Misschien dit draadje maar eens aanzwengelen... ik heb nl onlangs een Visionaire overgenomen en er 1x mee gevlogen, op het forum blijken een paar draadjes over de Visionaire te gaan maar deze lijkt het meest algemeen.
Ik vlieg normaal gesproken voornamelijk zwevers, maar heb me deze winter wat meer in de sportvliegtuigen gestort, omdat er 's winters toch geen thermiek is... de Visionaire heeft mij behoorlijk verrast met zijn vriendelijk en voorspelbaar vlieggedrag, héél goed voor mijn zelfvertrouwen (dat wel een opkrikkertje kon gebruiken, ik kraak nogal eens wat). Ik ben helemaal geen 3D vlieger, maar met dit toestel zou ik daar wel eens voorzichtig aan kunnen gaan ruiken...
Zijn er mensen die zinvolle (of niet-zinvolle) modificaties aan hun Visionaire hebben gemaakt? Dit zou een goede plek kunnen zijn om die te bespreken...
De vorige eigenaar van de mijne heeft tussen de poten van het landingsgestel een trekveer bevestigd; hij had de ervaring dat het toestel bij wat hardere landingen wel erg ver door de knieën ging (waarbij de prop de grond raakte). Ik laat die veer maar zitten, heb geen ervaring hoe het vliegt zonder.