Panzerkampfwagen T34 747 R Merit 68000 standmodel

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Tiger I, 26 feb 2015.

  1. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Heel simpel, Bram: je maakt het gewenste onderdeel dat je wilt gaan vervuilen een beetje nat en daarop verstuif lichtjes je wat gewone cement. Nu laat je alles drogen et voilà, Bram z'n tankje heeft een natuurlijke vervuiling.
    Als je dit nog niet gedaan heb is het best dat je eerst eventjes oefent op een stukje karton of op een oud modelletje. ;)
     
  2. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Bedankt voor de tip Droop ik kwam de term wel tegen in jouw bouwberichten inzake het Kettenkrad en de Zündapp zijspan maar vond daar geen uitleg :)
    Op zoek naar cement dus :)

    Vandaag kwam de metalen PIII/IV Turm houder voor het MG34 machinegeweer binnen, met 1.2 mm boortje 4 gaatjes in de turret geboort, wat Ruderer Kunststoff-Klebstof erbij (veel dikker dan de Revell plasticlijm die erg precies werkt; voordeel bij metaal op kunststof valt de Revell erg tegen en deze dikke en draderige lijm is hier perfekt voor :) Secondenlijm is ook altijd prima maar op de een of andere manier kleeft dat bij mij 3x beter op m'n vingers dan op het te plaken voorwerp LOL.
    Uiteraard weer in de camokleur en MG alvast 1 keertje geverfd. Staat alweer beter :)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2015
  3. roodrunner

    roodrunner

    Lid geworden:
    8 jan 2011
    Berichten:
    96
    Locatie:
    Kaatsheuvel
    Dit is nog eens een mooie tip, dat kan in de toekomst nog wel eens van pas gaan komen :D

    En Bram goed bezig geweest, wordt een mooie tank zo.

    Groeten,
    Patrick
     
  4. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Wat heet, laat die 20 kg zak me nu net uit m'n handen glippen had 'm net boven de T34 gehesen :rolleyes: Bedankt, Roodrunner :)

    Tantoko belde nog op mijn e-mailtje inzake de antenne en de schep zonder German clamps, er komt nu een schep mèt clamps deze kant op, dus dat detail klopt straks ook. Eerst werken aan de watervoorziening, Rusland in de zomer, hitte en eindeloze vlakten, maakt wel dorstig. Inmiddels zag ik op Ebay.de dat er nog meer leuke opties zijn voor de T34, wordt vervolgd....
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2015
  5. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Zo, 40l extra water mee kan nooit kwaad, van het overgebleven stevige en dunne metaal van de krikblokhouder een jerrycan houder geknutseld die gezien het gewicht van de metalen jerrycans ook goed in de hull verankerd zit.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2015
  7. Arthur Hermans

    Arthur Hermans

    Lid geworden:
    21 feb 2005
    Berichten:
    292
    Locatie:
    Wijchen
    Bram, Het is een aparte versie geworden!

    Sinds vanavond heb ik de HobbyBoss T34. Dit is de kitversie van Merrit.
    Dit is in weze ook hetzelfde als de plastic WSN/Torro RC versie.

    Wat ik precies met deze kit zal doen weet ik nog niet.
    Maw, op het moment wordt het zolderisolatie materiaal.
    (En om te bedenken dat ik niet eens een zolder heb).
     
  8. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Dank je Arthur, hij is nog niet klaar maar het meeste is gedaan :) Zolderisolatie, ik ben bang dat je dan beter luidspreker dempingsmateriaal kunt gebruiken :) De HobbyBoss is idd dezelfde maar dan voor doe het zelfers, zag ze nu op ebay.de al voor rond de 51 euro terwijl men er eerst rond de 75 voor vroeg dus dat gaat de goede kant op :) Het is wel slimme marketing om die overjarige hulls te dumpen en nog aan te verdienen ook :) Momenteel is de veel fraaiere full metal Taigen versie de beste rc keuze en die heeft naast een deels metalen turret een metalen hull + wielen + tracks etc dus deze hulls zijn overbodig :)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2015
  9. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    [​IMG]

    Ah vandaag ontving ik van Tanktoko dan de correcte schop met German clamps imitatie, tevens 2 pinnetjes achterop om m'stevig in de hull te fixeren...lijkt een detail maar wel belangrijk wie het kleine niet eert LOL
     
  10. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    ... is dit schopje ook niet weerd. :D:D:D
     
  11. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    small things matter rofl. Nu hopen dat de Sendung aus der BRD morgen komt :)
     
