parkjet motor mount probleem

Hobbyking parkjet mk2

hallo ik heb vandaag een hobbykingpaketje aangekregen met oa een parkjet. geen gebruikshandleiding ging goed tot ik de motormount zag. moet deze gewoon gelijmd worden? er zitten ook 3 gaatjet in maar schoeven in 0.5cm epo is ook niet dat...
groeten
ps: lukt het zonder foto?

hoi heb het één en ander veranderd. De originele motormount zit vast met 4 schroeven in het carbon en deze moeten vervangen worden door boutjes met moeren want anders gaat de motor ooit los. Uit de doos zaten ze al los en vastdraaien hielp niet want ze draaiden al dol.
De motomount heb ik met lijm vastgezet en denk dat ik hem ook nog ga verstevigen met balse want hij trilt redelijk van links naar rechts bij gas geven en dit geeft een storend geluid.
Ook heb ik wat gaatjes bijgemaakt voor verluchting en ook een 30amp esc gestoken ipv de 20amp.
Een andere motor komt er ooit op...

ebd991e5.jpg

43ea2235.jpg

57bc478b.jpg

aa72cc74.jpg

6b056c68.jpg

91726e53.jpg

093c5fc1.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb ook zo'n Parkjet sinds oktober.

Die originele motormount heb ik nooit gebruikt, ik ben meteen naar die aloy stick mount gegaan die ze mij aanraadden op de site, die past ook mooi op dat stukje balsa dat er aan hangt.
Dat geheel heb ik gewoon vastgelijmd (UHU por = iets elastischer dan epoxy dus vangt trillingen op) en het is nooit los gekomen :p
De motor heb ik dan aan die mount gehangen met een elastiekje tussen de mount en de motor geklemd om ook daar nog eens trillingen op te vangen.

Voor het geval je nog aan de bouw moet beginnen raad ik je ook aan om de besturing bovenop de vleugel te plaatsen ipv eronder omdat de servo's anders gestript worden bij een ruwe landing.

Ik heb dezelfde 30A regelaar als hierboven, met de mkII motor en verschillende lipo's.
2s 1000mah vliegt goed (120km/h) maar toch moeilijk in de lucht te krijgen.
3s 1300mah vliegt 160km/h
3s 1550mah even snel, maar het extra gewicht zorgt dan dat hij sneller is in een duik en ook dat hij minder gevoelig is voor windstootjes.
Nooit CG problemen mee gehad :p

Filmpje van enkele vluchten: Modelbouwforum.nl - - EPO Parkjet

Onlangs gecrashed en helaas is de foam niet meer te repareren, nu is dus een nieuwe kit onderweg :D

Bij de volgende ga ik er ook voor zorgen dat de vleugels en staarten afneembaar blijven, zodat ik hem makkelijk mee kan nemen op reis :p
zoals hier gedaan is: GKNT8ctT_as[/media] of custom detachable wing & stabilizer - YouTube

Grtz, Thomas

Laatst bewerkt door een moderator:
Back