Parkzone Ultra Micro F4U Corsair

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door T800, 2 jul 2011.

  1. DirkJan

    DirkJan

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    107
    Locatie:
    Hendrik Ido Ambacht
    Trouwens geen idee of je 3 blads prop ook werkt met deze setup, met de GWS prop werkt het nu prima. Begrijp dat het een ander verhaal is als je netjes op de wieltjes wilt landen.
    Ik heb alle wielen voor gewichtsbesparing eraf gehaald, met dit soort kleine kistjes telt echt iedere halve gram, zeker met zo'n "dikke" LiPo.

    Het balanceren werkt met deze setup echt op het gevoel. Ik had hem gebalanceerd volgens het boekje:

    [​IMG]

    Dat betekende dat de LiPo ergens onder de cockpit kwam te hangen, echter door de "zware" weerstand van de brushless motor, gaat dat helemaal fout op het moment dat je in air gas loslaat... door de weerstand van de prop en brushless motor trekt hij de neus in de lucht.. LiPo helemaal naar voren geplaatst, toen was het helemaal goed. :eek:

    Om van Brushed naar Brushless te schakelen moet je de Spektrum 6400 brick omproggen. Dit doe je zo:

    [​IMG]

    Vervolgens moet je de ESC voeden met het juiste signaal draadje:

    [​IMG]

    Ik heb van de ESC de voedingstekker afgeknipt, en laat de voeding voor de ESC via de 6400 lopen, dus gewoon de + en - op bovenstaande plaatje gebruiken.

    Succes ermee!
    DirkJan
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. Tarkan

    Tarkan

    Lid geworden:
    10 jul 2012
    Berichten:
    43
    Locatie:
    Amersfoort
    Dirk Jan,
    hartelijk bedankt! Zo gaat het mij ook lukken, dankzij je duidelijke uitleg! Veel plezier en ik kom wel op het net zodra mijn projectje airbrone is geworden!
    gr Tarkan
     

Deel Deze Pagina