P.P. Infinity II TX RX output?

Hoi allen,

Ik snap niet echt waarom Robbe heeft gekozen voor een standaard 250mAH output op de Powerpeak Infinity II.

Volgens de handleiding geeft het de gebruiker de mogelijkheid de zenderaccu tegelijk met de ontvangeraccu te laden of andersom.

De reden dat ik een computerlader heb gekocht is simpelweg m'n accu's zo efficiënt mogelijk te laden dus waarom geen 2, door de processor te manipuleren, uitgangen zodat je zeker bent van het feit dat beide accu's zo zorgvuldig mogelijk worden geladen? :|

Nu komt het erop neer dat ik eerst m'n zenderaccu ontlaadt middels deze Infinity II en een handmatige laadstroom kies zodat deze naar mijn voorkeur wordt geladen om daarna hetzelfde met de ontvangeraccu. Dat kost dus eigenlijk 2 keer zoveel tijd in plaats dat het parallel een stuk makkelijker zou zijn.

Ben ik de enige die dat een nadeel vind van deze computerlader of zie ik iets compleet over het hoofd?

Ik moet er wel even bij vermelden dat ik geen expert (maar ook geen leek :wink: ) ben op het gebied van accu's.

Groetjes,

Tjen

Tjen il-Vec zei:
De reden dat ik een computerlader heb gekocht is simpelweg m'n accu's zo efficiënt mogelijk te laden dus waarom geen 2, door de processor te manipuleren, uitgangen zodat je zeker bent van het feit dat beide accu's zo zorgvuldig mogelijk worden geladen? :|
Het is niet allen Robbe die daarvoor gekozen heeft.

Prijs technisch is het totaal niet interessant om een snellader te bouwen met 2 volledig instelbare uitgangen.
Het is dan veel goedkoper om 2 laders te nemen.

Het bestaat wel! B.v. een schulze 936, daar is behoorlijk wat op in te stellen.
Nu zijn die 3 uitgangen daarop niet helemaal gelijk.
Alles is volledig instelbaar met een beperking in het te aantal te laden cellen en het wel of niet kunnen ontladen.

Ding heeft maar één groot nadeel, het prijskaartje.

Daar kun je zeker 3 en misschien ook nog wel 4 Powerpeak Infinity II laders voor kopen.

Volgens mij hebben ze dat gedaan speciaal voor zenders, die mogen immers geen hoge laadstroom hebben. De nieuwste versie die ook lipo`s aankan heeft wel een deltapeak afslag op die uitgang.

Uiteraard heeft men vanwege prijstechnische redenen slechts één volwaardige snellaaduitgang op dit type laders zitten.

Daarnaast moet men wel in de gaten houden voor welke doel dit type laders eigenlijk bestemd zijn. Men kan er op het veld zijn aandrijfaccu's mee opladen. Om daarnaast de zenderaccu wat bij te kunnen tanken zit er een tweede uitgang op en deze heeft met opzet een veilige laadstroom van slechts 250mA.

@Tjen il-Vec,
Waarom ontlaad je je zender- en ontvangeraccu elke keer? Als je ze zo efficiënt mogelijk wil onderhouden moet je dat hooguit één of twee keer per jaar doen. Anders kost het alleen maar tijd en gaat de levensduur van de accu's achteruit..

@Tjen il-Vec,
Waarom ontlaad je je zender- en ontvangeraccu elke keer? Als je ze zo efficiënt mogelijk wil onderhouden moet je dat hooguit één of twee keer per jaar doen. Anders kost het alleen maar tijd en gaat de levensduur van de accu's achteruit..

Tja, das een goeie.... :roll: Ik ontlaadt ze niet iedere keer maar toch zeker zo om de 5 x laden. Ik denk omdat mijn gedachte zo ging dat als je gebruik maakt van je accu's deze door de belasting (weerstand) ook ontlaadt alleen dan niet helemaal. Om dan zeker te zijn dat ze een keer goed leeggetrokken worden onlaadt ik de accu's regelmatig via de acculader..... kennelijk niet de juiste manier :| ?

@Corrien. Schulze ja, superspullen! als ik de centjes had inderdaad :wink: :wink:

Back