Parkzone Stinson

Heb vandaag me pnp parkzone stinson ontvangen na alles te monteren en de spektrum ontvanger met me dx6i zender te binden hoor ik de signalen dat hij gebonden is.dan begint de esc of ontvanger een lichte piep te geven die constant blijft:oops:
Na alles in de zender juist te zetten en alles gecontroleerd te hebben blijft die hele lichte pieptoon .
Ailerons ,rudder,elevator en motor werken zoals het moet.
Dus voor ik ermee de lucht in wil gaan vraag ik me af of dit normaal is???

Laatst bewerkt:
Dus voor ik ermee de lucht in wil gaan vraag ik me af of dit normaal is???

Geheel normaal, mogelijks calibratie of iets dergelijks, ze piepen bijna allemaal. Bij sommigen is het de enige manier om de ESC te programmeren, piepjes in combinatie met de gasknuppel.

Stevo

Geheel normaal, mogelijks calibratie of iets dergelijks, ze piepen bijna allemaal. Bij sommigen is het de enige manier om de ESC te programmeren, piepjes in combinatie met de gasknuppel.

Stevo

Het is wel een lichte constante piep die nooit weggaat .De standaard piepjes zijn er ook zoals op alle vliegers maar eens ze gebonden stopt het normaal dacht ik :oops:
Heb nog 3 andere vliegers en die doen dat niet ;)

Maar volgens u kan het zeker geen kwaad?

Vandaag nog eens de batterij aangesloten en alle kabels van de ontvanger eruit gehaald met uitzondering van de esc.
Dan hoor ik niks :D
Maar eens ik de elevator of de rudder aansluit komt het geluid terug (constante lichte pieptoon die zeer vervelend is ).
Na wat goed luisteren komt het niet van de esc dus maar wel van rudder en de elevator servo:confused:
Als ik die lichtjes aanraak verdwijnt ook het geluid als ik de servo bedien komt het wel terug.
Heb ook al de links gelost en blijft hetzelfde .
Kan het zijn dat dit gewoon door trilling is?

Digitale servos geven altijd een soort van peipend geluid.
Compleet normaal dus en soms gaat dat ook even weg als je de servos laat bewegen maar dan bij een volgende beweging is het terug.

Niets aan de hand dus.

Digitale servos geven altijd een soort van peipend geluid.
Compleet normaal dus en soms gaat dat ook even weg als je de servos laat bewegen maar dan bij een volgende beweging is het terug.

Niets aan de hand dus.

Inderdaad wat je zegt klopt ;)
Was net nog even aan het proberen en als ik me stick beweeg en in het center laat komen vermindert of stopt het geluid.Als ik me sticks zacht beweeg tot in het center stopt het piepen (zoemen).
Maar dat kan dus geen kwaad voor de servo's?

Neen dat kan genen kwaad voor die servo's want dat doen digitale servos nu eenmaal :)

Als het analoge servos hadden geweest dan zou je dat piepen (zoomen) niet horen.

Bedankt AndaInC :thumbsup:

Dankzij uw info ben ik verder gaan kijken en heb ik gezien dat je met de spektrum Dx6i de nulpunten kan instellen via de sub-trim .
Daardoor is het gezoem volledig gedaan :D

Ik was benieuwd naar de landing in het clipje, maar heb gezien dat je hem in lang gras neerlegt.

Op een (smalle) landingsbaan is dit ding pokke om te landen :cool:

Ik was benieuwd naar de landing in het clipje, maar heb gezien dat je hem in lang gras neerlegt.

Op een (smalle) landingsbaan is dit ding pokke om te landen :cool:

Inderdaad de wielen staan er niet op omdat het een smal baantje is :oops:
Wat bedoel je met pokke om te landen ?
Heb intussen een servo besteld voor de flaps ,enkel met de reden voor de landing met wielen te kunnen maken.

Vandaag toch maar eens geprobeert met de wielen erop ;)

En baantje is echt wel smal maar was wel heerlijk om te kunnen starten en landen.
Heb er twee vluchten gemaakt en allebei met succes:D

Had de cam erop maar tijdens vlucht was de batterij leeg .
Dus enkel de start staat erop .

[media=youtube]Yj8ea08txho[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Back