P3A 2.7K opname op elke 4K tv afspeelbaar??

Hoi,
Heb onlangs een phantom3advanced gekocht en wil nu een nieuwe 4K tv gaan kopen.
Ik kan alleen nergens lezen of "zomaar" elke 4K ultrahd tv het 2.7K videobeeld van de p3a kan weergeven?

Hoe zit dat, kan elke 4K een 2.7K beeld afspelen?
Er is zoveel aanbod van 4K tv's maar ik wil natuurlijk wel een tv die met 2.7K video overweg kan.
Alvast bedankt voor de info.
Gr.
Anthony

Wil je dat doen met de ingebouwde mediaspeler van de televisie of een extern device? Zoals je waarschijnlijk weet levert de Phantom .mov (quicktime) video bestanden op, dus is ook nog de vraag of je dit wil en/of gaat converteren, bijvoorbeeld tijdens de post-processing van je video.

Hoe dan ook, het komt er op neer dat de media speler die je gaat gebruiken het bestand moet kunnen verwerken wat jij hem aanbiedt.

Ik wil het doen via ingebouwde mediaspeler van tv.die .mov bestanden kunnen ze wel aan meestal.en desnoods ga ik converteren naar h264/h265 als dat nodig is.belangrijkste vraag is of 4K tv's met 1520P(2.7K) overweg kunnen.
Gr.
Anthony

Laatst bewerkt:
Ik wil het doen via ingebouwde mediaspeler van tv.die .mov bestanden kunnen ze wel aan meestal.en desnoods ga ik converteren naar h264/h265 als dat nodig is.belangrijkste vraag is of 4K tv's met 1520P(2.7K) overweg kunnen.
Gr.
Anthony
Je moet jezelf afvragen of de (ingebouwde) media speler een 1520p resolutie kan verwerken, en zo ja wat deze er dan precies mee gaat doen. Het is bijvoorbeeld mogelijk dan hij het 1 op 1 gaat afspelen waardoor je zwarte randen rondom het beeld krijgt, of gaat upscalen naar de native UHD resolutie met als gevolg geen zwarte randen, maar met welke kwaliteit vind dit plaats?

Verder moet je ook onderscheidt maken tussen de container en de codec. Een .mov bestand converteren naar h.264 heeft in dit geval geen zin, want de videocodec die de phantom gebruikt bij dit containerformaat is al h.264.

De phantom kan van twee verschillende containers gebruikmaken:

- MP4 (met MPEG-4 AVC als videocodec)
- MOV (met H.264 als videocodec)

Het gaat dus niet zozeer om wat de tv (hardware) aan kan, maar wat de ingebouwde media speler (software) kan verwerken. Dit is natuurlijk merk en type afhankelijk, dus geen universeel antwoord op te geven.

Heb inmiddels na grondig te hebben getest in wit-goed winkels een mooie 4K tv gekocht welke alle YouTube video's van 2.7K 23Hz,25Hz,29Hz,50Hz,60Hz en tevens 4K allemaal perfect afspeelt. Viel niet mee want vele goedkopere UltraHDtv's maar ook de duurdere konden niet alle films afspelen, soms groen beeld, soms beeld voor de helft, soms schokkerig beeld...
maar gelukkig nu dus geslaagd met een mooie samsung 48inch 4K tv.

Back