Passende ontvanger voor Trex250

Ik vlieg nu een klein jaar met de Trex500 en wil voor de winter een kleine Trex250 erbij hebben.
Omdat ik met een FX18 (35mhz) vlieg weet ik echter niet ofdat er een ontvanger is die in de 250 past. Ook vraag ik me af ofdat ik geen last krijg van de antenne draad.
Is er iemand die daar ervaring mee heeft ?

p.s een nieuwe zender kopen vind ik op dit moment geen echte optie. Die FX bevalt me prima.

Dank
Pieter.

Er zijn meer mensen die met een 250 vliegen, dus zou je zeggen dat er een ontvanger in past ;)

Zelf had ik eerst ook een fx18 op 35 mhz, in de trex had ik een Futaba R146iP zitten. Past precies.

Antenne is altijd een probleem op die kleine dingen, maar als je hem opwikkeld om het landingsgestel moet het goedkomen.
Persoonlijk ook weinig last gehad met de ontvanger in de trex 250.

Maar er zullen genoeg andere opties zijn die beter of goedkoper zijn.

een robbe RX-600 (no. 8654 ) zou perfect erin passen. antennedraad kan je eventueel met een sprietje onder de landinggear kunnen wegwerken. zitten oogjes onder de landinggear waar een sprietje in past.

op me zoom 45 heb ik hem ook via een sprietje lopen, dan naar de tailfin en weer terug naar de landinggear.
aan het eind van de antenne een lus erin maken en met en elastiekje aan de landinggear vastmaken.

Laatst bewerkt:
de antenne oprollen is geen optie. dit verkleint het bereik aanzienlijk en uit mijn ervaring levert dit ook storing op.
via de staartvin zou kunnen. iig tot nu toe heb ik er nog geen problemen mee gehad.

Met die Jeti REX5 kom je net een kanaaltje te kort vrees ik. De FX-18 ('heb 'm ook) wil volgens mij toch graag de 3e cyclicservo op kanaal 6 hebben. Misschien kan je dat naar kanaal 5 mixen, maar dan moet je je gain op de heli instellen, vrees ik.

Ik heb een Assan 2,4 Ghz HACK-module onderweg voor m'n FX-18; is zoiets geen overweging voor jou? Zo niet, dan heb ik t.z.t. nog wel een MPX 5/6 of een Jeti REX5 beschikbaar...

Back