Parma verf airbrushe

• Topicstarter Topicstarter j0rdi
  • Startdatum Startdatum
J

j0rdi

Guest
hey,

Ik heb een Badger 155 Anthem airbrush en Parme verf, ik spuit nog met een luchtdrukbus. Als dunnen lijnen wil gaan spuiten dan moet ik heel dicht op mijn oppervalk spuiten. Op papier gaat dit goed, maar zodra ik dit op een stukje lexan doe spuit mijn verf alle kanten op en blijft het voor geen kant zitten waar ik het wil.

Ik ben ook wezen vragen waar ik mijn airbrush heb gekocht, maar die man zei dat je de airbrush naald en die dingen aan voorkant niet moest veranderen om een andere soort spuitwijdte te krijgen.

Moet ik nu toch wat aan mijn airbrush veranderen, of me verf dikker of dunner maken??

Doordat je zo dicht op het oppervlak spuit blaas je dus alle verf opzij.. op papier word het snel geabsorbeerd, op lexaan blaas je het weg want lexaan absorbeerd niets.
je moet de verf niet dikker maken maar de druk net zo ver verlagen tot het probleem opgelost is !
en uiteraard niet te lang op een punt blijven spuiten, dus of je spuit bewegen voor een lijn en als je een stip wilt spuiten en hij is niet dekkend genoeg moet je het opbouwen en even laten drogen en dat herhalen tot het gewenst effect bereikt is

Hoop dat je hier wat mee kan ?

dank je,

ik heb het even geprobeert, dit gaat goed, maar als ik dan spuit krijg ik een soort sinasappel effect op het lexaan, dit ligt neem ik aan wel aan de verf. Kan ik dit oplossen door de verf dunner/dikker te maken? (ik oefen trouwens met zwart, maakt de kleur/dikte van de verf uit het potje nog uit?)

zoals je weet is parme verf op waterbasis, dus alf je klaar bent met spuiten en er komt brandstof/water op gaat dit weg. wat moet ik er op doen om dit niet te krijgen..

j0rdi zei:
dank je,

ik heb het even geprobeert, dit gaat goed, maar als ik dan spuit krijg ik een soort sinasappel effect op het lexaan, dit ligt neem ik aan wel aan de verf. Kan ik dit oplossen door de verf dunner/dikker te maken? (ik oefen trouwens met zwart, maakt de kleur/dikte van de verf uit het potje nog uit?)

zoals je weet is parme verf op waterbasis, dus alf je klaar bent met spuiten en er komt brandstof/water op gaat dit weg. wat moet ik er op doen om dit niet te krijgen..
dit zal niet zo snel gebeuren, dat het met water eraf gaat is alleen als het net gespoten is. als het droog is is het net zo hechtend als thinner base. faskolor heeft ook faskoat en dit kun je als beschermlaaag aan de binnekant aanbrengen.
greets

Dat klopt helemaal, bij nitro kan je het beste altijd als laatste laag de faskoat gebruiken van hun !..

Ik gebruik voor het grootste deel Faskolor verf en weet nu dat ze niet allemaal even dik zijn.. Wit is bijvoorbeeld dikker (met een reden want deze dient vaak om achter kleuren te spuiten dus die moet goed dekken).. de fluor kleuren zijn weer wat dunner, de normale kleuren hebben zeg maar een standaard dikte, hoewel ik zwart vaak nog iets verdun als ik bijvoorbeeld schaduwlijnen ga spuiten.

In principe kan je bij lexaan niet echt het sinasappel effect krijgen omdat het resultaat altijd aan de buitenkant bekeken word .. als je een sinasappel effect aan de binnen kant hebt hoef je je daar niet druk om te maken, als het effect aan de buitenkant maar precies er zo uit ziet als je wilt !!... probeer nooit te dik te spuiten !.. wel dekkend natuurlijk maar een dikke laag verf zal altijd minder flexibel zijn en dus sneller loslaten bij een crash.

groeten

Back