Parkzone Ultra Micro F4U Corsair

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door T800, 2 jul 2011.

  1. T800

    T800

    Lid geworden:
    1 dec 2005
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Den Haag
    Getverpiellekes,. wat is dit toch een schatje en wat vliegt het geweldig.
    Net een paar dagen in huis en een paar vluchten verder kan ik niet anders zeggen wat een enorm leuk kistje,.paar vluchten waren indoors gezien het weer deze week maar dat gaan we ook nog uitproberen,.
    Er is een hele lijn van ParkZone
    Maar dat zal voor velen geen nieuws zijn denk ik,.

    Specs:

    Wingspan: 15.9 in (405mm)
    Overall Length: 12.8 in (326mm)
    Wing Area: 48.7 sq in (314 sq cm)
    Flying Weight: 1.47 oz (41.8g)
    Motor Size: 8.5mm Coreless Brushed motor
    Radio: 4-Channel Radio system (included)
    Servos: 4-AS2000L (included)
    Battery: 150mAh 1S 3.7V Li-Po battery (included)


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]



    Even me maat 43 er naast gezet om te laten zien hoe micro hij is,..



    [​IMG]


    Ik vrees dat er wel eentje bij gaat komen binnenkort,. :D
     
  2. GP64

    GP64

    Lid geworden:
    6 mei 2004
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Koudekerke
    Zo, dat is een mooi kistje. 8O:yes:
     
  3. marwin

    marwin

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Zuid-Holland
    ik zelf heb de micro p-51 mustang en mijn broer heeft de t-28 Trojan en ze vliegen inderdaad heel leuk ook met wat meer wind kan je zelf leuke dingen er mee doen.

    Ze zijn wel erg teer aangezien het foam sommige plekken erg dun en breekbaar is maar verder erg leuk.

    Wat ik zo leuk vind aan jou corsair is dat 1:1 is met ze grote broertje van de parkzone corsair die ik toevallig ook heb :)

    Maar jou micro heeft in elke vleugel aparte servo he, dat hebben ze wel beter gemaakt zie ik.

    Heb je zelf die details er op gemaakt?
     
  4. T800

    T800

    Lid geworden:
    1 dec 2005
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Den Haag
    De squadron Marings zaten er bij en je kan kiezen tussen Boyington's No 86 of Kepford's No 29 de laatste heb ik gekozen.
    Voor de rest heb ik er wat met lak stiften wat decal op gezet zoals klinknagels,guns,vleugel radiatoren en ,m een display statief gegeven.
    Hij heeft idd twee vleugel servo's wat z,n voordelen heeft met sturen en eventueel flapperon.
    Het nadeel is dat ze open en bloot zijn dus erg kwetsbaar,.zit te kijken om er een soort van bescherming om heen kan maken.
    Blijft wel gewoon een teer en kwetsbaar kistje in het algemeen maar dit is geen speelgoed zoals een X-twin maar een echt schaal kistje met de zelfde risico als grotere varianten maar ook met de zelfde grote stuur controle dus gewoon normaal vliegen en geen onnodige risico nemen en dan kan er niet veel mis gaan.
    Wat ik ook geweldig vind is de doos waar je ,m in krijg,.dat is een soort koffertje waar je het vliegtuigje weer makkelijk en goed beschermd in kan hangen en dus ook mee vervoeren.
    Ik heb ik de jaren met kleine broze toestellen meer schade op gelopen met vervoeren dan het vliegen zelf.
     
  5. marwin

    marwin

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Zuid-Holland

    Ja die doos is super, maar dan moet je vrouw hem niet weg gooien :)
    En inderdaad met het vervoeren heb ik hem meer beschadigd dan met vliegen, zoals bijvoorbeeld achter de deur blijven hangen enz.

    prachtig dingetje en als die net zo goed of beter vliegt dan mijn micro p51 dan heb je er nog veel plezier aan.

