Tja, ik heb me toch weer iets in de handen laten drukken (naja, dat eigenlijk ook weer niet om eerlijk te zijn).
Ok, andere opzet dan.
Tja, ik heb me gister toch weer niet in kunnen houden en weer een propkissie aangeschaft, heb natuurlijk de TC Piper Cub als propkist maar dat is rustig prop kissie en wil weer wat 'raggerigs'.
Buum en ik hebben het idee opgevat om lid te worden van een dichterbij zijnde club om ook `s avonds even snel of in het weekend een paar uurtjes te gaan vliegen zonder de hele trip naar Deelen te maken.
We hebben beide wel electro kissies en brandstofmodellen maar ik wilde voor mezelf toch ook wel eens wat anders dan met de Piper Cub rondtuffen, en jets zijn er niet toegestaan dus je moet wat.
Nu wil ik ook wel weer eens iets zelf gaan bouwen en dat zou een P38 tzt eens een keer moeten worden, dromen mag toch?
Dus ik had bedacht dan ga ik een P51 bouwen in Top Flite formaat met een 15 of 20 4-takt erin om dan alvast 1 motor te hebben voor een P38 een keer, ooit eens, als ik tijd heb, als we in ons nieuwe huisje zitten, als dat opgeknapt is, als de bouwschuur klaar is, als.......
Je ziet het al, veel als-en en te weinig tijd want ik heb nog meer projecten liggen die ik 'even' moet doen.
Maar een P51 bouwen kost ook weer veel tijd.
En laat er verdorie vorige week nu een P-51 langskomen op marktplaats, met motor retracts, etc.
Dus even contact gezocht en gister maar opgehaald.
Het gaat dus om de P-51D Mustang 'Petie 2nd' van Graupner.
Spanwijdte ca. 1780 mm
Romplengte ca. 1650 mm
Vleugeloppervlakte 60 dm²
Vlieggewicht ca. 5,8 kg
Motor 20cc 4-takt / 26cc 2 takt
Model is opgehaald met een MVVS 26cc met reso in de romp, electrische retracts, servo`s zitten er ook nog in en zou op zich redelijk vlot vliegklaar kunnen zijn.
Model is niet schaal maar 'schaal' en ga eens kijken wat er moet gebeuren om het model meer schaal te maken tzt.
Ik heb er een 2de nieuwe maar wat beschadigde romp bij gekregen die ik wil gaan gebruiken om de romp schaler te maken.
Denk hierbij aan een intrekbaar staartwiel en de reso uitlaat door de geopende koeldeur achter de radiator laten uitkomen.
Misschien cockpit wat aankleden, panellines aanbrengen, richtingsroer juiste vorm geven.
Daarna vleugels een vergelijken met de echte en andere poten en wielen eronder.
En weet ik wat meer.
Maja, tijd, tijd, tijd, dus dat zal wel even duren.
Eerst deze versie maars eens vliegend maken en dan kijken we wel weer verder.
Zal vanavond foto`s plaatsen van de kist zoals deze er nu bij staat.
Grt,
Berto.
Ok, andere opzet dan.
Tja, ik heb me gister toch weer niet in kunnen houden en weer een propkissie aangeschaft, heb natuurlijk de TC Piper Cub als propkist maar dat is rustig prop kissie en wil weer wat 'raggerigs'.
Buum en ik hebben het idee opgevat om lid te worden van een dichterbij zijnde club om ook `s avonds even snel of in het weekend een paar uurtjes te gaan vliegen zonder de hele trip naar Deelen te maken.
We hebben beide wel electro kissies en brandstofmodellen maar ik wilde voor mezelf toch ook wel eens wat anders dan met de Piper Cub rondtuffen, en jets zijn er niet toegestaan dus je moet wat.
Nu wil ik ook wel weer eens iets zelf gaan bouwen en dat zou een P38 tzt eens een keer moeten worden, dromen mag toch?
Dus ik had bedacht dan ga ik een P51 bouwen in Top Flite formaat met een 15 of 20 4-takt erin om dan alvast 1 motor te hebben voor een P38 een keer, ooit eens, als ik tijd heb, als we in ons nieuwe huisje zitten, als dat opgeknapt is, als de bouwschuur klaar is, als.......
Je ziet het al, veel als-en en te weinig tijd want ik heb nog meer projecten liggen die ik 'even' moet doen.
Maar een P51 bouwen kost ook weer veel tijd.
En laat er verdorie vorige week nu een P-51 langskomen op marktplaats, met motor retracts, etc.
Dus even contact gezocht en gister maar opgehaald.
Het gaat dus om de P-51D Mustang 'Petie 2nd' van Graupner.
Spanwijdte ca. 1780 mm
Romplengte ca. 1650 mm
Vleugeloppervlakte 60 dm²
Vlieggewicht ca. 5,8 kg
Motor 20cc 4-takt / 26cc 2 takt

Model is opgehaald met een MVVS 26cc met reso in de romp, electrische retracts, servo`s zitten er ook nog in en zou op zich redelijk vlot vliegklaar kunnen zijn.
Model is niet schaal maar 'schaal' en ga eens kijken wat er moet gebeuren om het model meer schaal te maken tzt.
Ik heb er een 2de nieuwe maar wat beschadigde romp bij gekregen die ik wil gaan gebruiken om de romp schaler te maken.
Denk hierbij aan een intrekbaar staartwiel en de reso uitlaat door de geopende koeldeur achter de radiator laten uitkomen.
Misschien cockpit wat aankleden, panellines aanbrengen, richtingsroer juiste vorm geven.
Daarna vleugels een vergelijken met de echte en andere poten en wielen eronder.
En weet ik wat meer.
Maja, tijd, tijd, tijd, dus dat zal wel even duren.
Eerst deze versie maars eens vliegend maken en dan kijken we wel weer verder.
Zal vanavond foto`s plaatsen van de kist zoals deze er nu bij staat.
Grt,
Berto.
Laatst bewerkt: