P6 van Pichler, Icharge 106B en uiteindelijk de 720Inet3 Hyperion

lijkt kwa layout en specs weer verdachte veel op een Turnigy Accucell-6 of de Imax B6. Over die laders is voldoende info te vinden, over het algemeen gebruik ieder die hem heeft deze naar tevredenheid. Waaronder ik.

Zie nu ook de printplaat, zelfde rode print als bij mij in de Turnigy. Wat moet deze kosten? het lijkt een beetje een luxe uitvoering met koffertje, maar de laadsnoertjes zitten ook standaard bij de Turnigy van Hobbycity.

Ok, de turnigy accucell-6 is bij Hobbycity 38dollar, dezelfde voeding hebben ze daar ook, kost geloof ik een dollar of 10.

Ik had m'n bestelling bij Hobbycity binnen 2 weken in huis vanuit Hongkong.

Ik heb eens wat reviews gelezen op de site van hobbycity. O.a. van de laders Turnigy Accucell-6 of de Imax B6

Het blijkt dat niet iedereen even gelukkig is met de nauwkeurigheid van de balancer. Ik ben al een accu kwijt geraakt door een inferieure balancer. Daarom zie ik bovengenoemde laders niet zitten.

De voeding die als bijbehorend item wordt gepresenteerd op de site van hobbycity lijkt me niet zwaar genoeg, of ligt dat aan mij?

http://www.unitedhobbies.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6477

De 16A14V lijkt me beter passen bij de lader, al zit er weer een stomme stekker aan. Ook jammer zijn de niet al te enthousiaste reviews.

http://www.unitedhobbies.com/hobbyc...uct_Name=16A_14v_DC_Power_Supply_for_Chargers

Misschien is dit beter:

http://www.unitedhobbies.com/hobbyc...me=GTpower_SuperCon_AC_Adapter_100~240V_12.5A

Welke voedingen gebruiken jullie van hobbycity?

Mijn oog is nu gevallen op de Icharger 106B-plus. Op RC-groups is er een heel lange draad over deze laders:

10S 10A 300W charger/discharger ( iCharger 1010B+) -- 208B is releasing! - Page 292 - RC Groups

Nu nog ff de juiste balanceerstekker voor mijn flightpowers er bij kiezen... Dat dit nog niet gestandariseerd is in de deze tijd van globalisering:sad::sad:

Dit lijstje is me overigens erg behulpzaam om overzicht te krijgen van merk cq balanceerstekker:

JC RC Power - De best uitgeruste winkel

Laatst bewerkt:
Uiteindelijk heb ik de EOSO720iNet 3 charger van Hyperion gekocht.

Zodra het binnen prettiger is als buiten ga ik er mee aan de slag.

Daar heb je geen miskoop aan. Ik heb ervaren dat de ondersteuning van Hyperion qua firmware uitmuntend is. Voorbeeld: voor mijn Eos 0610 duo wordt nog immer nieuwe firmware uitgebracht. Onlangs heb ik weer geupdate en breide daarmee het aantal laadprofielen die je zelf mag instellen uit van 10 per interne lader tot 20.
De ondersteuning vind plaats in de fora van RC groups. Daar zit een technisch medewerker van Hyperion, NipponDave, als aanspreekpunt in een eigen draadje.

Laatst bewerkt:
Ik heb de lader inmiddels een aantal dagen binnen. De eerste indruk is erg goed. Let wel, ik ben geen kenner, maar heb wel wat gevoel voor techniek. Deze lader wekt mijn vetrouwen.

Je moet even een weg leren door het menu van de zender. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik de manual moeilijker vindt dan het menu van de lader zelf ;)

De software draait inmiddels ook. Het is echt leuk om mee te kijken tijdens het laden.

Tijdens het gebruik de komende tijd zal ik best wat meer mogelijkheden van deze lader ontdekken.

Vooralsnog ben ik er erg blij mee!

Back