Pachislo machines.. (japanse "skil stop" gok kasten)

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Psygho (Emil), 21 aug 2011.

  1. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Ik was / ben altijd al gek van electronica,en mechanica. Deed al reparatie van gokkasten, photoplays, mame machines,etc etc, en uiteraard revisie van flipperkasten.

    Momenteel zit er weinig soep in.... (lees weinig reparatie/revisie/renovatie) opdrachten, dus het ligt op een laag pitje.

    Was even aan het struinen en opeens werd me aandacht getrokken naar een advertentie van martplaats.

    "Leuke japanse gokkast"
    Veel spel, doe een bod.
    06-xxxxxxxxxx
    Met een wazig plaatje van een 4 kant iets.


    Op de een of andere manier triggerde hij me toch wel....
    Meestal met een reden....

    Keek eens bij de biedingen, en waagde een gokke, door hem te mailen wat hij er voor moest hebben. Dergelijk weinig....

    Loopt op tokens, en er zaten er genoeg bij. Lering op internet prijs voor de tokens los, waren al 10 cent per stuk. 2e hands, en was wel vraag naar...
    Gokje was een 1000 stuks, dus we hadden al voor 100euro aan tokens. Wha dan is de kast al gratis. ;)

    S'avonds hem gebeld, en wat info los gepeuterd.
    Naar 2 punten, het merk, en 1 (van de 6) personage naam verder gezocht...
    Na uren zoeken: Het bleek een Daito Ginken: Hihouden secret treasure te zijn,uit 2006. Volgens reviews een leuke zeer uitdagende kast...

    Ik had hem inmiddels al gereserveerd, dus gisteren opgehaald.
    In nieuwstaat. Blijken er hele communities voor te zijn, dus info genoeg, en een leuke uitdaging....

    Heb diverse gokkasten gehad, ook de andycapp, maar eenmaal dit gezien, wil je niet weer terug... Wat een leuk concept...

    Der valt veel over te vertellen, maar goed,eerst amar eens kijken of er animo voor is, en eerst maar even wat filmpjes...


    Wat filmpjes (bekijk ze op fullscreen in hd!)





     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.836
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Heb de filmpjes volledig uitgekeken, en ben er helemaal weg van :)!

    Hoe zit de gameplay precies ineen? 3 op een rij scoren om de minigame bovenaan in de goeie richting te sturen ofzo?
     
  3. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Edit, zag dat filmpje 1 en 3 hetzelfde waren, even veranderd in startpost....



    Nou, der staan wel op de kast wat wincombo's
    Je speelt met deze op 3 winlijnen Dus horizontaal op 3 posities, en de 2 diagonalen...
    Max 50 credits... Bij hoger. of bij winst vult hij het aan tot 50, en keert de rest dus uit...

    Bij de games op het scherm, hangt het verloop van de videogame, af van de uitkomst van de gok, zeg maar... Bij bonusgames, en big bonus games, heb je iig een aantal gegarandeerde wins, en daar hangt het ook nog af van wat je win lijnen doen....

    Ding zit echt vol met aanwijzingen, geluidjes, en knipperdinkjes,etc, en is aardig omvangrijk....
    Langzaam leer ik wat het doet... Maar ja alles in japans, en weinig info over te vinden...

    Deel van de uitdaging zullen we maar zeggen.... Zit nu een uurtje of 6 speeltijd op (diverse mensne hebben al lopen spelen) en nog steeds is alles anders, en ontek ik nog geen patroon.....

    Best complex, zeker als je de simpele gokkasten van hier gewend bent, de duitsen waren/zijn al eens stuk beter, maar verbleken, hier ook helemaal bij....


    Totzover de basis, maar mijn japans is nog niet zo goed, dus wat dat ding allemaal roept en krijst en laat lezen qua tekst, ben ik nog niet achter...
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2011
  4. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    Oef .
    Dat knippert en lawaait wel heel erg emil .
    Ik heb geen epilepsie maar je zou het er zo van krijgen .
    Voor info een japans restaurant op zoeken ????
     
  5. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Nou hij is al wat getemd met het geluid....
    Ding heeft standaard 3 settings:

    1: LOUD
    2: Verry LOUD
    3: Wake the DEAD!

    Nou zullen l-pads de betere oplossing zijn,maar omdat ik de weerstand verhoog zie ik geen enkel probleem...
    Dus mik er voor iedere speaker (dat zijn er 3 stuks, L+R+SUB), een 47 0hm 5 watt draadweerstand op, en zie daar...

    1: Te Zachtjes
    2: Precies goed voor savonds laat
    3: Iets harder,voor overdag prima, maar iets te hard voor savonds...

    Volume varieert vrij veel in het spel, maar zelf bij een bonus ronde, is standje 2 precies goed, daar gaat niemand last van hebben....

    Dus das al de eerste modificatie, van in totaal 0,80 cent
    Iets duurder was het ikea Expedit 4kante "tafeltje" waar hij exact mooi op past. Die was 19,95.

    Leuke aanwist,vrouw is er ook dol op,en sluit niet uit dat er eventueel nog een gaat komen..
     

Deel Deze Pagina