Panzerkampfwagen T34 747 R Merit 68000 standmodel

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Tiger I, 26 feb 2015.

  1. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Oeff linke vondst zo'n handgranaat kan je nog het leven kosten! Gelukkig is er de explosieven opruimingsdienst (EOD) die zoiets onschadelijk kan maken. In militaire dienst, op de Harskamp, wel met handgranaten gegooid vanuit een bunker echt een enorme knal en linke boel die scherven.
    Tsja een remake van de film over Stephen King's Christine, wie zal het zeggen ik vind de huidige cast nog steeds perfect :) In mijn geboortejaar maakten ze nog eens auto's hè wel wat anders dan die plastic gadget containers nu en met een eigen smoel :) Maar okay, 1 liter op 3,47 kilometer (8 miles per gallon) is dan echt wel een ferocious appetite en onbetaalbaar anno 2015.

    Hier nog even een fotootje met wat meer daglicht. Voor de zeilliefhebbers, inderdaad, de Esmaralda uit Chili nog vaak te zien op de diverse sail evenementen :) Hier een leuk filmpje onder zeil [media=youtube]cR55cPs7S1Y[/media]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. roste

    roste

    Lid geworden:
    3 dec 2014
    Berichten:
    3
    MOOI hoor BRAM ;)
     
  3. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Bedankt Roste oude WOT generaal binnenkort wel beginnen aan jouw Taigen Tiger I spät hè :)
    En nog bedankt voor het logo :)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2015
  4. mikeman

    mikeman

    Lid geworden:
    11 jun 2004
    Berichten:
    249
    Locatie:
    sittard
    Persoonlijk vind ik een T34 met duitse tekens nogal Rivella.
    Maar net als met Rivella (een beetje vreemd maar wel lekker) hoeft dit geen doodzonde te zijn.
    Apart maar het resultaat mag er zeker wel zijn :)
    Keep up the good work bram!
     
  5. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Lol Rivella is dat niet goed voor de lijn? Ja der Iwan schrikt zich ook altijd een hoedje! Daarbij die German tarnfarben zijn niet zelden bizar maar het hoort erbij :) Bedankt voor jouw compliment Mikeman en ik werk er gestaag aan door :) Net het meest onmisbare onderdeel van een Wehrmacht panzer toegevoegd, de emmer! Mijn tanks krijgen altijd 2 helmen met emblemen, zaten bij de decals voor de 6th Panzer Division, het wachten is nog op te leveren onderdelen :)

    filmpje: 3 Beute T34/76 1942
    [media=youtube]m2s1moLfJic[/media]
    T34/85 driving around
    [media=youtube]O38Q82xbeCQ[/media]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Geen bericht van Asiatam.de of de verzendkosten niet van € 12,90 naar € 3,00 (briefpost) kunnen dus gelukkig de MG34 en houder voor de PIII/PIV turm via Ebay kunnen vinden en nu wel met € 3,00 verzendkosten.
    Tanktoko leek de 1:16 Wehrmacht antenne nog te hebben doch dit schijnt niet zo te zijn wordt nog lastig om die ergens te vinden vrees ik...verder via Ebay.
    [​IMG]

    Via Facebook nog deze foto's van een T34 met een Sherman (o.i.d.) sprocket wheel en tracks die voor een film als Tiger I
    door het leven ging, je moet er maar op komen rofl!

    [​IMG]

    De commandanten koepel op de "Tiger I spät" is dan wèl weer T34/85 LOL

    [​IMG]

    De FB page heet Lost Places XYZ by Ruinenschleicher check it out :)
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2015
  7. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    T34/85 walkaroud
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Vandaag de levering van Tanktoko helaas hierbij niet de afgebeelde Wehrmacht antenne zoals RCtank.de die altijd verkocht (maar nu ook niet meer levert, alleen antenne en apart een resin voetje). De oude was wel zo mooi voor de rc liefhebbers, niet alleen goede dimensies en metalen voet met contra schroef maar tevens bedrading naar de ontvanger zodat je deze ook als echte antenne voor je rc model kon gebruiken. Enfin zo rondkijkende zit er behoorlijk de klad in qua aanbod van 1:16 tank toebehoren, behalve in de prijzen die soms behoorlijk zijn gestegen, wel jammer voor de tank modelbouw. Aangezien ik de op het model aangebrachte antennevoet bij de commandanten koepel ga gebruiken zal ik dit keer geen zaken retour sturen, voor de schep en brandblusser zal ik iets moeten bedenken om ze te kunnen bevestigen op een geloofwaardige manier.

    [​IMG]

    De antenne en voet van de enige nog rijdende Tiger, nr. 131 van het Bovington Tank Museum England

    [​IMG]

    The one and only 1:16 Wehrmacht antenna :) Kennelijk dus discontinued.

