In één van de stappen in je workflow worden lange (kromme) lijnen opgedeeld in korte (ik vermoed rechte) segmenten. Vaak is dat bij het opslaan als DXF.
In DXF (en ook in SVG) kan je een driehoek in drie lijnen tekenen:
- lijn van (0,0) naar (4,0)
- lijn van (4,0) naar (0,3)
- lijn van (0,3) naar (0,0)
In DXF kan je diezelfde driehoek in één (poly)lijn tekenen:
- polylijn van (0,0) naar (4,0) naar (0,3) naar (0,0)
In het eerste geval zal je cutter op elk eindpunt van een lijn de needle omhoog halen, naar het beginpunt van de volgende lijn bewegen, de needle terug naar beneden brengen en de tweede lijn snijden. De afstand tussen het eindpunt van de ene lijn, en het beginpunt van de volgende lijn is 0mm, dus gaat de needle enkel op en neer.
Eenvoudige apparaten kunnen niet om met polylines, dus knipt software polylines soms in kleine stukjes (want het resultaat is toch "hetzelfde"). Vaak is dat een instelling. Dus ik zou eens in de instellingen van je programma's gaan kijken. Iets in de aard van
Convert polylines to segements
Waarom je workflow nu anders is dan vroeger weet ik niet. Soms wordt software gecastreerd om je te overtuigen de betalende versie te kopen. (bij mij werkt dat averechts).
Have fun @
Altitude100
P.S. Als je segmenten krom zijn, dan kan je tegen een limiet opbotsen dat je polyline te lang wordt (bijv. meer dan 256 segmenten). Dan wordt je kromme polyline ook opgesplitst in meerdere kromme polylines, en zie je hetzelfde effect. Als dat zo zou zijn, is misschien de oplossing in Inkscape je curves te vereenvoudigen: Path, Simplify (Ctrl+L)