papier

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door rudyvc, 26 jan 2008.

  1. rudyvc

    rudyvc Guest

    Hallo ,voor het bespannen van romp ,vleugels enz is papier uit schoendozen ook te gebruiken ,of niet??
    Ik heb een kitje gekocht van Guillows en dit papier lijkt op het papier uit schoendozen.Groeten Rudy
     
  2. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Soms zit in schoenendozen bruikbaar papier, maar meestal is het te slap en/of te zwaar. Een test is om een stukje nat te maken en te zien of het dan nog sterk is. Goed spanpapier houd zijn sterkte als het nat is. Papier voor vliegers (als dat al ergens te koop is) is vaak ook te zwaar en te slap.
    Ben je van plan iets te bouwen waar je papier voor moet hebben? Ik denk dat het verstandig is om echt spanpapier te gebruiken. Dit is soms te vinden bij winkels met kunstenaarsartikelen. Je kan natuurlijk ook het papier van Guillows gebruiken, en zorgen dat je weer nieuw papier hebt wanneer je dat kitje bouwt.
    Overigens, het gewicht van licht spanpapier zit tussen 11 en 15 gram per vierkante meter.
     
  3. rudyvc

    rudyvc Guest

    Welja ,ik ben een fokker a 3 aan het bouwen met een spanwijde van 28 cm waarbij ik de ingewanden van Palmz ga inbouwen.(proberen) De bouwtekeningen heb ik hier gevonden,waarvoor dank.
    Hoe dit ga aflopen ,weet ik niet ,is mijn eerste project.
    Maar ik heb wel bewondering voor jullie.

    Groeten Rudy
     

Deel Deze Pagina