Paar vragen over Traxxas Rustler

@moderator, mag dit als apart topic? Ben bang dat het anders verzand in het algemene Rustler topic...

Mijn vraag:

Afgelopen zaterdag heb ik een standaard Traxxas Rustler gekocht, mijn zoon van 5 rijd met de wagen op 50%. Vooral op straat maar soms off-road. Als er ruimte is dan zet ik de wagen voor hem ook op 100% en voor mezelf natuurlijk ook.

Heb er een 3000mah accupack bij en een Yes3000 peak lader.

Nu zit ik te denken aan een paar extra dingen, nog geen upgrades.

- 4000 0f 4600mah accu, want na 30 minuten begint het leuk te worden maar is de accu leeg.

- Straatbandjes Anaconda, of een ander merk? Waar te bestellen in Ned?

Welke andere aanpassingen/upgrades adviseren jullie? Ben een beginnner..
Een man op de baan in Almelo met een E-Revo adviseerde me stabilators voor en achter wanneer ik veel op straat rijd, de wagen zou dan minder hellen en niet snel gaan kantelen.

Weer iemand anders gaf aan dat een 7cells accu ook nog kan, die extra 1,2V merk je en kan de motor nog aan. Klopt dit?

Wanneer de hobby aanslaat dan ga ik in de toekomst eens kijken naar een E-Maxx of E-Revo.

Hallo ,

Bijna alles is bij www.pkracing.nl te bestellen maar stabilators zijn er niet voor de Rustler .

Ik zelf heb een setje Anaconda's op marktplaats gekocht voor 40 euro en deze goede mijnheer heeft er nog op staat als ik jou was zou ik ze ook 2dehands kopen want ze zijn nieuw best wel duur en ze slijten toch niet veel dus .

Ik zelf heb Rustler Vxl maar weet niet of de XL5 ook op 8,4 V kan rijden .
Daarvoor moet even op www.traxxas.com kijken .

Voor upgrades Daar zou ik niet aan beginnen Rustler is een sterke wagen maar kijk dat je plastice onderdelen reserve krijgt daar heb je meer aan heb ik zelf ook gedaan .

Voor meer vragen PB Me maar .

Mvg Berry

Ik zou voorlopig niets upgraden. Eerst kijken of het je bevalt, en zo ja dan kijken wat er het eerst kapot gaat. Aluminium upgrades zijn verleidelijk, maar duur en vaak niet noodzakelijk.

Als er dingen gaan breken, dan zijn er vaak mooie upgrades van RPM. Deze maken sterke plastic onderdelen voor oa de Rustler.

Als de hobby je bevalt, kan je gaan orienteren op lipo accu's en brushless motoren en regelaars: = meer snelheid, langere rijtijden en minder onderhoud aan de motor.

De rustler xl-5 kan gewoon een 8.4 volt accu aan!;) Alleen past de accu niet in de auto, dus zul je het klepje onder de snelheidsregelaar eruit moeten halen of eventjes creatief zijn om de accu op een andere manier vast te zetten (zoals ik met klitteband). Succes ermee!

Er zijn ook accus standaard 8.4v, specifiek voor rustler (stickpack, middelste zitten ipv 2, 3cellen zag ik laast ergens staan, gewoon ff 8.4v rustler battery googlen ofzo! Dan kom je ze vast tegen!

Er zijn ook accus standaard 8.4v, specifiek voor rustler (stickpack, middelste zitten ipv 2, 3cellen zag ik laast ergens staan, gewoon ff 8.4v rustler battery googlen ofzo! Dan kom je ze vast tegen!

Dit zal waarschijnlijk door de maker zelf gesoldeert zijn.

Ik denk dat de beste upgrade voor de fun een tweede auto is, er is niks zo leuk als samen met je zoontje te rijden ! En ik spreek uit ervaring :-)

Qua accu zou je eens kunnen kijken naar Lipo, die zijn ondertussen tot 12000mAh te krijgen. Dan heb je echt lange rijtijd !

