Panzer III Ausf. M 1:16 RC

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Tiger I, 23 jan 2012.

  1. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Beetje vakantiewerk of een leuk bijbaantje en en schiet beter op!
     
  2. rick007

    rick007

    Lid geworden:
    1 feb 2012
    Berichten:
    964
    Locatie:
    sneek
    Ik heb nu een krantenbaantje,ongeveer 70 euro in de maand,gaat ook elke 1.5 maand 22 euro af voor mijn baardagaam :) maar ben van plan om bij de lidl te gaan werken,maar ben nog geen 16 lol
     
  3. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Nog geen 15, dan is 400 euro een hoop geld...of verjaar je binnenkort dan vraag je de Taigen als kado LOL Bent dus al goed bezig met bijbaantjes!
     
  4. rick007

    rick007

    Lid geworden:
    1 feb 2012
    Berichten:
    964
    Locatie:
    sneek
    Ahum!!!nog geen 16 lol
    De taigen krijg ik sowieso niet voor myn verjaardag,mijn ouders hebben het niet zo ruim met 5 kids :)
    Ik kan wel die metalen upgrades vragen....
     
  5. rick007

    rick007

    Lid geworden:
    1 feb 2012
    Berichten:
    964
    Locatie:
    sneek
    Ik ben 1 juni jarig....
     
  6. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Had erger kunnen zijn...1 december bij voorbeeld LOL
     
  7. rick007

    rick007

    Lid geworden:
    1 feb 2012
    Berichten:
    964
    Locatie:
    sneek
  8. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Setje Bosch metalen koplampjes besteld...wordt tijd om die lampen eens correct te maken..2 op beide voorspatborden dus, de rest kan er af inc. claxon en notek lampe.
    Houders van de oude lampen op het front moeten dan weer weggesneden en de gaten geplamuurd worden. Houders voor de lampjes zelf bedenken, blik, messing of polystyreen...Plaats bedacht voor de aan/uit knop..kan mooi onderop het uitstekende achterstuk bij de uitlaatpijpen...bijna niet te zien.
     
  9. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Grrr alweer de 20ste en nog niks binnen, koplampjes ook nog niet. Schiet niet op zo.
    Enige verrichting derhalve, de metalen reserve Winterketten met een metalen stripje aan de Unterwanne bevestigd. Alweer een hele verbetering op dat plastic geval dat standaard bij de Asiatam Unterwanne geleverd wordt. Wordt, hopelijk binnenkort, weer eens vervolgd...
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2015
  10. wouter78

    wouter78

    Lid geworden:
    3 feb 2012
    Berichten:
    126
    Locatie:
    Holten
    Waardeloos is dat he!
    Lekker wachten op je bestelling....
     
  11. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Precies! Ik dacht dat de handel het altijd over omzetsnelheid heeft!
     
  12. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Gisteren kwamen in ieder geval de metalen Bosch koplampen met ledjes en de metalen Gepäckset voor in de Rommelkiste binnen...kan er dus weer mee verder!

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2015
  13. rick007

    rick007

    Lid geworden:
    1 feb 2012
    Berichten:
    964
    Locatie:
    sneek
    Jij blij zeker :p

    Mooie foto hoor :p
     
  14. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    LOL! Zeker, enfin...beter laat dan nooit :)
     
  15. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Zoals wel vaker, je koopt iets en ziet dan weer een perfecter artikel...dus de Bosch koplampen vervallen weer, ik zag namelijk deze Shumo lampen bij Tanktoko die inclusief de correcte houder zijn voor op de voorspatborden, ze zijn zonder leds dus die worden door de Bosch koplampen gedoneerd...
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]

    Inmiddels haalde ik, moe van het wachten, messing buisjes doorsnede 5mm inwendig 4 en doorsnede 4 mm inwendig 3 en schroeven bij de Hornbach zodat ik nu met enig knutselwerk zelf de schroeven voor de loopwielen kan maken...ga ik morgen dus doen.
    Dan zijn die wielen na ruim 8 weken eens gemonteerd (KV-1: 5 minuten LOL).
    Straks is de KV-1 nog eerder klaar dan de PIII en da's niet de bedoeling!
    De kleine sleepogen opzij die je op de foto hierboven rechts ziet zitten, had ik al een tijdje in huis, die komen er nu ook op. Tevens de metalen bagageset voor in de rommelkiste die half open staat. Enfin, een paar puzzelstukjes tegelijk :) Tevens kan ik er dan eindelijk eens een proefritje binnen mee maken, ben erg benieuwd naar hoe dat er uit ziet na alle upgrades!
    Wordt vervolgd...
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2015
  16. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Ziehier de PIII op eigen benen...ehh..loopwielen LOL.
    In afwachting van de Asiatam schroeven nu beide Ostketten erom en hij kan nu weer
    rijden :)

    [​IMG]
    Tevens nog een aantal metalen loopwielen aan de binnenkant verven dus maar even uit elkaar halen...ik zie ook nog wat andere plekjes, enfin met een flits zie je direct alles :)

    Lekkere vette tracks
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2015
  17. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Zo, na 2 maanden wachten komt er dan een einde aan het assenprobleem! Ik improviseerde zelf dus asjes, maar heb uiteraard liever de originele Asiatam assen.
    Veel handelaars verkopen de hull en metalen wielen onder de door Asiatam beoogde prijs, maar dan zonder de assen. Men is bij Asiatam dan vervolgens niet bepaald happig om in die situatie assen na te leveren!
    Ik noem verder geen namen, ze komen nu uit de BRD LOL.
    Gert van Tanktoko Apeldoorn heeft erg veel moeite voor gedaan ze toch te krijgen en mij hier vaak over ge e-maild, waarvoor dank.
    De laaste werkzaamheden aan deze Panzer zullen dan zijn:
    -vervangen koplampen door de Schumo Kits versie en deze verplaatsen naar de
    spatborden;
    -verwijderen claxon notek lampe en de oude bevestigingen van de lampen voor op de hull.
    -aan-uitknop wegwerken en verder aansluiten
    -originele assen monteren bij de loopwielen
     
  18. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    De assen voor de loopwielen zijn er!!!
    [​IMG]
    Tevens de standaard Bosch metalen koplampen beroofd van hun ledjes en in de Schumo Bosch koplampen geplaatst, waar nodig wat uitgeboord.....enfin morgen maar eens verder met de PIII anders is de onlangs gekochte KV-1 nog eerder klaar!
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2015
  19. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Na opboren van de binnenste loopwielen pasten de nieuwe assen dan perfect en is het loopwerk eindelijk klaar!


    Op de voorgrond de zelf geïmproviseerde assen, schroeven van de bouwmarkt en uit messing buis hulsjes om in de loopwielen te passen.

    Volgende stap is aanpassen van het front; dit ziet er nu nog zo uit:

    Maar moet dus zó worden:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2015
  20. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Dus de koplamphouders voor op de PIII weggefreesd en geplamuurd; claxon notek lampe en standverlichting verwijderd; Bosch lampen erop ( draaddoorvoer links weggefreesd) en 1 draad zichtbaar over de hull de andere binnendoor geleid. De 2 metalen sleepogen voor op de hull ingeboord en gelijmd. De plastic MG verwijderd voor een metalen werkende MG en metalen achterplaat; tevens de houder in de hull zelf geknutseld zodat dat ook weer, zij het bewegelijk, vast zit.
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2015

Deel Deze Pagina