Parkzone P-51D Mustang.

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Arjantjuhhh, 14 feb 2010.

  1. Arjantjuhhh

    Arjantjuhhh

    Lid geworden:
    2 mei 2009
    Berichten:
    228
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Hallo Medevliegers,

    Heb vanmiddag mijn P51D Mustang van de firma Parkzone ingevlogen.
    Ingevlogen?????
    Helemaal niet invliegen,vloog zo weg,hoefde niets te trimmen.
    Echt een aanrader voor iemand die met een parkflyer wil vliegen.
    Bouwtijd van ongeveer kwartiertje?
    Echt alles is supergoed voorgebouwd.

    Vlieggroeten:

    Arjan.
     
  2. probaco

    probaco

    Lid geworden:
    22 nov 2009
    Berichten:
    706
    Locatie:
    Hendrik Ido Ambacht
    Filmpje ??

    Waar heb je hem vandaan ?
     
  3. Richard Huizer

    Richard Huizer

    Lid geworden:
    29 aug 2004
    Berichten:
    228
    Locatie:
    nieuwe-tonge
    mustang

    hoi waar heb je m gekocht? er is bijna niet aan te komen !greetz richard
     
  4. Arjantjuhhh

    Arjantjuhhh

    Lid geworden:
    2 mei 2009
    Berichten:
    228
    Locatie:
    Dedemsvaart
    We hebben bij onze modelvliegclub als clubproject gewoon 15 van deze kisjes besteld in Duitsland.
    We hebben ze voor de kerstdagen besteld en eind Januari waren ze binnen.

    Zal even op de club vragen waar ze ze besteld hebben in Duitsland.

    Vliegroeten;

    Arjan.
     
  5. Gert Jan Bastiaans

    Gert Jan Bastiaans

    Lid geworden:
    30 dec 2003
    Berichten:
    430
    Locatie:
    OMMEN
    Hier heb ik ze besteld voor de club Hubi-Htte Sanders
    Hier wat foto`s :D:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  6. Gert Jan Bastiaans

    Gert Jan Bastiaans

    Lid geworden:
    30 dec 2003
    Berichten:
    430
    Locatie:
    OMMEN
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. kenwood96

    kenwood96

    Lid geworden:
    16 nov 2008
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Stekene
    Lijkt me ook beschikbaar bij Hobbyking? Ben ook van plan zoiets te bestellen...

    Een aanrader dus?
     
  8. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
  9. LarsN

    LarsN

    Lid geworden:
    30 nov 2008
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Tilburg
  10. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  11. Bazzmann

    Bazzmann Guest

    P51D

    Hallo, ik heb geen ervaring met RC dus ook niet met parkflyers, is de Mustang parkflyer een mooi beginners vliegtuig voor mij? Zijn ze erg kwetsbaar omdat ze van schuimrubber gemaakt zijn? Lijkt me mooi om hier een hobby van te maken aangezien ik al 20 jaar in de plasticmodelbouw zit en eens wat anders wil gaan doen

    gr Henry
     
  12. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Hoi Henry,

    Welkom op het forum!
    Als je geen ervaring hebt met rc-vliegen is het inderdaad onverstandig om te beginnen met een parkflyer (dus laat je nooit wijsmaken dat die "ideaal zijn voor beginners" zoals je vaak hoort), juist door de kleine spanwijdte en het lage gewicht zijn het meestal kwetsbare en zenuwachtige toestelletjes die erg gevoelig zijn op de besturing - en bij een beginner dus zo kapot! Het zelfde geldt voor de mustang. Schitterend toestel maar absoluut ongeschikt voor een beginner omdat deze flink op snelheid gehouden moet worden om stabiel te vliegen.

    Het beste advies dat ik je kan geven: Schaf een Multiplex Easystar aan! Zeer goedmoedig en relaxed vliegend toestel dat toch plezier genoeg geeft voor een beginner en heel eenvoudig en goedkoop te modificeren is (lees: te voorzien van een veel sterkere motor) als je wat meer ervaring hebt. Wat je koopt is natuurlijk behoorlijk afhankelijk van je budget; je hebt bij albatros modelbouw (even op google zoeken) bijvoorbeeld al een Graupner MX12 computerzender voor nog geen 100 euro (even bellen dat je alleen de zender nodig hebt en dus niet de dure ontvanger en nutteloze servo erbij wil)

    De rest van je materiaal kun je bij je LHS (local hobby shop) kopen of je kunt een hoop geld besparen door bijvoorbeeld je spullen bij www.unitedhobbies.com te kopen. Daar heb je zeker meer plezier van je geld (maar moet je vaak een paar weken wachten tot je het thuis hebt, het moet tenslotte uit Hong Kong komen)

    Je kunt eventueel eens contact opnemen met Robert14 hier op het forum (kijk in het HLG/DLG gedeelte in een willekeurig draadje, hij reageert regelmatig ;)) die woont namelijk ook in Emmen en is lid van een vereniging bij jullie in de buurt. Wellicht kun je daar meer informatie krijgen en/of eens een proefvlucht maken!

    Ook een ZEER goede tip: koop (download) een goede sim en schaf een goedkope simzender aan, je leert er de basis (opstijgen, bochten maken, landen) mee zonder schade toe te brengen aan je echte toestel.. Want vliegen is leuk maar repareren is toch stukken minder. En voor meer vragen kun je natuurlijk altijd hier op het forum terecht!

