Papieren Boeing 737-500

Discussie in 'Plastic Modelbouw' gestart door robert_r, 25 okt 2013.

  1. robert_r

    robert_r

    Lid geworden:
    25 okt 2013
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Haarlem
    Beste lezers,
    Ik weet dat papier geen plastic is en hoop dan ook niemand te beledigen.
    Ik weet echter geen andere plaats waar dit draadje beter onder zou passen, een RC uitvoering wordt het immers ook niet….
    Kort over mij zelf, ik ben een student, en vind het leuk om als ik wat afwisseling nodig heb tijdens het leren aan papieren modelbouw te doen.
    Hierop wil ik graag een bouwverslag starten van een Boeing 737-500 (Lufthansa).

    Het model moet er als volgt uitkomen te zien:

    [​IMG]

    Een lijstje met spullen “gereedschap” wat ik denk nodig te hebben:
    Hobby lijm.
    Mesjes (Scalpel) lekker scherp
    Klein schaartje.
    Liniaal ( om langs te snijden)
    Oud pasje ( voor verspreiden van lijm en gladstrijken).
    Snij-mat.
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2013
  2. robert_r

    robert_r

    Lid geworden:
    25 okt 2013
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Haarlem
    het begin van de neus

    Het eerste stukje. zoals de bouwhandleiding meld wordt er begonnen met de neus.

    [​IMG]

    En hier volgt het volgende stukje.

    [​IMG]

    Hier gaan we eindelijk aan de cockpit beginnen. dit model heeft ook een echt interieur tot na de "keuken".
    Hier ben ik nog niet aan toe, maar dit komt vanzelf.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.821
    Locatie:
    Hoorn NH
    Gaaf!
    In mijn jonge jaren heb ik alle modellen van Geli gebouwd. :D
    Een heerlijke tijd was het, ben meer uren met knutselen bezig geweest dan met het huiswerk voor school. :)

    Gereedschap.
    Ik gebruikte ronde pennen met verschillende diameter voor het rollen van de papieren onderdelen.