Parkzone P-51D Mustang.

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Arjantjuhhh, 14 feb 2010.

  1. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Je kunt ook prima bij unitedhobbies in hong kong bestellen hoor ;)

    En met bouwen bedoelde ik niet van balsa maar van depron; zet je in twee avonden een mustang in elkaar. Handvol HTX900 servo's van 3 dollar per stuk erin (UH), brushless motor van 15 dollar en een regelaar van een tientje.. Ontvanger gewoon hier bij de LHS kopen.

    Een goed alternatief is misschien één van de andere toestellen uit de MPX lijn, bijvoorbeeld de easyglider of twinstar (die perfect vliegt met twee brushless buitenlopertjes van 7 dollar!).

    Wat eventueel ook een optie kan zijn, deze fransman levert erg mooie (EPP) modellen die je naar eigen smaak en inzicht kunt motoriseren :) Onder andere de P-51 en Piper Cub staan hier:

    http://miniplumes.dixkey.com/crbst_5.html
    Voordeel is dat dit ook nog tegen een (flink) stootje kan..
     
  2. LarsN

    LarsN

    Lid geworden:
    30 nov 2008
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Tilburg
    Djee heeft hem bij een modelbouwwinkel in Rijen gekocht. Op het moment zijn ze uitverkocht maar ze komen er weer aan volgens de eigenaar.

    Hier een link naar de site Online-Shop
    Staat bij het lijstje vliegtuigen bnf voor 166,75
     
  3. Koriel

    Koriel

    Lid geworden:
    27 mrt 2008
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Maastricht
    Goeie link, goedkoopste DX5e die ik tot nu toe gezien heb in NL. En die andere modellen zien er ook goed uit. Ik zal hem morgen eens mailen wat hij voor de BNF P51d MICRO vraagt, als hij daar ook een goede prijs voor maakt dan wordt het interresant. (die moet ook rond de 80Euro liggen)

    Txs voor de link
     
  4. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    En, kon hij de Micro leveren? Ik zie hem nog niet op de site staan en ben ook wel geinteresseerd (zowel in de Micro als in de grotere BNF uitvoering).
     
  5. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Super mooie toestellen die Parkzone dingen..
    Dit weekend de Messerschmit gevlogen.. wat een super ding. En veel stabieler en makkelijker dan ik had gedacht.
    Ik zit er zeer sterk aan te denken om zelf een mustang of corsair aan te schaffen, echter zit er wel een landingsgestel bij de mustang? Ik kan hem op geen enkele afbeelding ontdekken.
    Bij alle andere types staat hij er altijd wel bij.

    Een Easystar is echt een aanrader. Afgelopen weken hebben hier 3 jongens leren vliegen met een easystar. 1 van de 3 kon het binnen 1 accu (opstijgen, landen etc etc..) De ander deed er wel 2 of 3 accus over ;) haha En dan te bedenken dat ik tijden bezig was met een brandstof kist vroeger, onder begeleiding etc etc.
    Accu 2 resulteerde voor de ene vlieger zelfs al in rugvlucht en loopings met de easystar.. Ook landen op een weg met ruimte tussen de auto en de sloot van 1,5 meter lukte..
    En nee niet ongecontroleerd vliegen maar echt wel weten wat ze doen..
    Zo makkelijk kan vliegen tegenwoordig zijn..
     
  6. LarsN

    LarsN

    Lid geworden:
    30 nov 2008
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Tilburg
    Ik weet dat op de mustang geen landingsgestel standaard vanuit parkzone te krijgen is.
    Je zou dan zelf iets moeten verzinnen.

    Ik vind hem toch makkelijk landen op zijn buikie in het gras.

    Ik heb zelf de pz messerschmitt waar wel een landingsgestel op zit maar die heb ik eraf gehaald omdat die toch invloed heeft op het vlieggedrag.
     
  7. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Ik was er al bang voor... Landen met wielen geeft een extra dimensie aan het vliegen.. Vandaar dat ik graag met wielen vlieg.
    Misschien maar een servo of lucht retract systeem zoeken voor de mustang.

    Kale P51 van Parkzone kost maar 59 euro dus kan ik makkelijk een leukere setup in zetten.
    Dan is het extra gewicht van het landingsgestel geen probleem..
     
  8. LarsN

    LarsN

    Lid geworden:
    30 nov 2008
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Tilburg
    Op rc-groups staat een draadje waar ze retracts op een messerschmitt! De set up hebben ze verder ook niet veranderd. Dus qua gewicht zal het niet uit maken denk.
    mijn-nieuwe-vogel-pz-bf-109-g10
    In dit draadje staat een link naar rc-groups.

    Succes
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  9. Aaalie

    Aaalie Guest

    Hey,

    ik zocht zo'n machine, en heb (eer)gisteren eentje gekocht, waar ik gelukkig heel toevallig tegenaanliep (dank Dennis ;) ).
    Nu had ik op het forum eentje gezien, waar origineel een 18 amps BL regelaartje in. Deze is volledig origineel, maar heeft een 30 amps BL regelaatje.
    Weet iemand of er meerdere uitvoeringen zijn? En zit er verder nog verschil in (mogelijk de motor)?


    Vriendelijke groeten,
    Aldert
     
  10. Aaalie

    Aaalie Guest

    Zojuist de Mustang gemaidend.
    Het is een eerlijke machine, redelijk vlot en redelijk strak vliegend. De power is origineel méér dan voldoende voor mijn smaak, hij klimt ongelimiteerd loodrecht ondanks de eigenlijk te zware 2200 3S akku's. In de rechtuitvlucht haalt hij redelijke snelheden voor een parkvliegertje, aanmerkelijk vlotter dan d.v. een Easystar, redelijk in de buurt komend van een standaard funjet.
    Ook in rugvlucht reageert de machine heel neutraal, je hoeft niet veel down te geven.
    Ik vind de aanbevolen uitslagen een beetje mager, hij kan rustig meer uitslag hebben, eventueel gecombineerd met wat expo.

