. Verschil is misschien 10-20% schat ik zo, niet veel meer...

Leuk project, ik blijf het volgen :cool:

uitlaat

De uitlaat is zover klaar:
PICT6452Medium.jpg

PICT6451Medium.jpg

De Handige Harrie die het allemaal gemaakt heeft :worship:
DAT OP DE FOTO BEN IK DUS NIET !!!!!!! :wink:
PICT6454Medium.jpg

Thijs BEDANKT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu afwachten naar het geluid (aantal DB's)

Laatst bewerkt:
Die Thijs die kan alles maken, en hopelijk kun je met 2 mustangs vliegen in someren met de pasen.

En japio mooi he echte vrienden:mrgreen::mrgreen:

De stand van zaken:
nog een aantal kleine dingetjes te doen zoals: wieldeurtjes voor staartwiel , piloot met stoel monteren, motorsteun in de G4 of epoxy zetten, steun maken voor transport en montage, nog wat weatheren voornamelijk de romp en onderzijde vleugel
PICT6464Medium.jpg

PICT6465Medium.jpg

Dat ziet er heel netjes uit, heb je de motor niet even proef laten draaien op een bok met de nieuwe uitlaat? Gewoon even zeker weten dat hij er goed mee loopt.

Helaas ziet hij er na vanmiddag een heel stuk minder goed uit :-(:cry:
gisteren alles klaar gemaakt dus het moest vandaag gebeuren (wou er een aantal keren mee gevlogen hebben voordat ik hem mee naar het eerste treffen neem met pasen).
Met een stevige bokkige crosswind niet aan denken gewoon vliegen, tot ik wou gaan landen ging alles redelijk goed (buiten dat er iets niet helemaal goed ging met het retrack) bij de derde poging tot landen ging het mis het toestel sprong omhoog en kwakte daarna zeer hard tegen de asvalt waardoor de wielen met constructie er uit gebroken zijn
PICT6469Medium.jpg

@ Arjan,
Gisteren de motor voor de eerste keer laten draaien (had nog geen brandstof geroken) bij de eerste start geschrokken van het lawaai , dit kwam door de spanning in de bovenste plaat,een versteviging er op gesoldeerde , dat scheelde een hoop. Dat de motor niet zou lopen had ik helemaal geen schrik voor .De gaten die in de schotten zijn samen even groot als de uitlaat buis (28mm rond), had meer schrik dat hij niet voldoende zou dempen, maar vond vandaag het geluid vandaag wel in oorde.

@Eric

AAAAIIIIIII das minder, heel erg jammer Eric, kan nog wel gerepareerd worden zo te zien ma je hebt er niks aan.

Mooi uitlaatje in iedergeval dat is een ding wat zeker is.

Succes

Vriendelijke groeten Jaap

Back