Paypal phishing mail

Fotor

Forum veteraan
Afgelopen week kreeg ik van paypal (nou ja, niet dus) een mail met de volgende tekst:

Beste R Esveldt,
Hartelijk dank voor het gebruik maken van PayPal. U heeft de verzendlimiet van uw PayPal-rekening bijna bereikt. Als u deze limiet bereikt, kunt u helaas geen geld meer overmaken.

Hoe kan ik mijn verzendlimiet opheffen?

Druk op onderstaande knop 'Ga naar PayPal.nl en log in op uw PayPal-rekening. Klik vervolgens op de link Niet-gecontroleerd op de pagina Rekeningoverzicht en volg de instructies.

Waarom zijn er limieten op mijn PayPal-rekening?

Als veiligheidsmaatregel hebben alle PayPal-rekeningen verzend- en opnamelimieten. Deze limieten zijn ingesteld ter controle. Dit om er zeker van te zijn dat uw dat u de eigenaar bent van de bankrekening of de creditcard die gekoppeld is aan uw PayPal-rekening.

Met vriendelijke groet,
Robbert de Haan
Marketing directeur PayPal Benelux
Met daarbij een mooie knop om in te loggen, je komt hiermee op een site die een exacte kopie is van de paypal homesite. NIET INLOGGEN!

Naar aanleiding van deze mail heb ik contact opgenomen met paypal, en zij hebben mij bevestigd dat deze mail niet van hun komt. Criminelen proberen op deze manier aan je inloggegevens te komen en zo je rekening te plunderen.

Ik weet dat op dit forum veel mensen gebruik maken van paypal, vandaar deze waarschuwing.

Het is zelfs zo erg dat mijn eigen homepage al eens gehackt is en ik een mailtje kreeg van paypal (Ja de echte paypal), dat er een spoofsite geplaatst was op mijn server.
Ik heb eerst een kopie van alle logfiles gemaakt, toen alles verwijderd en alle wachtwoorden veranderd en daarna mn provider gewaarschuwd en de logfiles naar paypal gestuurd zodat zij mogelijk nog iets konden achterhalen.
.

Ik heb zelf nooit iets gemerkt en de spoofsite was geplaatst in een forum deel van mn site, waarschijnlijk is er via de phpbb toegang gekregen.
De rest van de site was niet aangetast, alleen was er dus 1 map in een onoverzichtelijk deel bijgeplaatst. Niet te vinden als je niet specifiek zoekt.
Van mn provider heb ik niks gehoord, gelukkig zoekt paypal zelf blijkbaar actief naar dit soort praktijken.

Wees gewoon niet te lui en klik niet op de links maar tiep zelf even opnieuw de domeinnaam in je browser, vaak kun je een omleiding niet eens zien als je wel klikt.

De reklame 3xkloppen is wel enigsinds van toepassing hier....
Kopieer de link en zet hem in de browser, en ga met de HOME knop naar het begin en kijk wat de domeinnaam is. Dan zie je snel genoeg hoe en wat :)

Hier Firefox met add-ons:
WebOfTrust
NoScript
Betterprivacy
Adblockplus

En geen enkele cookie wordt geaccepteerd, behalve als ik het toesta (white-list)

Back