Paar vraagjes.

• Topicstarter Topicstarter vliegje11
  • Startdatum Startdatum
V

vliegje11

Guest
Beste mensen,

ik ben een beginner met helicopters! vlieg al een tijdje zo'n silverlit picooZ silverlit en geloof me das soms ng best lastig!
maar na verloop van tijd wil je wat anders en ik zat te denken aan de Belt-CP is dit wat? heb hier wat vraagjes over.

1. is dit een best goede beginner?
2. wat voor zender krijg je er bij en hoe stel je die in of wat moet je instellen?
3 hoe werken de knopjes die stickjes enz en de trims wat is voor wat?
4 is het moeilijk om vooruit te vliegen?
5. crash je snel?
6. wat is hoovere? en kan dat met dee?
7. hoelang vlieg je met een volle accu?

alvast bedankt heb het forum al doorgespit maar het word telkens tegen elkaar in gepraat de een zegt goede helicopter de ander zegt dat is echt dikke shit enz!

bedankt

Goede uitleg wel.

Ik mis alleen een stukje over formaat.
Zo zal een kleinere heli lastiger te besturen zijn dan een grotere vanwege dat de grotere rotordiameter wat meer balans geeft.
Verder een prima uitleg over welke soorten er allemaal zijn.

De grote vraag die hier al meerdere keren gestelt is als men om advies voor een heli vroeg is "wat wil je er max. aan uitgeven" ?
Ben je nog in de fase van...'ik wil zien of het mij bevalt' of ben je die fase al voorbij en wil je beter spul ?
Als je nog wilt zien of het vliegen je wel wat lijkt en daar nog niet zeker van bent dan zou ik geen bergen met geld besteden aan een helicopter maar gaan voor de wat goedkopere FP heli's.
Ben je die fase al voorbij en wil je gewoon wat goeds dan komt toch ook de vraag wat je er aan uit wilt geven weer om de hoek kijken. In dit geval is "beter" spul ook altijd duurder.

Beste mensen,

ik ben een beginner met helicopters! vlieg al een tijdje zo'n silverlit picooZ silverlit en geloof me das soms ng best lastig!
maar na verloop van tijd wil je wat anders en ik zat te denken aan de Belt-CP is dit wat? heb hier wat vraagjes over.

1. is dit een best goede beginner?
2. wat voor zender krijg je er bij en hoe stel je die in of wat moet je instellen?
3 hoe werken de knopjes die stickjes enz en de trims wat is voor wat?
4 is het moeilijk om vooruit te vliegen?
5. crash je snel?
6. wat is hoovere? en kan dat met dee?
7. hoelang vlieg je met een volle accu?

alvast bedankt heb het forum al doorgespit maar het word telkens tegen elkaar in gepraat de een zegt goede helicopter de ander zegt dat is echt dikke shit enz!

bedankt
Hallo Vliegje11,

1. Ik ben zelf begonnen met een Belt-cp. Als je een CP heli wilt is het denk ik best een goede beginnen. Voordeel onderdelen zijn betaalbaar. ik denk echter wel dat de KDS450S met WFLY6 kanaals zender zowel een betere heli als zender is en voor €260 een zeer goede deal. (Zou op dit moment mijn keuze zijn)

2/3. Op deze site ESKY Hobby-http://www.twf-sz.com kun je de handleidingen van esky downloaden. hierin kun je de antwoorden op deze vraag terugvinden

4/6. De heli wil alle kanten even makkelijk op vliegen de kunst is om dat te corrigeren;) Ga er vanuit dat je zeker 3 tot 4 aamnden bezig bent om het hoveren te leren. Hoveren is stil hangen met de helikopter.

5. Ik had mijn eerste crash binnen 10 seconden. Als je RADD's flight school volgt kun je dit wel beperken maar crashen is eenvoudig:grin:
Een goede afstelling van je heli is ook heel belangrijk!! Met een verkeerde setup is niet te vliegen.

7. Normaal kun je tussen de 7 en 12 minuten vliegen op een accu.
Zeker na de eerste pogingen is dan een pauze van minstens 15 min gewenst.