    Wat me zeker verbaasde is dat hij nog prima vloog met de harde wind. Ik ken de Parkzone Corsair, dat is een slowflyer in vergelijk met de Mustang. Waar de Corsair alle kanten heen en weer word gegooid, hobbelt de Mustang nog redelijk strak langs.

    Leuk toestel, eerlijk vliegend, zeer makkelijk te starten en toch een ander type vlieger als de Corsair.


    Vriendelijke groeten,
    Aldert
     
  11. Aaalie

    Aaalie Guest

    Beetje rustig in dit draadje, kleine impuls dan maar ;) ?

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Heerlijk vliegertje, nog steeds.

    Vriendelijke groeten,
    Aldert
     
  12. Aaalie

    Aaalie Guest

    De originele spinner is zoek geraakt, helaas. Door het monteren van een snellere en sterkere motor kon waarschijnlijk de originele spinner het verhoogde toerental niet meer aan. Deze plopte los in vlucht, en helaas niet meer gevonden.

    Daarvoor in plaats heb ik een mooie aluminium spinner gevonden met een backplate van 65mm. Deze gemonteerd, en het staat hem toch wel mooi! Bovendien loopt hij nu veel mooier rond, alles is lekker in balans.
    Hier de foto:
    [​IMG]


    Vriendelijke groeten,
    Aldert
     
  13. GP64

    GP64

    Lid geworden:
    6 mei 2004
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Koudekerke
    Die past toch netjes ;)
    Als je zwaarte punt maar niet te veel veranderd, wel even controleren :)
     
  14. Aaalie

    Aaalie Guest

    Bedankt voor het meedenken, de akku moet idd nog een stukje verder naar achteren! Hij had al wat meer plek gekregen, omdat de akku zwaarder is dan voorgeschreven, maar nu moet hij volledig achterin de (zelf groter gesneden) akkuruimte.

    Vriendelijke groeten,
    Aldert
     
  15. GP64

    GP64

    Lid geworden:
    6 mei 2004
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Koudekerke
    Graag gedaan;)

    Glimt wel mooi hoor!
     
  16. jasperdlg

    jasperdlg

    Lid geworden:
    11 dec 2008
    Berichten:
    478
    Locatie:
    Nijmegen
  17. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
  18. Aaalie

    Aaalie Guest

    Goedemorgen Jasper,

    de HK P51 Mustang is idd ook een leuk toestel, deze is gelijk aan de Art-tech P51 Mustang. Hier is ook een draadje van, zie:
    art-tech-p-51d-mustang-en-spitfire
    Spanwijdte van dit toestel is, net als de hier besproken Parkzone, ca 1 meter.

    De Parkzone hier besproken kan je de specs. hier vinden:
    art-tech-p-51d-mustang-en-spitfire

    Ik heb er veel plezier van. De laatste vlucht was wat rumoerig maar wel fun, er zat een "foute" prop op. Inmiddels weer een "goede" prop gehaald.


    Vriendelijke groeten,
    Aldert


    Edit, bijna gelijktijdig zelfde reactie ;) .
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  19. jasperdlg

    jasperdlg

    Lid geworden:
    11 dec 2008
    Berichten:
    478
    Locatie:
    Nijmegen
    ik zit nog even te denken ik ga denk ik toch voor de blauwe.
    Puur omdat de verzend kosten me een beetje te duur worden.
    En die blauwe zal heus niet veel slechter vliegen neem ik aan.

    ik had deze lipo's in gedachten http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6539
    en gewoon een corona ontvangertje.

    Zou ik er niet 1 extra 9 gram servootje bij doen in deze in de vleugel snijden.
    Want nu bestuurd 1 servo de rolroeren en 2 lijkt me wat beter. of niet?
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2010
  20. Aaalie

    Aaalie Guest

    Hallo Jasper,

    ik zou het NIET doen. De blauwe is idd veel goedkoper, maar word alleen vanuit China geleverd. Je betaald ca 49 dollar voor het toestel. Nog een servo'tje erbij, ook nog één of meer akku's, en de verzending zit ook rond de 50 dollar.
    Je hebt bovendien nog eens kans dat je Douane en inklaringskosten krijgt. Je bent dan beslist duurder uit als de onderstaande optie...

    De Germany Warehouse. Daar kost hij 99 dollar, maar kan je verzenden voor 10 dollar, tot 10 kilo. Dus akku's erbij, enz. enz. kost je niet extra verzending. Bovendien krijg je géén Douane/inklaringskosten.
    En de Art-tech is nog eens véél mooier dan de blauwe, hoogst waarschijnlijk ook beter van kwaliteit.
    Hier zie je de Germany warehouse Mustang link:
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobby King P-51D Mustang Plug-n-Fly (DE Warehouse)

    Of (misschien je vader lief aankijken en) naar de Lokale hobbywinkel een Parkzone halen. Deze is ook weer ietsje duurder, maar je kan zien wat je koopt, je hebt hem direct (zonder verzendingskosten), en hij is bovendien nog weer beter van kwaliteit dan de Art-tech.
    Vaders vinden het altijd leuk om eens in zo'n winkel te gaan kijken ;) .


    Vriendelijke groeten,
    Aldert
     

Deel Deze Pagina