parashut

Discussie in 'RaketModelbouw' gestart door staffa, 12 mrt 2006.

  1. staffa

    staffa Guest

    ben een water raket aan het maken.

    met parashut maar die wil soms niet open gaan ik heb een zak (bartsmit) maar volgens mij licht het aan het opvouwen of niet?

    ik heb nu thuislang kopelingen om de fles weg ge schieten. is snap al die andere oplosingen niet ze zijn in het engels en dat kan ik niet goed. wie heeft een nederlandse site waar alles presies opstaat?


    stef
     
  2. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Voor wat betreft het Engels zou je het iemand kunnen vragen wat er precies staat...

    Het zal met jouw parachute wel net zo zijn als bij een parachute waarmee men uit een vliegtuig spingt, dat het nogal nauw luisterd hoe deze opgevouwen is...
     
  3. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
    Het opvouwen van je parachute is inderdaad belangrijk. Daarnaast "kleeft" plastic nogal eens aan elkaar, dus voordat je de parachute gaat opvouwen, poeder je hem eerst in met Talkpoeder.

    Voor goede vouw manieren kijk even op de site van de DRRA:
    <<KLIK HIER VOOR DE DRRA SITE>>

    Klik dan op Wat&Hoe en daarna op Lijm/Schaar - Bergingssystemen. Onderaan staan 2 manieren (figuur 5 en 6) hoe je de parachute moet vouwen.

    Tevens denk ik dat een Bart Smit tas te zwaar is. Probeer een hele dunne pedaalemmerzak (zo'n transparante) die werken erg goed.

    Succes!!!

    Bas
     

Deel Deze Pagina