Tip1: Geef even aan waar je woont. Wellicht is er een heli piloot in de buurt die je op gang kan helpen.
Tip2: Als je je heli koopt bij een zaak die hem voor je afstelt en voor vliegt weet je dat je begint met een heli die te vliegen is.

Groeten en succes,

Wilbert.

Beste mensen bedankt mijn budget is onder de 200 euro.
Hier zat ik aan te denken: MODELLEN Is dit wat? kan je een beetje met wind vliegen? als je al wat beter bent kan je er dan ook trucs enz mee?

bedankt ohja en dan de Dragonfly DF04 Versie 2 Complete set Lipo [SIZE=-1] [/SIZE]

Wat versta je onder truukjes vliegen ?
Als je het 3D gebeuren bedoelt zoals inverted vliegen en andere stunts dan is dat met geen enkele FP heli mogelijk. Dit omdat je hiervoor de stand van de bladen moet kunnen wijzigen.
Verder kun je wel veel plezier hebben van een FP en is zeker wel een goed leertoestel :)

Als je niet meer dan 200 euro wilt uitgeven is de DF04 wel een goeie keus denk ik. Ik ben er zelf ook mee begonnen. Reserve onderdelen zijn erg goedkoop en kan best een stootje hebben. Een klein beetje wind gaat nog wel, maar als het iets harder gaat waaien is het niet te doen (voor mij dan in ieder geval ;) ). Ben daarom vrij snel overgestapt naar de GL-450. Let er wel op dat als je het heli vliegen leuk gaat vinden, het je flink wat geld kan gaan kosten. Heb in een half jaar tijd zo'n 1500 euro uitgegeven :o Had ik een mooi T-rex setje voor kunnen kopen.. :cool:

Als je niet meer dan 200 euro wilt uitgeven is de DF04 wel een goeie keus denk ik. Ik ben er zelf ook mee begonnen. Reserve onderdelen zijn erg goedkoop en kan best een stootje hebben. Een klein beetje wind gaat nog wel, maar als het iets harder gaat waaien is het niet te doen (voor mij dan in ieder geval ;) ). Ben daarom vrij snel overgestapt naar de GL-450. Let er wel op dat als je het heli vliegen leuk gaat vinden, het je flink wat geld kan gaan kosten. Heb in een half jaar tijd zo'n 1500 euro uitgegeven :o Had ik een mooi T-rex setje voor kunnen kopen.. :cool:

Kee bedankt maar wat is een beetje wind? de wind die er meestal is? dus jullie raden me dan ook de DF04 ofnie? en kan die wel een looping enz?

en je hebt meestal links het gas heh maar hoe start je zo'n heli nou eigenlijk en die gas kan je met die hendel alleen maar voor en achter uit of kan die ook nog links en rechts? want ik weet dat de rechter throtle ook naar voren kan tog? dit is toch voor het voor over hellen? en hoe kan ik het vliegen mezelf het beste aanleren? steeds ietsje hoger van de grond?

bedankt

Kee bedankt maar wat is een beetje wind? de wind die er meestal is? dus jullie raden me dan ook de DF04 ofnie? en kan die wel een looping enz?

en je hebt meestal links het gas heh maar hoe start je zo'n heli nou eigenlijk en die gas kan je met die hendel alleen maar voor en achter uit of kan die ook nog links en rechts? want ik weet dat de rechter throtle ook naar voren kan tog? dit is toch voor het voor over hellen? en hoe kan ik het vliegen mezelf het beste aanleren? steeds ietsje hoger van de grond?

bedankt
Misschien is het slim om eerst een BEETJE te googlen. De vragen die je nu stelt zijn makkelijk te beantwoorden op 't internet.

Google dan meteen eens naar 'Radd's School of Flight'. Dan weet je ook hoe je het kan leren.

En die DF04 kan GEEN loopings. Daarvoor heb je een heli met collective pitch (GOOGLEN!) nodig.

Succes!

Hoi Vliegje11 !!
Welkom op dit forum.