    [​IMG]

    Inmiddels werd de metalen notek lampe met een zelfgemaakte aanpassing voor op de tank gemonteerd, de antenne zal ik ws donkergroen schilderen. Het vleugelmoertje wat er volgens Aber op kan is echt weer lachwekkend, miniscuul en uit gestanst metaal, lever dan een echt vleugelmoertje met bout dit is alleen geschikt voor horlogemakers. Al eerder verloste ik mij van een German clasps & clamps setje van dit merk, van hetzelfde kaliber en de uiteindelijke clasps en clamps mocht een zinnig mens die kunnen maken vind ik dan nog oversized ook.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2015
  9. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Vanmiddag lekker rustig aan het metalen gereedschap aangebracht. Tevens had ik ooit voor de Tiger I een camouflagenet gekocht wat de Tiger behoorlijk ontsiert dus niet gebruikt; de T34 daarentegen heeft echterop de turret 6 bevestigingsbeugels om een camouflagenet mee te kunnen nemen, slim bedacht :) Bedrading naar de notek lampe voor op de tank aangebracht en geschilderd. Sleepkabels weer verlijmd en wat vliegroest hierop geschilderd. Panther houten krikblok voorzien van de bevestigingsbeugel en de handgreep. Antennevoet bijgeverfd, dit blijft een vreemde antenne + Russische voet maar ok, Beutepanzer. Metalen brandblussertje van achteren uitgeboord en met stukje plastic in de hull bevestigd. Gereedschap gisteravond al een paar keer geverfd.

    [​IMG]

    Papieren malletje maken is wel zo handig bij het boren.

    [​IMG]

    Achterkant: metalen emmer, id brandblusser en Tarnnetz toegevoegd.

    [​IMG]

    Linkerkant: houten Wagenheberblock, draadtang en Tiger I breekijzer toegevoegd. Voorkant: metalen notek lampe met houder toegevoegd plus bedrading.

    [​IMG]

    Rechterkant: schop, voorhamer en bijl toegevoegd
    [​IMG]
    PIII/IV commandantenkoepel, commandant, metalen antenne, id helmen met emblemen van de 6th Panzerdivision 1944 toegevoegd. Andere Tarnfarben, decals aangebracht.

    De MG34 met PIII/IV t=turm houder was nog niet binnen, wordt vervolgd dus :)
     
  10. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Inmiddels de goede Wehrmacht antenne gevonden bij een oude bekende nl. Tank-modellbau.de: Antenna. Tsja als je die antenne afbeeldt moet je 'm toch ook exact zo verkopen mijn advies aan mijn WOT clangenoot inzake zijn Tiger I spät: terugsturen die Aber antenne en deze kopen. Kost wel wel extra tijd en porto :p
     
  11. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Zo net weer leuk clanwars en platoon gespeeld op WOT. De full option T34/85 heeft bij World of Tanks ook een camonet achterop de turret :) Alleen dendert hij hier met 55 door het terein dat hield in het echt wel op bij 35 km/h.
    Enfin het spel werd door een aantal Russen bedacht en veel Russische tanks zijn een beetje op of te wel over powered, schovinistisch maar ligt voor de hand. Al was de Tiger I dan weer de eerste tank in HD kwaliteit :)
    [​IMG]

    Ha leuk Minichamps verkoopt 'm ook in 1:35 als T34/76
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2015
  12. mikeman

    mikeman

    Lid geworden:
    11 jun 2004
    Berichten:
    249
    Locatie:
    sittard
    Sow Bram...je gaat als de brandweer (alhoewel je dan de kleuren van je tank zou moeten aanpassen :)...)
    Je tank zier eruit als een echt werkpaard...en dat was dus ook precies de bedoeling toen.

    Ikzelf ben bezig mijn eerste RC model (30 jaar geleden nieuw gekocht) weer te herstellen in oude glorie.
    Dat is een Tamiya Fast Attack Vehicle.
    Een echt spelebeessie waarmee wij veel gereden hebben totdat ze de zee in reed en ik ze stomtoevallig zo,n 10 jaar geleden weer op zolder tegen kwam (ik had gedacht dat mn vrouw die bonk roest had weggegooid)
    Gezien dit een tank forum is zal je dit bouwverslag hier niet kunnen vinden maar staat ze op het Tamiya forum onder de vintage modellen.
    Maar geznieg gepraat...terug naar JOU topic :)
     