    Groet,
     
  6. T800

    T800

    Lid geworden:
    1 dec 2005
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Den Haag
    Of hij net zo goed vliegt als je P-51 ? tja,..ik heb ze allebei groter in meerdere vormen gehad,.en deze ukkies zullen er niet ver van af wijken,.iig de corsair vliegt zoals ze grote broer en heeft ook zo een enorme lage stall snelheid en je kan er snel mee klimmen en strakke loops mee maken en heel makkelijk landen.
    Wat ik me van de P-51's herinner [heb er 3 gehad] is dat die toch een stuk sneller was en extreem goed om z,n as kon draaien en bochten in snijden,.corsair is nog al lomp in "barrel roles" :)
    Ik zit daarom te twijfelen bij de eventuele volgende tussen de beweegbare mustang of de toch wel erg mooie mosquito.





    edit:

    Ik vraag me alleen heel erg af ,.en heb er al vergeeft wat naar proberen te zoeken,.is het bereik van die spectrum zender die je er bij krijg.
    Als ik later buiten gaat vliegen wil ik toch zeker van me zaak zijn.
     
    Laatst bewerkt: 4 jul 2011
  7. marwin

    marwin

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Zuid-Holland
    Daar kan ik niet over oordelen, ik vlieg met een dx6I waar ik hem zo aan kan binden, en nooit ontvangst problemen mee heb. Maar ik ga er vanuit dat de originele zenders die bij complete pakket zit zelfde bereik hebben aangezien ze gebruik maken van de zelfde ontvanger.

    Dus zou mij niet zo druk maken om het ontvangst, zo ver vliegje niet met die micro's
     
  8. T800

    T800

    Lid geworden:
    1 dec 2005
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Den Haag
    Nou na deze kletsnatte maand heb ik op de spaarzame rustige dagen en nu net even zoals vanavond er flink op los lopen vliegen met de Corsair.
    Heb er ook al van alles mee uit lopen halen en kan niet anders zeggen dat ik bijna weer jeugd puisjes van dit ding ga krijgen,.wat een geweldig stukje fun is dit,.en door z,n schaal echt makkelijk in een kleine ruimte goed mee te vliegen,.. zit de laatste tijd veel in een parkje van misschien maar 50x25 meter en je kan daar al helemaal los,.
    Ook al is hij wat/oogt wat fragiel kan je er prima mee op gras landen zonder maar een krasje op te lopen,.ik ben ,.wat is het,.+-30 vluchten verder en er zit nog geen spatje op,.
    Het bereik is ook dik in orde,.al vaak zat zo ver geweest dat de silhouetje van dit ding bijna een stipje was,.


    [​IMG]



    Moet er wel bij zeggen voor de gene die geïnteresseerd zijn ,m aan te schaffen,.
    Let heeel goed op je zwaarte punt ! [ik heb het als zwarte streepje naast de draadjes]
    Je kan het lipotje op Velcro een beetje voor of achter plaatsen,.gezien het boekje aan gaf,.wat is het ? 28mm geloof ik zo uit me hooft,.maar kwam ik daar niet aan hoe ver ik ,m ook naar voor plaatsten.
    Eigenwijs toch gaan vliegen omdat het niet veel scheelde,.dat duurde maar 20 sec en heb ,m gelijk weer binnen gehaald,.met heeel veel moeite.
    Helemaal uit balans en geen beginnen aan,.
    Gezien ik geen fan ben van gewichtjes en toevoegsels die gewicht doen toe nemen ben ik in de kap gaan snijden naar de neus toe en heb een verdieping gemaakt in de motorkap en een versteviging gemaakt van depron waar de lipo nu uiteindelijk half in zit en op rust.
    Motor kapje weer dicht gemaakt en de streep geeft aan waar de lipo moet zitten,.best ver naar voren,.om die 28mm te halen.
    Goed,.maar dan heb je ook echt wat,.ik heb twee extra cellen voor dit ding en dat is zeer streng aan te raden voor frustratie te voorkomen.
    Anders duurt het veel te lang voor dat je weer kan vliegen namelijk,.verslaving gehalte: 9


    [​IMG]



    Gezien je idd makkelijk uit kan breiden zonder weer een zender er bij te kopen vrees ik dat er binnen een paar weken een bij is gekomen,.ik zit alleen nog te dubben welke,.mustang jeukt er moet ik zeggen,.maar er is ook een mosquito en dat lijk me ook erg vet,.
    Wordt vervolgd,.:D

    edit: de mosquito
    http://www.parkzone.com/Products/Gallery.aspx?ProdID=PKZU1380&Index=10
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2011
  9. Sjurk

    Sjurk

    Lid geworden:
    21 dec 2010
    Berichten:
    87
    De Mosquito heb ik, na heel lang wachten op een 2-motorige micro bij bekendmaking door Parkzone gelijk besteld bij m'n vaste winkelier. Na een maandje wachten opgehaald en gaan vliegen. Helaas viel het toch een beetje tegen.

