paralel zetten paddels

• Topicstarter Topicstarter Miki
  • Startdatum Startdatum
M

Miki

Guest
heyy hoi

heeft iemand een slim idee die paddels exackt parralel op z'n as te zetten
volgens de handleiding moest het op een vlakke ondergrond gebeuren
dus dat ook in eerste instantie gedaan op een grote spiegel

maar als ik me er in verdiep en er dus geen vlak stuk in zit in het midden
maar hij in feite rold over zijn vleugelprofiel is het exakte midden
vrij moelijk te bepalen en zeker op een 10e liefst 100e nauwkeurig

hebben jullie een idee ??

vindt ik wel een aardigen oplossing maar dat krijg je toch nooit op een 10e
kaarsrecht en vindt dat lijmen eigenlijk wel een beetje zonde maar je hebt
me wel op een idee gebracht thanx...

Met een speldepunt twee keer per paddel CA aanbrengen. Er zijn ook hulpstukjes, twee blokjes met een v-vormige uitsparing, glijdend over een 'rail' (als bij een lijmtang), je klemt de paddels in de groeven (meestal door een veer naar elkaar toe getrokken). Hetzelfde tooltje aan de andere kant en weer visieel uitlijnen.

het is in indiergeval wel een moeizaamklusje wil je dat perfeckt doen
asje gaat erg strak in de paddel ik heb hem nu aardig maar elke keer als ik dacht nog een mm dan ging ie met een beetje krachtzetten er zomaar
weer 3 mm voorbij grrrr

ik had hem het liefst op een 100e noukeurig gehad natuurlijk maar lijkt
haast onmogenlijk toch bedankt voor je tip

het probleem is dat als je de paddles wil verdraaien op de paddle as bv een mm-tje, dan zet je kracht, je paddlestang buigt en ineens schiet ie door en veert je paddlestang terug en je hebt ineens 3mm gesteld :wink:

moeizaam karwijtje, ik kijk altijd over de paddle heen of ie gelijk in lijn staat met de paddleas, als je hem dan draait moet de andere hetzelfde staan.
je kan het ook meten met je pitch meter, maar mijn ervaring is dat je ze op het oog nauwkeuriger krijgt

Je kunt dat prima met het blote oog doen. Als je de paddle een heel klein beetje wil verdraaien, dan moet je de paddlestang met een tangetje heel dicht tegen de paddle vast houden. Dan tordeert de paddlestang niet en kun je de paddle precies goed zetten.

Back