Parkzone - F4F Wildcat BNF

Hoi Nathan.

Je zal dit toestel wel bedoelen.

http://
Dit is mijn mening over dit toestel.
Het heeft meer als voldoende power met de lippo 1300 mAh 3s aan boord.
Het leent zich tot het vliegen van figuren, oa. meskant.
Wat ik persoonlijk vind, en hier ga ik tegen sommige beschrijvingen in, dat is dat ik het niet zo geschikt vind om met meer als 2 bofort te vliegen.
Maar dit kan een misvatting van mij zijn, ben met dit toestel herbegonnen na jaren en was enkel balsa toestellen gewend met verbrandings motor.
Maar van de vliegqualiteid van dit toestel verder niets dan lof, enkel de motorkap had wat steviger gemogen.

Johan.

Nou...............dan ik ook maar even.
Vlieg inmiddels ook al een tijdje met de Wildcat. (Hell Cat)
Het is een vrij kort en gedrongen toestel.
Helemaal als je het vergelijkt met de andere Parkzone warbird kisten.
Ik heb de Wildcat niet gevlogen met de stock motor set up.
Gelijk vanaf meet af aan de Bare Bone kist voorzien van een Brushless 1450KV outrunner van RC-Timer en 60A HiModel regelaar.
Heb er een 9X7 prop opzitten.

Toestel vliegt naadje strak.
Met weinig wind een genot om mee te vliegen maar.........vond de Parkzone Mustang net effe iets fijner in aansturen en vlieggedrag.
Zijn minieme verschillen, maar vind ze wel voelbaar.
De kist zelf vliegt met mijn snellere motor een stuk beter met meer wind.
Uitleg waarom zal hier niet behoeven denk ik.
Maar hoe je het ook wend of keert, het blijven allemaal Parkflyers die warbird toestellen van Parkzone.
En ik heb gemerkt dat of je nou met een stock versie vliegt of met een ge-upgrade dat dit soort toestellen echt het allermooist en strakst vliegen bij weinig tot windstil weer.

Vlieg ook met een opgekrikte Parkzone Corsair.
Vliegt ook erg fijn, maar toch wel weer anders dan deze Wildcat.
Vind de Corsair meer een allemans vriend.
De Wildcat heeft me al een paar keer verrast door bijna over een vleugelkant weg te vallen.
Met de Corsair is dat stukken minder snel het geval.

En dan de Mustang van Parkzone.............
Tja..............
Die vliegt gewoonweg grandioos goed.
Vind dat zelf tot nu toe 1 van de fijnste Warbird toestellen.
Vr Gr Erwin

ik heb deze kist gekocht maar als ik de lipo batterij in steek en mijn zender ligt f dan begint mijn motor te draaien en de servo's beginnen te bewegen hoe kot dat?

alle chips ofzo zitten in de ontvanger maar als ik de lipo batterij aansluit op de regelaar dan slaat hij door de motor begint te draaien en de servo's bewegen hoe kan dat en hoe kun je dat veranderen ofzo? groetjes nathan

Kijk eens even of je zender baterij voldoende is opgeladen.
Is deze tweedehands?
Mogenlijk is dit een oorzaak dat deze al wat oud zijn of je lader werkt niet goed.
Mogelijk kan het ook een defect cristal zijn of heeft slecht contact.
Een paar keer uitnemen en terug plaatsen kan helpen, moest je WD 40 hebben heel lichtjes even spritsen en in en uit plaatsen.

Nog een domme vraag, je gebruikt toch wel een ontvanger voor 40 mHz in het toestel veronderstel ik.
Of is het de meegeleverde ontvanger.

Johan.

Gebruik je penlites of heb je een echte accupack? Dus niet die batterijhouder met gewone batterijen..?
Als die servos en motor gek gaan doen is er geen verbinding tussen je zender en ontvanger. Kan idd dat de accu van de zender leeg raakt. Zenden kost nog bestwel energie.
Je moet iig niet met penlites vliegen. Heb je die zender 2e hands of nieuw?

alles is nieuw gekocht ik heb de set ontvanger en zender gekocht het kan dus zijn omdat mijn batterij van mijn zender plat is ?

Mja je had beter door moeten sparen voor een 2,4 GHZ van Graupner set maja dat is achteraf.
Penlites zijn gewone batterijen die bijv in de afstandsbediening van je tv gaan.
Doe je 8 losse batterijen in je zender?

er zat een blok in waar dat je 8 batterijen moet insteken maar je kunt ze opladen via je zender kheb er vandaag eens mee proberen te vliegen maar... hij is neergestort mijn motorkap is kapot en er zit een barst in mijn vleugel

er zat een blok in waar dat je 8 batterijen moet insteken maar je kunt ze opladen via je zender kheb er vandaag eens mee proberen te vliegen maar... hij is neergestort mijn motorkap is kapot en er zit een barst in mijn vleugel

Dat is jammer .Wat is er gebeurt?

Oorspronkelijk geplaatst door nathan

Dat is jammer heb je hem al gerepareerd? En mischien handig om dan ook als je weer gaat vliegen met de Wildcat wat glasvezel tape aan de vleugel rand waar hij samen komt met romp. Schijnt als je hoge G KRACHTEN krijgt de vleugel er af knalt. Als je dat doet scheelt weer wat balen.
groetjes

Daan

Back