PC Eight Servo Controller

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
Hallo,

Ik was net wat even rond aan het surfen op het net en kwam het volgende tegen:
http://www.robotzone.com/cgi-bin/shopper.cgi?preadd=action&key=SC8450
http://www.robotzone.com/cgi-bin/shopper.cgi?preadd=action&key=RS010501

Met deze kaart en software is het volgens mij mogelijk digitale servo te programeren als ze in het model zijn in gebouwd of zie ik dat fout???

Is er iemand die hiermme ervaring heeft og nog beter is er een schematje van het printje te krijgen en een kopie van het programma.

b.v.d.

Daan

Nee hoor, dit is een servo'tester', die via de pc ingesteld kan worden.
Digitale servo's programmeren lukt hiermee dus niet...

Dit is op zich wel een leuk board al je een robot wil maken, hoef je niet dure stappenmotor regelingen te kopen maar gebruik je gewoon standaard servo's
Je hebt me onbedoeld een leuke link gegeven

Je kan 8 servo's bedienen met een seriele poort :D

gr Remco

Kan je zo zelf maken :) tot wel 14 kanalen, simpel serieel, op elke snelheid. Msg me maar als je zoiets wil, kost mischien 15 euro (pic, printje, aansluitingen)

Tadango, je bedoelt zo printplaatje voor servo's via de pc aan te sturen???

Daan

Materiaal lijst?

1xMAX232
1xPIC16F628
2x10uF
2x1pF

probleem is alleen dat je software voor de PIC moet hebben, die kan ik wel maken en toesturen maar je moet de PIC alsnog programmeren.

Je kan hem dan aansturen door bijvoorbeeld byte 255 te sturen als init en dan 8 (of wat je maar wilt) bytes voor servo 1 tot en met 8. Baudrate van 9600, 8, n, 1 bv. standaard serieel.

Als je echt intresse hebt kan ik wel een pic programmeren voor je (PIC kost 4 euro, software maak ik gratis voor je ;)) en een schema maken, is heel simpel.

ik ben niet zo handig in die spullen, wat zou het kosten als jij de print maakt voor mij??

Maar ben je wel handig in het programmeren van programma's dan Don? je moet dan wel de seriële poort kunnen aansturen.

@Tadango,

Ik krijg meerdere keren per jaar vragen over dit soort applicaties. Geen idee, wat mensen er mee willen doen, maar het gaat altijd over servo's via de pc aansturen. Zelf kan ik niks met dit soort vragen, maar kan ik die naar jou doorverwijzen? Uiteraard moet ik dan wel een e-mail adres hebben...

Een voorbeeld is wat ik al gegeven heb een relatief goedkopen robot maken. Een servo is vele malen goedkoper dan een stappenmotor met de bijbehorende besturing.

gr Remco

Nee Satoer, ik ben bouwkundige, dus programeren is voor mij onbekend terrein. vandaar mijn vraag

Een pic is een complete minicomputer ineen. Hij heeft een processor en een beetje geheugen in 1 chipje. Deze moet geprogrammeerd worden wat Tadango dus voor jou kan doen. Al zou hij het complete printje voor je maken moet jij nog steeds de software voor op de computer schrijven. Of tadango moet zijn pic zo programmeren dat deze compatible is met bestaande software zoals de software dat te koop is in het linkje voor jou.

Hoe dan ook, erg arbeidsintensief. Ik denk dat jij in jouw geval, zeker als je geen kaas gegeten hebt van programmeertalen of verstand hebt van elektronica, beter een zo'n totaal pakket kan kopen wat je in je eerste berichtje heb gepost.

Groetjes Michel.

Je Don Vito Corleone noemen en bouwkundige zijn.... Zeker veel beton-constructies, sokkels voor levende standbeelden en zo?? :roll: :roll:

Maar serieus, zo'n servo-controller-board is zeker interessant. Maar wel alleen als er ook een programmaatje bijgeleverd kan worden voor de niet-programmeur. Als zoiets voor een redelijk bedrag geknutseld kan worden wil ik er voor prive-gebruik ook wel een.

Maar Jan, jij bent hier toch de elektronicagoeroe number 1 ?

Kan je dan niet zelf even een pic programmeren, bordje solderen en programma schrijven??
Anders koop je toch ook zo’n totaal pakket van dat linkje dat dat mafia figuur in z’n eerste berichtje poste? Zo duur is het nou ook weer niet. Zeker als je je eigen onderzoek/arbeidsuurtjes en onderdelen kosten er vanaf trekt.

Die indruk heb ik wel gewekt, he? Dat noemen ze image-building....Was het maar waar...

Mijn programmeer-ervaringen zijn echter beperkt gebleven tot een stoomcursus in Cobol en volgens mij lukt het daarmee niet. :? :?

Ik kan die PIC inderdaad compatible maken met alles wat je wilt :) Als je mij een link geeft naar een protocol gaat die PIC daarnaar luisteren. Zelf software maken is lastig aangezien het meer moet zijn dan 8 schuifjes die servo's aansturen. Wat het kost, is moeilijk te zeggen. Als de software (in de PIC) erg ingewikkeld word moet ik daar mischien iets voor vragen, zal een paar euro zijn hooguit. Het printje met onderdelen moet mischien 15 tot 20 euro gaan kosten. Email : herman2ccme.nl voor meer vragen en links ;)

Back