Parkflyer

• Topicstarter Topicstarter William
  • Startdatum Startdatum
W

William

Guest
Hallo,

Ik ben op zoek naar een park flyer die eventueel enige figuren kan vliegen, maar die ook rustig kan vliegen. Ik vlieg nu thuis met mijn zwever in een veld van een boer, maar omdat het gras te lang staat kraken de bouten soms af. Ik ga er flaps/spoilers inbouwen, maareuh ik denk niet dat ik er nog veel ga zweven, daarom dan maar parkflyer. Maar ik zou er graag wel iets mee kunnen doen: looping, barrel roll. Simpele figuren met andere woorden. Ik had al gedacht aan de graupner terry/tipsy maar ik heb hier gelezen dat het voornamelijk een snelle vlieger is. Dus ik weet niet wat jullie nog in gedachten hebben? Let me know! :)

Grtz William

Kijk eens in de FMT van deze maand, daar staan 360 parkflyers van 88 modelbouwfirma's in beschreven. De prijzen varieren vanaf 22 euro tot 160 euro, dus voor elk wat wils.

Hey William,
Wat ik wel kan zeggen dat er genoeg leuke parkflyers zijn.
Zo is de terry een erg leuk model, wel vrij snel met een goede aandrijving. maar vliegt erg strak.
De tipsy hebben we wat minder goede ervaringen mee.. deze heb ik zelfs nog wel liggen, nauwelijks mee gevlogen. maar bij iets meer snelheid begon hij wel eens raar te doen :S .

Zelf vlieg ik het meeste met de holiday, dit toestel is leuk te vliegen, kan genoeg figuren en kan op een kleine ruimte gevlogen worden.

En lezen in zo'n FMT kan nooit kwaad, altijd erg veel info.

succes, groeten Vip-er

Hey William,

Ikzelf heb een Graupner Terry en ben daar zeer tevreden over. Misschien heb je iets aan onderstaand.

Wat de vliegsnelheid betreft...hij kan rap vliegen (met een standaard speed 400!), maar daarintegen ook heel rustig. Dit is eigenlijk afhankelijk van het weer. Als het windstil is kan je heel rustig vliegen en heb je een kleine ruimte nodig om te vliegen. Terry vliegt ook 'goed' bij windkracht 4 a 5. Het is dan wel het betere knuppelwerk, maar hij blijft goed bestuurbaar.

Qua figuren kan je er wel wat mee doen..maar als je echt snelle figuren wil maken zal je de vleugel moeten verstevigen met een koolstof buisje o.i.d. en rolroeren moet insnijden. Op internet zijn veel verbouwde Terry's te vinden (amerikaanse sites). Zoek maar is bij Google.
Om te beginnen zou ik de basisinstellingen hanteren.

Ik vind het een aanrader... het is een hoop fun :D voor relatief weinig $$$.

Succes!!
Ruud

Back