    Zoek ook eens in het beginners onderdeel naar de easystar draadjes, daar kun je enorm veel informatie uit halen!
     
  13. Bazzmann

    Bazzmann Guest

    Hallo Sadkingbilly, bedankt voor je uitgebreide uitleg, ik zal zeker je advies opvolgen. Ik zal binnenkort is kijken wat er voor mij is, groetjes Henry
     
  14. djeedjee

    djeedjee

    Lid geworden:
    20 sep 2009
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Rijen
    De Mustang is op dit moment ook te koop in Nederland hoor...Ik heb er 150 euro voor betaald BNF versie.Ik heb hem al 1 maand klaar liggen om de lucht in te gooien. Ik heb hem opnieuw aangeschaft nadat ik mijn Mustang van GWS had kortgevlogen.....De parkzone Mustang is echt een super kist ik heb hem zelfs in de micro versie van Parkzone...ook leuk.....
     
  15. LarsN

    LarsN

    Lid geworden:
    30 nov 2008
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Tilburg
    Vandaag de mustang zien vliegen! Wat een mooi vliegbeeld zeg.....

    Ik heb mijn oog op een Messerschmitt van Parkzone laten vallen. Ook een zeer mooi model.
    Zal fotootje plaatsen als ik hem in bezit heb...
     
  16. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Ja, het toestel vliegt schitterend en niet te snel, is redelijk stevig ( :D ) en ziet er goed uit, ook van dichtbij. Helaas is de prijs nogal.. Ongunstig. Dit toestel leeg voor vier tientjes en ze gingen met bakken over de toonbank :)
     
  17. djeedjee

    djeedjee

    Lid geworden:
    20 sep 2009
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Rijen
    We zullen eens kijken wat ze op de beurs in Dortmund gaan doen met Parkzone.....
    Ik heb de Ultra micro Mustang vandaag de lucht in gegooid met 5 tot 6 Bft en hij vliegt nog goed ook voor 35 gram.
     
  18. Koriel

    Koriel

    Lid geworden:
    27 mrt 2008
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Maastricht
    Mag ik vragen waar jij hem hebt gehaald?

    Als ik op Ebay kijk dan zie ik hem meestal voor 169 staan en dan nog eens de verzendkosten naar NL.. Ik zou graag ergens een P51 BNF met een mode 2 spektrum DX5 op de kop tikken. De Silverlit kistjes ken ik nu wel, vliegen met aerofly en G4 gaat me ook redelijk af. Nu nog niet al te duur instappen in het "echtere" werk.

    Edit:
    Ik heb net even wat filmpjes van de micro gezien.. mss wat makkelijker (en goedkoper) om mee te beginnen icm nog steeds een Spektrum DX5. Wie oh wie weet waar deze dingen het goedkoopst te krijgen zijn?
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2010
  19. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Als je graag binnen 5 minuten een kist total loss wil hebben dan is het een goed idee om na wat silverlitjes en vliegen in G4 te beginnen met een mustang. Deze toestellen moet je behoorlijk snel vliegen om wat stabiliteit te krijgen en met de kleintjes is dat nog erger. Als je wil beginnen met serieus vliegen (want dat doe je niet met een silverlit) kun je beter kijken naar een makkelijk te repareren en betaalbaar toestel als de easystar.

    Ook heeft bijvoorbeeld UnitedHobbies een aantal beginnerstoestellen (helaas wel verzendkosten natuurlijk) die gunstig geprijsd zijn. En wil je perse een mustang, waarom dan niet gewoon zelf bouwen uit depron? De tekeningen staan elders op deze site en dan ben je voor een paar euro (en wat avondjes werk) klaar. Dan is het ook niet zo erg als 'ie een keer sneuvelt ;)

    Waarom wil je overigens persé een spektrum DX5 erbij?
     
  20. Koriel

    Koriel

    Lid geworden:
    27 mrt 2008
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Maastricht
    De spektrum omdat ik dan andere modellen kan binden, en deze is voorlopig met zijn 5 kanalen toch voldoende denk ik. Zelf bouwen heb ik geen zin in, ik wil vliegen met die dingen :)
    De Su26 vind ik net weer iets teveel van het goeie voor me, ik heb ook al even aan een combipakket van de J3cub, Micro P51 en de Spektrum gedacht, liefst bij een leverancier.. maar ja.. waar vind je nu een goeie betrouwbare en goedkope? En ook snelle leverancier?
    En ik weet wel dat het een hele grote stap is, Aerofly en G4 hebben me een beetje warm gehouden, de silverlits waren een excuus om met mijn zoontje buiten wat te kunnen doen. Ik heb jaaren geleden al wel eens wat rc gevlogen zonder grote gevolgen (Crashes) Ik heb wel redelijk wat vertouwen in mezelf, en mocht het verkeerd gaan.. ach. :). Nu met deze BNF technieken begint het weer leuker te worden (persoonlijk natuurlijk). Het bouwen hoeft niet meer. Altijd die ribbetjes van balsa, schuren, bespannen met dat folie en strijkijzer..
    Bij unitedhobbies is de collectie in duitsland beperkt jammer genoeg.
     

Deel Deze Pagina