Kijk hier maar eens : http://www.maxamps.com/products.php?cat=194

Niet dat ik de maxamps aanraadt, maar geeft wel een goed overzicht van de mogelijkheden voor de Rustler. Prijzen zijn ook veeeeel te hoog van dit merk.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reakties, ik heb de Rustler gekocht bij rcracingtwente in Enschede. Vandaag heb ik er 4 Anaconda bandjes bijgekocht voor op straat. En wat reserve onderdelen die het meest stuk gaan. Ook heb ik er een 4600mah accu bijgekocht.

Maar......ik heb ook iets stom gedaan. Namelijk de handleiding niet lezen.
Dan had ik geweten dat ik de antennedraad niet mag inkorten....
Het bereik is nu beduidend minder, de draadlengte is exact afgemeten heb ik begrepen. Dus zomaar een stuk erbij aan solderen gaat niet.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen, behalve een nieuwe reciever aanschaffen?

Ff als snelle oplossing de draad er weer aan solderen.. Maar beter is de draad geheel vervangen. Deze zijn prima los te krijgen. Wel ff opzoeken welke lengte er hoort bij je ontvanger, die zijn nml verschillend per merk/frequentieband.

yep, maar meestal best goed te doen, ze houden er meestal wel rekening mee dat je die moet kunnen vervangen.

Omdat ik niet kan solderen heb ik de uiteinden even in elkaar gedraaid, daarmee wordt de draad natuurlijk ook korter dus de ontvangst is nog niet optimaal.

Maar de besturing speelt ook een rol, hoe lang gaan de batterijen van de remote control normaal gesproken mee?

Snoebel bedankt voor de tip van het afgeknipte draadje, was totaal niet im me opgekomen. Gelukkig vond ik deze nog terug in de afvalbak in de schuur.

Omdat ik niet kan solderen heb ik de uiteinden even in elkaar gedraaid, daarmee wordt de draad natuurlijk ook korter dus de ontvangst is nog niet optimaal.

Maar de besturing speelt ook een rol, hoe lang gaan de batterijen van de remote control normaal gesproken mee?

Snoebel bedankt voor de tip van het afgeknipte draadje, was totaal niet im me opgekomen. Gelukkig vond ik deze nog terug in de afvalbak in de schuur.
In elkaar draaien wordt het niet echt beter van, beter er gewoon een nieuwe draad van exact dezelfde lengte aan solderen. Als je dit zelf niet kunt lijkt het mij toch dat er iemand in de omgeving moet zijn die dit klusje even voor je kan doen.

OK, nieuwe draad dus. Is dit speciale draad of kan ik gewoon een stuk van die dikte nemen. En op de goede lengte natuurlijk.

Die cm maakt echt niet zoveel uit hoor. Maar wel snel laten maken.

Batt van zender, ligt aan zender en aan capaciteit penlights/accu. Maar kan best rap gaan.

Nee, antenne draad is dacht ik wel speciale draad. Maar makkelijk verkrijgbaar.

Wel goed dat je stukje nog hebt, maakt het makkelijk om juiste lengte te bepalen, dat is nogal eens lastig te achterhalen nml.

Die cm maakt echt niet zoveel uit hoor. Maar wel snel laten maken.

Batt van zender, ligt aan zender en aan capaciteit penlights/accu. Maar kan best rap gaan.

Nee, antenne draad is dacht ik wel speciale draad. Maar makkelijk verkrijgbaar.

Wel goed dat je stukje nog hebt, maakt het makkelijk om juiste lengte te bepalen, dat is nogal eens lastig te achterhalen nml.

Die Cm maakt dus echt wel uit, ik ben hierin dus ook al is erg eigenwijs geweest, maar moet toegeven dat iedere ontvanger toch echt een specifiek aantal cm's antenne nodig heeft.

Niet overdrijven, de lengte van de draad is een gedeelte van de golflengte van de frequentie die gebruikt wordt. En ja, deze is heel precies op maat op zo goed mogelijke ontvangst te krijgen.
Maar dit is nou ook weer niet zo kritisch dat een cm heel veel verschil gaat maken.

Daarbij gaf ik al aan dat je zeker de draad snel moet vervangen.

Back