De vragen die je stelt (netjes opgesteld trouwens) zijn vragen die veel beginners stellen, dus kan je in de meeste gevallen ook gewoon op dit forum terugvinden met de zoekfunctie van het forum.
Maar alle begin is moeilijk, zeker als er zoveel info beschikbaar is.
Als je er niet uit komt, kan je altijd een vraag plaatsen.

Lees eerst dit even voordat je een nieuw draadje opend:
http://www.modelbouwforum.nl/threads/heliforum-sitemap.70587

Verplaatst naar "heli pilot's mess"

Veel plezier,
Grt.Eric

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je budget 200 euro is dan is de keuze een stuk makkelijker. Voor 200 euro zou je net een CP kunnen kopen. Maar hou rekening met het feit dat je al snel meer wil en moet kopen. RTF is wel ready to fly, maar niet op de lange termijn. Ten eerste zijn de batterijen van de zender niet oplaadbaar, dus binnen de kortste keren wil je oplaadbare batterijen. Daarnaast moet je het leren, dus komt er een simulator-kabel en een trainings-landingsgestel. Dan wil je vaker kunnen vliegen, dus wil je meerdere lipo's hebben. In het begin zul je crashen, en met een CP betekend dat zomaar 20 euro schade.

Enfin, om een lang verhaal kort te maken: begin met een FP. Die kan je voor 100 euro of minder kopen. Dan hou je geld over voor oplaadbare batterijen, trainingsgestel, simulator-kabel, extra lipo's, reserve-onderdelen enz enz. Daarnaast is een FP veeeeeeel crashbestendiger, dus bij 9 van de 10 crashes heb je niet eens schade (bij een CP heb je ongeveer 1 op de 1 keer schade bij een crash).

Als je het vliegen dan nog steeds leuk vind dan kan je altijd daarna nog een CP kopen. Dan kan je die batterijen, trainingsgestel en simulator-kabel gewoon hergebruiken. En volgens mij heb je tegen die tijd de kosten die je hebt bespaard hebt met de keuze voor de FP er al lang uit.

Even een voorbeeldje: ik heb eerst leren vliegen met een FP. Dat lukt nu echt supergoed. In die tijd heb ik ongeveer 15 euro schade gevlogen (met misschien wel 200 vluchten). Nu heb ik een CP gekocht welke ik nu 30 a 40 keer heb gevlogen. Schade met CP: nul-komma-nul. Reden: ik kon zo goed vliegen met de FP dat de CP kinderspel is. Ik vlieg nog geen 3D ofzo, maar gewoon rondjes, 8-tjes, nose-in hooveren en piroettes zijn echt eenvoudig.

Succes met je keuze!!!

Joost

Hee super bedankt daar heb ik wat aan! maar welke heli raad je me dan aan als beginner? behalve ene lama enz dan:p wel een beetje een echte dus welke dan?

Ze zijn allemaal echt :p..
Maar als je een FP wil uitzoeken, dan is er keuze genoeg dacht ik zo..
FP/coaxiaal - Modelbouwforum.nl
Waar veel over geschreven wordt, is meestal veel gekocht, en vliegt dan ook waarschijnlijk, kan je allemaal lezen...
Ik weet niet precies wat je verwacht van een echte..maar als je een CCPM heli met volledige 3D mogelijkheden en bijbehorend vermogen bedoeld, dan is die 200€ helaas niet toereikend.
Een goede CCPM heli kan prima geschikt zijn om mee te beginnen, mits je goede begeleiding krijgt en wat meer zelfstudie er tegenaan gooit...
Een ander kan niet zeggen wat je moet gaan vliegen.
Je hebt 200€ te besteden, dat beperkt je keuze enigszins.
Houd ook rekening met de kosten van het vliegen, helivliegen is een hobby en kost geld.

Grt.
Eric

Hee bedankt allemaal het word denk ik de honebey king 2 als ik het goed zeg! alleen kunnen jullie me uitleggen wat ik met al die knopjes moet doen als ik die zender in de doos mee krijg? hier ene foto van zo'n zender
zender1.jpg

Kunnen jullie het me uitleggen zoals dat dingetje linksboven wara gyro oso staat en de linker throttle kan die alleen naar voor en naar achter of ook links en rechts? en die rechter throtle kan die allen maar links en rechts of ook naar voor en achter? en waar werkt dit dan allemaal voor?En wat moet je allemaal afstellen voor je gaat vliegen ?

