In een lang ver verleden was er eens.........
Mhhh, misschien toch maar even wat directer houden :wink:
In 91 had ik examen gedaan MTS en in afwachting van het begin van het schooljaar voor de AFS had ik dus zeeën van tijd.
Ik was al bezig met modelvliegen maar toen was ik nog jong en niet wijs dus dacht dat alles wel te bouwen en te vliegen was :?
In die vrije tijd heb ik een schaal 1:72 P-51d Mustang gekocht om de tekening daarvan te gebruiken voor het opschalen naar een rc-model met een spanwijdte van 800mm en een 1,5cc als motor (die kwam toen uit de Robbe Vortex).
Ik ben dus begonnen met de tekening op te schalen en te voorzien van spanten, langsliggers, etc.
Het vleugelprofiel was een wat groter vraagstuk maar ik heb toen gewoon het profiel van de Robbe Vortex gepakt omdat het bij die kist ook redelijk werkte.
Het bouwen op zich was niet zo`n probleem maar er gaat best wel tijd inzitten om alles zelf te tekenen en op maat te maken maar dat was ook wel leuk
Het model vorderde gestaag en alles bleek vrij goed uit te pakken.
De eerste vluchten waren echter een kleine ramp de kist was te zwaar (althans dat idee had ik), te weinig vermogen en de rolroeruitslagen waren erg "sloppy".
Dus 2 microservo`s aangeschaft en elk rolroer apart aangestuurd maar het bleef niet echt alles.
Achteraf ben ik er ook achter gekomen dat dit aan mijn vliegervaring lag want het is een model dat snel gevlogen dient te worden en direct stuurt.
Het model is dus op de kast geraakt en vaak in de handen geweest maar nooit meer wat mee gedaan omdat de servo`s al in andere kisten terecht zijn gekomen.
MAAR..........................
De tijden veranderen en de ervaring is ook groter dus we gaan een nieuwe start maken (Ook omdat ik weer voldoende servo`s heb).
Het model is nu voorzien van een 2,5cc. De vleugel heeft ipv. micro miniservo`s (de micro`s komen in m`n Shock Flyer 8) ) en de romp (had ik al eens gedaan) is nu steviger.
Het wordt dus tijd voor een nieuw leven met deze kist (misschien crasht ie meteen maar dan heb ik wel duidelijk heid over het model 8O ).
Hier een aantal foto`s van de kist zoals ie nu is:
Het gewicht komt uit rond de 800gram :roll: maar we zullen wel zien wat er gebeurt.
Ik hou jullie op de hoogte
Greetingz,
Berto.
ps, misschien morgen z`n maiden alweer
Mhhh, misschien toch maar even wat directer houden :wink:
In 91 had ik examen gedaan MTS en in afwachting van het begin van het schooljaar voor de AFS had ik dus zeeën van tijd.
Ik was al bezig met modelvliegen maar toen was ik nog jong en niet wijs dus dacht dat alles wel te bouwen en te vliegen was :?
In die vrije tijd heb ik een schaal 1:72 P-51d Mustang gekocht om de tekening daarvan te gebruiken voor het opschalen naar een rc-model met een spanwijdte van 800mm en een 1,5cc als motor (die kwam toen uit de Robbe Vortex).
Ik ben dus begonnen met de tekening op te schalen en te voorzien van spanten, langsliggers, etc.
Het vleugelprofiel was een wat groter vraagstuk maar ik heb toen gewoon het profiel van de Robbe Vortex gepakt omdat het bij die kist ook redelijk werkte.
Het bouwen op zich was niet zo`n probleem maar er gaat best wel tijd inzitten om alles zelf te tekenen en op maat te maken maar dat was ook wel leuk

Het model vorderde gestaag en alles bleek vrij goed uit te pakken.
De eerste vluchten waren echter een kleine ramp de kist was te zwaar (althans dat idee had ik), te weinig vermogen en de rolroeruitslagen waren erg "sloppy".
Dus 2 microservo`s aangeschaft en elk rolroer apart aangestuurd maar het bleef niet echt alles.
Achteraf ben ik er ook achter gekomen dat dit aan mijn vliegervaring lag want het is een model dat snel gevlogen dient te worden en direct stuurt.
Het model is dus op de kast geraakt en vaak in de handen geweest maar nooit meer wat mee gedaan omdat de servo`s al in andere kisten terecht zijn gekomen.
MAAR..........................
De tijden veranderen en de ervaring is ook groter dus we gaan een nieuwe start maken (Ook omdat ik weer voldoende servo`s heb).
Het model is nu voorzien van een 2,5cc. De vleugel heeft ipv. micro miniservo`s (de micro`s komen in m`n Shock Flyer 8) ) en de romp (had ik al eens gedaan) is nu steviger.
Het wordt dus tijd voor een nieuw leven met deze kist (misschien crasht ie meteen maar dan heb ik wel duidelijk heid over het model 8O ).
Hier een aantal foto`s van de kist zoals ie nu is:







Het gewicht komt uit rond de 800gram :roll: maar we zullen wel zien wat er gebeurt.
Ik hou jullie op de hoogte
Greetingz,
Berto.
ps, misschien morgen z`n maiden alweer
