Past een Corally brushlesset in een slash ?

Ik ga mijn 1:10 onroad (Corally RDX) weg doen daar er helemaal niet meer mee gereden wordt.
Nu heb ik pas een een corally brushless setje gekocht via MBF en vraag mij af of deze ook in een off road past ?
Bij de nieuwe set geven ze aan dat deze ook in een off road passen, ik heb wel eens verhalen gelezen dat dit problemen gaf, vooral bij het weg trekken ???

Wat ik heb begrepen zijn de Corally regelaars sensorless (correct me if i am wrong) en dit kan altijd wat aanloop problemen veroorzaken in wat voor auto dan ook.
De efficientie van deze regelaars is wel iets beter als van een regelaar met sensor.
Als je in je RDX geen problemen hebt ondervonden waarom zou het dan wel problemen geven in je offroad???
Let er wel op dat de motor keuze iets anders zal worden,dit ivm dat offroad een andere keuze heeft qua motoren als onroad(grip e.d.)

groet Roy

Is id een sensorloze versie met een 9 T en 13 T motor.
Met de onroad maar een paar keer gereden en geen problemen ondervonden.
Op wat forums las ik dat er bij sommige "onroad" regelaars problemen ontstond als ze offroad gebruikt gingen worden.
Zeker zal de tandwielverhouding aangepast moeten worden :mrgreen:
Brushless en lipo zal zekers harder optrekken en sneller zijn in vegelijk met een nimh en een standaard brushed motorke.

Roy, wat bedoel je hiermee;
" Let er wel op dat de motor keuze iets anders zal worden,dit ivm dat offroad een andere keuze heeft qua motoren als onroad(grip e.d.) "

Vooral het grip deel ?

Grip heeft vooral te maken met banden keuze en afstelling van je vering vering......
Het off road is niet nieuw voor mij, (FG monstertruck, Hormann HT2 beide getuned :banana::roll: en nu 1:8 losi E-truggy BL & A123 LiFe, 1:18 LRP shark BL & Lipo :schrik: :schrik: :schrik: :schrik:)

Voor mij is het nu een beetje de afweging houd ik de corally BL set voor een projectje met biijv een slash of verkoop ik hem gewoon en koop een 1:16 e-revo / slash met meteen een bl ???????

Is de regelaar voorzien van een koeler ?
Ik heb het bij een maat van me gezien dat de regelaar zonder koeler op grasterrein te heet wordt en afslaat. en dat gebeurde regelmatig.
Zelf heb ik in de Slash een setje van Modelcraft zitten met een 8T motor en een regelaar met koeling, geeft geen enkel probleem.:D

Nu zit er geen koeler op.
Er zit wel een externe koeler bij, maar persoonlijk heb ik liever geen koeler voor off road.
Als je ventilatortje vast komt te zitten en je merkt het niet meteen zal dat bijna altijd gaan resulteren dat je regelaar het begeeft.......in het gelukkigste geval uitvalt door te hoge temperatuur.
Het is ook de bedoeling om er op een baantje mee te gaan rijden.

Misschien maar voor de veilige optie kiezen en even wachten dat de 1:16 E-revo / slash uitkomt :worship: ( eerst nog de RDX zien te verkopen :rolleyes: )

Back