Deze lijkt me ook wel wat: die heeft al een brushles motor! E-Sky KING V2,
CP
Brushed motor

snaar-
aangedreven
helikopter.
Zien Vliegen?

Klik hiernaast
op Filmpje

E-Sky King V2 Brushed heli. Snaar aangedreven staart voor optimale controle en performance. De heli is voorzien van losse elektronica en is hierdoor makkelijk te voorzien van eigen elektronica.
Specificaties: Lengte: 535mm ,Hoofd rotor diameter: 550mm . Staart rotor diameter: 130mm. Gewicht: 470g (incl. 11.1V-1000Mah LiPo) . Power system: 370motor Brushed.
Zender systeem: standard CCPM 6 Channel - 35Mhz - Mode 2.

De heli is voorzien van losse elektronica en is hierdoor makkelijk te voorzien van eigen elektronica.
Servo's: 8.0g,1.3kg/CM,0.13S/60
Accu: LiPo 11.1V-1000Mah, incl. oplader zowel 220volt en 12 volt veldlader.

Complete set RTF, verkrijgbaar Wit of Geel Geheel vliegklaar en afgesteld.

bedankt;):proost:

Hoi Vliegje11,

Hier is een mooi draadje over, dit draadje wordt hopelijk nog uitgebreid met aanvullende tips in de toekomst.
Is liever niet bedoeld om allerlei vragen in te stellen, maar om een mooie verzameling van nuttige tips in te verzamelen voor de HB KingII.
http://www.modelbouwforum.nl/threads/het-honeybee-king-2-tips-en-trucs-topic.58869

Als je vragen hebt over afstelling van je CCPM helikopter, of andere technische zaken...
Dan kan je in de diverse secties van dit forum terecht die je terugvind op de Sitemap.

Succes!
Eric

Tip1: Geef even aan waar je woont. Wellicht is er een heli piloot in de buurt die je op gang kan helpen.
Tip2: Als je je heli koopt bij een zaak die hem voor je afstelt en voor vliegt weet je dat je begint met een heli die te vliegen is.

Groeten en succes,

Wilbert.
Doe iets met bovenstaande tips..
Het lijkt er op dat jij niet het hele forum wilt lezen en ook niet de manuals...
Hierin staan echt je vragen allemaal beantwoord.

Als dat zo is zorg dan dat je woonplaats bekend wordt, goede kans dat er iemand in je buurt is die je wel even wat basis uitleg wil geven.

Groeten, Wilbert.

Oke bedankt dus als ik een king VII bij romera koop dan kan ik aan hun vragen of ze de heli afstellen en men zender goed zetten tog? en wat moet ik met de zender dan zelf nog instellen inverband het gas enz? en het sturen doe je dat namelijk met het staartroer?
En het starten hoe werkt dat want zulke dingen heb ik echt nog niet gevonden hor!
groetjes

Een king is ook een goede keuze, zeker als je er meteen een brushless opzet. Bedenk wel dat je dan weinig geld overhoud voor de rest. Zo te lezen weet je ook nog niet echt veel over heli-vliegen. Zorg dat je dit allemaal weet voordat je ooit voor het eerst met een heli gaat vliegen. Anders wordt het gegarandeert een teleurstelling. Met een king heb je echt geen tijd om na te denken tijdens het vliegen. En iedere crash is kassa, dus hou daar rekening mee.

Zorg voor het restant van het geld in ieder geval voor de simulator kabel. Daarmee kan je eerst een flink aantal uren op de pc trainen. En geloof me, dat MOET je gewoon doen. Haastige spoed is een lege portemonnee......

Hee bedankt maar die ik wil kopen zit dan al een brushles motor op heh voor 159 dus das wel netjes toch? en dan wilde ik als ik hem koop gelijk een proefles erbij doen voor 10€ 10 minutjes zou je dan al wat leren? en kan je me verder wat leren over alle knopjes op de zender?

bedankt

Back