  12. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Zo, weer een leuk klusje bedacht een echt beweegbaar metalen bestuurdersluik. De metalen afdekkingen voor de beide periscopen kun je ook in verschillende standen zetten.
    Zo te zien is het even groot als het in de opbouw ingegoten luik, moeilijkeid is om dit luik erg precies eruit te snijden en bovenin wel een strook plastic over te laten voor de bevestiging van dit metalen luik. Morgen bij goed daglicht maar eens mee beginnen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tevens nog een metalen Notek Lampe voor op mijn KV1 E en idem Wehrmacht claxon. Is dat ook weer compleet :p
     
  13. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Ach ja stel niet uit tot morgen wat je vandaag kunt doen...veel te benieuwd hoe het staat...dus toch meteen maar even gedaan, afwerken komt dan wèl morgen LOL.
    Een van de tankcommandanten van de firma Heng Long is gedegradeerd tot chauffeur, enfin met luik open rijden is bijna net zo leuk als op zo'n koepel zitten, toch?

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dit maakt de T34 toch weer een stuk levensechter :) Het poppetje had hoger gemogen, maar om 'm door de kleine opening te wurmen moest ik 1 arm tijdelijk eraf halen en een 1,5 cm van zijn onderlijf wegslijpen. Maar misschien is-ie ook wel gewoon klein van stuk LOL.
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2015
  14. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    De voor de KV1-E bestelde brandblusser, notek lampe en claxon meteen maar even bevestigd en geverfd dan kunnen ze zo samen als Russische Beutepanzer op de foto :)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    T34/85 vs Tiger

    [​IMG]

    De oude game van Lighthouse Interactive, net als World of Tanks van Russische bodem. Als rc panzers nog eens zo realistisch rijden als de panzers in deze simulatie dan doe ik het ervoor :)
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2015
  15. mikeman

    mikeman

    Lid geworden:
    11 jun 2004
    Berichten:
    249
    Locatie:
    sittard
  16. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Hoi Mike,

    Lekker, vakantie :) Leuke post op dat Tamiya forum en zo te zien heb je er plenty onderdelen en motortjes bij ook de super Kyosho Le Mans 600 die ik ook in de Hotshot had en tevens in mijn firedragon heb. Echt heel wat anders dan zo'n duffe 540 Mabuchi motor lol. Volgens mij kostte die 30 jr terug rond de 125 gulden was een dure jongen. Enfin bij voluit rijden wat ik meestal deed met de Hotshot werd de accu dan gloeiend heet zoveel stroom trok dat motortje maar de kracht van een boormachine echt onwaarschijnlijk :)
    [​IMG]
     
  17. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Een klein detail, een metalen afdekkap voor een Tiger I Bosch Lampe past precies op de T34 verstraler, ook weer geregeld :)

    [​IMG]
     
  18. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Nog twee details toegevoegd, het snoer van de koptelefoon en het kolonnelicht. Voor het eerste had ik nog 0,4 mm2 ijzerdraad van Conrad, voor het andere 2 plastic stripjes op elkaar geplakt en op maat gemaakt naar een PIV kolonnelicht met led wat nog op mijn ausf F2 moet, beetje jammer om dit hier te gebruiken want kost 14 euro.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    Wehrmacht Notek Lampe Kolonnenlicht

    [​IMG]
     
  19. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Nog wat details de uitzetarm voor het bestuurdersluik gemaakt en de handgreep om dit te sluiten omgebogen zodat- ie normaal naar beneden hangt;
    de riemen en gespen die de reserve tracks bijeen houden geschilderd.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2015
  20. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Zo, afgezien van eventuele cementpoeder op de wielen ter nabootsing van stof, is mijn Beute 747 R wat mij betreft klaar :) Vandaag via Ebay een andere kit gekocht...moet uit België komen 's kijken hoe snel dat gaat. Ook weer een Rus, ingevoerd in 1944, de SU 100 tankjager. Met een 100 mm D 10 S kanon dus grof geschut. Trumpeter heeft een 1100 parts bouwdoos 1:16 scale die een mooi gedetailleerd interieur belooft...'t is geen Köti met 2000 parts maar wel een leuke step up vanaf dit model. De basis is een T34 chassis dus dat zien we dan in detail incl. motor weer terug.

    [​IMG]

    Oh ja, verrassend, maarre.....hij is weer erbeutet hè dus van de Wehrmacht :)

    [​IMG]

    Enfin mag dat oersaaie Russich donkergroen er direct weer af :) :)

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina