Bouwverslag Pander D 1:4

Ventilatiesleuven in de motorkap gemaakt.

full

full

full

full

full

full

Mijn vader leerde me: "Met passen en meten wordt de meeste tijd versleten." En gelijk had hij!
Maar eindelijk, na veel hoofdbrekens, zit de motorkap er op en het past. Niet té 'strak', maar voor de 'schaal-look' hier en daar een beetje scheef. Nu nog een beetje fine-tunen en dan spuiten.

full

full

full

Prachtig gemaakt Wouter!
De 3 cilinder dummy is waanzinnig geworden :thumbsup:
Gebruik je nog grondverf voordat je de 3D print schildert, en zo ja welke?

Groeten, Ralf

Dank je Ralf :-)
Nee, de cilinders heb ik gewoon met bijna zwarte enamel geverfd, daarna drybrushen met gun-metal.

Na veel "trial and error" eindelijk een passende finish voor de aluminium beplating gevonden.
1f642.png

Eerst een egale basis van Alclad donker aluminium, daarna met een zilveren stift een kriebellijntje getekend (komt mijn werk als landschapsontwerper toch nog eens van pas
1f609.png

De buitenzijde van de romp nadert nu zijn voltooiing. De laatste details zitten er (denk ik
1f609.png
) op. Bougiekabels bevestigd met M1-draadeind en -moertjes), metalen strips voor het verdelen van de krachten van landingsgestel en vleugelbevestiging over de romp, landingsgestel gespoten en de motordummy, beplating en langdingsgestel weer aan de romp bevestigd.

full

full

full

full

full

full

full

Wauw, die dummy is ECHT mooi! En dat zeg ik niet snel van motordummies….

• Like
Reactions: WV
.
Inderdaad prachtig werk weer Wouter! :worship:
Erg fraaie dummy, en ook die aluminium beplating,... zeer fraai resultaat :thumbsup:

Groeten, Ramses
.

• Like
Reactions: WV
Even iets anders.
Van een aardige modelbouwer heb ik een wat onderdelen van een piloot gekregen, maar om daar een volwaardige piloot omheen te bouwen duurt nog wel even.

kop_25%.jpg

Dus ben ik op zoek naar een 1: 4 piloot van ca. 1925 die deze taak tijdelijk kan overnemen.
Wie heeft een suggestie?
Deze van best pilots vind ik wel wat, maar is onbetaalbaar (ongeschilderd $85)

piloot.JPG

De onderstaande van Mick Reeves zou wat kunnen zijn, maar veel andere kan ik niet vinden. Iemand een suggestie?
Zelf schilderen vind ik geen probleem.

piloot2.JPG

HIER is misschien wat te vinden Wouter. Ik heb daar ooit twee piloten gekocht, erg goed, niet geschilderd dus je kunt je nog uitleven.
Ik heb o.a. deze welke ik vaak als avatar gebruik (niet hier), die is wel wat klein voor 1:4, vooral het lichaam is nogal smal:

Het zijn wel bijna allemaal WW1 of WW2 figuren.

Groet,
Max.

1:5 piloot "WW1 Generic Aviator" in mijn Tiger Moth, ook in 1:4 verkrijgbaar.
Schermafbeelding 2020-02-02 om 18.53.15.png

let wel, mijn ervaring met Aces of Iron is van een aantal jaren geleden, laatste in 2014.

groet,
Max.

Heb je een volledige piloot of een buste nodig Wouter?
Ik heb een 1/4 WW1 RAF piloot liggen van Jim Reeves welke je mag lenen totdat je je eigen piloot gereed hebt, deze zit momenteel even zonder kist :D
Hij is full body, mooi schaal en redelijk licht van gewicht

593FEAF4-359B-4849-AA24-42417ADA0218.jpeg

Groeten Ralf

Laatst bewerkt:
Heren, bedankt voor de reacties!

@ Ralf,
Erg genereus aanbod en fraaie piloot, maar dan zou ik hem net onder z'n knieën moeten afzagen...

@ Henk,
Prachtige piloten, maar erg prijzig.

@Max,
Ja, hun geweldige tutorials gebruik ik altijd voor het schilderen van piloten. Die generic WW1 aviator komt wel een eind in de richting van wat ik zoek.
Misschien gaat het die wel worden.

Ik heb wel nog een patroon liggen om een body te maken van stof en evt. een latex vliegerspet.
Ook een patroon voor een jas en broek , alle 1-4.

Ton

Back