Paddles met 4mm gat vastzetten op 3mm flybar?

Tadango

Forum veteraan
Mijn logo 20 heeft een 3mm flybar met schroefdraad. Ik heb nu MAH paddles en die hebben een 4mm gat en worden vastgezet met een inbus schroefje.

Hoe maak ik dit betrouwbaar vast? Ik heb een messing buisje geprobeerd en daar een gleuf in gezaagd zodat ik hem kleiner kan drukken met de inbus. De paddle klemt heel goed en met een schroefje erin krijg ik er geen beweging meer in. Ik kan trekken zo hard ik wil maar hij blijft op zijn plek. Is dit goed genoeg?? De originele paddles zijn 2 keer zo zwaar en zitten met draad in plastic vast. Deze zitten met een inbusje wat het messing op het schroef draad drukt... moet toch goed zijn?

Voordat ik mijn mooi heli de grond in boor door zoiets stoms, graag een bevestiging dat hij vast genoeg zit. Ik als ik met al mijn kracht hem niet los krijg zit hij toch voldoende vast? Ik vlieg op max 1600 toeren dus dat is ook niet hoog.

Kun je der niet iets ingieten?
Tin, lood, witmetaal, hars of opvullen met epoxie.
Maar volgens mij was je eigen oplossing nog het beste.

of je flybar uitwissellen voor een 4mm exemplaar of niet monteren, das levensgevaarllijk.

ik heb er bij mijn zoom eens een afgehad tegen mijn gezicht aan, NIET LEUK, echt gevaarlijk.

in de paddle zit een alu stukje waar de inbus in gaat. Opvullen lijkt me minder mooi te zitten dan een messing buisje... De rest van de paddle opening klemt gewoon lichtjes om de as. Ik heb een 4mm boutje geprobeerd om te kijken of er ergens draad in zit maar nergens :(

flybar naar 4mm upgraden lijkt me erg veel dingen vervangen in de kop. Op internet zie ik wel soms paddles voor 4mm voor de logo20 :? Naja

Ik snap al waarom er logo 20 met 4mm bestaat. Ik heb het OUDE model :( :( :( Naja.... da's balen.

Gelukkig kan ik zo 4mm flybar spullen bestellen.....

Ligt er aan hoe je het bekijkt. :P
Hij is kleiner dan schaal 1:1 :wink:

Je kunt ook het gat in de paddels nog iets groter maken en er dan schroefdraad in tappen bv M5 of M6. Als je er iets van M6 inzet kun je daarin weer draadtappen van M3.

tieske

Back