    De Mosquito is zwaarder en iets logger dan m'n andere micro's. De accu zit in de neus en dat maakt het opstijgen en landen op de wielen lastig, hij klapt snel voorover op de neus met als gevolg afgebroken kanonnen en beschadigde spinners.

    Ja, het vliegt goed en ja, het is een mooi kistje om te zien. Let bij opstijgen en landen op de neus en je hebt er een leuke kist aan, het vliegt net zo makkelijk maar absoluut anders dan de kleinere micro's.
     
  10. elrofotografie

    elrofotografie

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    320
    Locatie:
    Ergens bij Rotterdam in de buurt
    [​IMG]

    Ja hij is zeker verslavend. Ik vlieg hem vaak bij ons op het modelvliegveld.

    [​IMG]

    Als ik niet met mijn heli bezig ben is het wel de corsair die het luchtruim kiest.
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2011
  11. marwin

    marwin

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Zuid-Holland
    Als je niet genoeg kan krijgen van het vliegen moet je meer accuutjes kopen :)

    Ik zelf vlieg met de p-51 micro en daar heb ik 4 van deze lipos bij gekocht, helemaal super en gelijk goed uitgebalanceerd zonder te snijden of wat.

    Op het gras land ik zonder wielen wat prima te doen is, en op vakantie had ik mooi stukje asfalt en dan is het leuk om met windstil beetje te spelen met mooie landingen en doorstarten enzo.

    Die micro's van parkzone vliegen gewoon goed en leuk en trekt in parken veel bekijks.
     
  12. psnijders

    psnijders

    Lid geworden:
    7 nov 2007
    Berichten:
    708
    Locatie:
    vlieg bij RVB te Kaatsheuvel
    Ik vlieg zelf met een Hitec Aurora zender dus ik ben ook afhankelijk van een Hitec ontvanger,is er een mogelijkheid om de ontvanger om te wisselen?
    Ik denk er nml al een tijdje over om deze mooie micro Corsair aan te schaffen
     
  13. T800

    T800

    Lid geworden:
    1 dec 2005
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Den Haag
    Volgens mij moet dat geen probleem zijn,.zal wat knip en plak werk zijn maar als het gewicht maar niet toe neemt.
    Overigens die 160mah lipo's waar marwin een link van heeft geplaatst lees ik veel goede dingen over,.langer vliegtijd,.meer vermogen.
    Denk dat ik daar een paar van gaat bestellen :D
     
  14. marwin

    marwin

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Zuid-Holland
    Kan ze je echt aanraden geen problemen!!
    Of de nano's variant maar daar kan ik niet over oordelen.
     
  15. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Je vliegt deze veel buiten? Hoe verhouden deze zich eigenlijk tot de wind?
     
  16. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Ach ondertussen gewoon eentje besteld. Je kan niet sukkelen. Morgen ophalen in de winkel! :)
     
  17. elrofotografie

    elrofotografie

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    320
    Locatie:
    Ergens bij Rotterdam in de buurt
    In de wind is het wat meer sturen maar dat is juist zo leuk.
    windkracht 3 vlieg ik er gewoon nog mee.
     
  18. T800

    T800

    Lid geworden:
    1 dec 2005
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Den Haag
    Idd !
    een beetje wind is heel juist leuk met dit ding,.wk 3 is zeker geen probleem zoals hier boven vermeld alleen moet je wel een open vlakte hebben,.geen objecten in de buurt die turbulentie kunnen veroorzaken anders gaat hij rare dingen doen en met z,n 40 gram is dat ook geen wonder natuurlijk.
     
  19. DirkJan

    DirkJan

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    107
    Locatie:
    Hendrik Ido Ambacht
    Sinds een paar dagen heb ik ook zo'n klein Corsair'tje Van mij mag dit windstille weer nog wel even aanhouden. :)

    Vind het wel raar dat de servo'tjes onder de vleugels voor de ailerons piep geluidjes maken, als je goed kijkt draait het servo'tje steeds een tandje naar links/rechts. Is dit normaal. Ik word binnen helemaal gek van het gepiep?
     
  20. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    Hyperion shop

    ook al mensen die deze accu's er op hebben gebruikt?
    elke keer als ik mijn accu's verving voor hyperion had ik echt meer power en langer meer power dus ik vind het een aanrader voor 6.20 ;-)
     

Deel Deze Pagina