pahl mechanik

Discussie in 'Schaalhelikopters' gestart door wimpy, 24 sep 2009.

  1. wimpy

    wimpy

    Lid geworden:
    21 dec 2004
    Berichten:
    807
    Locatie:
    Belgie
    kent hier iemand deze techniek of heeft er hier iemand ervaring mee?

    zou met turbine moeten zijn ?


    gtjs
    wim
     
  2. Mantra

    Mantra Guest

    Zelf geen ervaring mee wel van dichtbij in een Lama toegepast gezien wat probleemloos werkte.
    Erg flexibel m.b.t. gewenste toerentallen en turbine posities.
    Ook wat lichter van constructie dan de Jetcat mechanieken.

    Voor meer info:
    Home

    Zelf gebruik ik nu Jetcat PHT3-3 maar zou nu in een groter model waarschijnlijk eerder een Pahl GP2300 mechniek toepassen vanwege het lager gewicht en de flexibiliteit van keuzes in toerentallen van de hoofdas.

    grt,
    Ben
     
  3. wimpy

    wimpy

    Lid geworden:
    21 dec 2004
    Berichten:
    807
    Locatie:
    Belgie
    hoi ben,

    bedankt voor de info , zou jij voor turbine kiezen voor een jetcat , jakadofsky of phal?

    gtjs
    wim
     
  4. Mantra

    Mantra Guest

    Hi Wim,

    Jetcat levert een uitsteklende turbine maar kan bijvoorbeeld geen PHT3-3 leveren die minder dan 900 toeren draait.
    http://www.jetcat.de/jetcatturbinen/helikopterturbinen.htm


    Daarom zou ik een GP2300 mechniek met een Pahl GPH70 turbine gebruiken.

    Jakadofsky vind ik erg duur maar ook hier zie je weinig problemen mee.
    Er worden nu door Vario mechanieken geleverd waar de Jaka op kan en ook een breed toerental bereik heeft.

    Maar voor welke heli zoek je een mechaniek?

    Grt,
    Ben
     
  5. wimpy

    wimpy

    Lid geworden:
    21 dec 2004
    Berichten:
    807
    Locatie:
    Belgie
    hoi ben,

    het betrefd de mil24 hind van heliclassics en ga wss de pahl gp2300 mechaniek gebruiken samen met de jakadofsky turbine

    gtjs
    wim
     

Deel Deze Pagina