  13. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Bedankt voor Jouw reactie mikeman ik zal er maar geen knalrode tank van maken de camo is al opzichtig genoeg zo :) Leuk dat je jouw Tamiya Fast Attack vehicle aan het herstellen bent, 2WD kan erg grappig rijden. Momenteel heb ik nog de Marui Hunter 2WD met standaard Mabuchi 540 motor en de 4WD Tamiya Fire Dragon met hi speed motor. 2 jaar geleden verkocht ik mijn meest gebruikte 4WD Hotshot II daar zat een erg sterk motortje in en uiteraard alles met metalen kogellagers :) De Hotshot is een mooi tijdloos model als je nog eens 1 kunt bemachtigen zou ik het niet laten ze rijden super en volbloed offroad runners :) Enige min was regelmatig de voorste drive axels vervangen. Reed na 30 jr nog als nieuw vond mijn koper ook, okay goed onderhouden hè :) Ik zal jouw post eens opzoeken :)

    [​IMG]

    ah ok je postte dus niet op dit forum maar misschien op Tamiyagekken.nl??? Linkje?
     
  14. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Je tankje ziet er prachtig uit Bram. ;)
     
  15. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    [​IMG]

    Tankje! Na so wat! LOL ! Dank voor jouw compliment Droop, :yes: ik vind de T34 in de Wehrmacht kleuren toch een stuk mooier dan in dat saaie Russisch donker groen :) Wat wel blijft, bij een model met metalen tracks en wielen ziet dat gedeelte er altijd beter uit, de tracks zijn hier wel erg strak gespannen al zie je dat wel op foto's van de T34...gelukkig heeft m'n KV1 E metalen wielen en tracks, deze van extra schakels voorzien zodat ze echt lekker lubberen zoals bij die tank past :)

    [​IMG]
     
  16. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    [​IMG]

    Hoewel de T34/95 ook torsiestaafvering had, valt mij bij dit ontwerp op hoe dicht m.n. de achterste 3 wielen op elkaar en op het sprocketwheel zitten, dus amper ruimte voor enige veeruitslag...tevens een sprocketwheel zonder tanden, wat toch slip in de aandrijving zou moeten opleveren. Enfin wie hier wat zinnigs over kan zeggen be my guest :) De T34/76 had v.z.v. mij bekend een Christie veersysteem zie onderste afbeelding.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    De T 34 kende diverse turrets, dit model heeft de correcte '44 versie:

    [​IMG]
    Angle-Jointed Style Summer '44 Production Turret

    [​IMG]
    met roof type B

    Maandag was(h)dag:
    [​IMG]

    [​IMG]

    De lavado sepia 73200 onverdund aangebracht met grove kwast om vuilsporen te maken en meer accent in details te krijgen. MIsschien nog in verdunde versie herhalen bij schroeven en bouten e.d.; daarnaast zal ik wat foto's van T34's zoeken inzake de roet rond de uitlaten en de loop, vaak wordt dit ernstig overdreven en dat wil ik beslist niet. Hiervoor heb ik nog wel dunne zwarte Vallejo verf wat je er ook op kunt spatteren. De Beutepanzer is recent geschilderd door haar Besatzung dus behalve de op de sleepkabels en reserve tracks geschilderde vliegroest ook hier geen roest op de tank! No way! Sommige tanklovers dompelen hun panzer onder in de roest slechte zaak vind ik. Moet wel realistisch blijven. Dan liever modder toevoegen bij voorbeeld.
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2015
  18. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Op zoek naar al dan niet kwalmende en zwarte roet uitspugende T34's blijft het m.i. een kwestie van smaak; ik zie overwegend T34's zonder roet op de achterkant :p Deze ziet er uit alsof hij net zo kwalmt als een afgetrapte Volkswagen TDI motor :)

    [​IMG]

    Maar de meeste zien er toch zo uit:

    [​IMG]

    Kijken we naar wat modelbouwers vaak doen, dan wordt het een kwalmende V12.They do love drama.
    Enfin, voor dit keer dan maar, tevens de roeststipjes naast de motorroosters weer opnieuw aangebracht en wat kwalm aan het einde van de loop. De wielen ook met zwart gedrybrushed zodat ze er nog wat "gebruikter' uitzien.

    Enfin aan de kleur van de emmer zie je het verschil tussen ervoor en erna deze is niet behandeld.

    [​IMG]

    [​IMG]
    Plaatje van een Amerikaans evenement.

    [​IMG]

    Foto van een van de vele T34 wrecks in de "death valley" van Slovenië.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2015
  19. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Ik zou de onderkant/ de wielen nog eventjes onder handen nemen met de 'cementtechniek', Bram. Het zal het realisme ten goede komen van je model. ;)

    Je bent in ieder geval goed bezig. :)
     
  20. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Dank je Droop, maarre..cementtechniek...hoe werkt dat kun je mij dat uitleggen?
     

Deel Deze Pagina