PDF File omzetten naar formaat welke in autocad 2011 te openen is om PDF tekening over te gaan trekk

Wie kan mij helpen !
Ik heb een bouwtekening in PDF formaat en ik wil deze tekening in CAD 2011 kunnen inladen om deze tekening over te trekken.
Het is een tekening van een A10 warthog en deze is door iemand op het forum getekend in CAD , ik heb nu via een ander de tekening bemachtigd in PDF formaat maar wil deze overtekenen in CAD.
De tekening is nu ontworpen voor een depron model van 1100 mm span en ik wil hem op 1600 mm span gaan bouwen maar dan houtbouw en depron .
De persoon die de tekening heeft gemaakt bezoekt het forum schijnbaar weinig want zijn laatste activiteit is op 15 oktober geweest en ik krijg geen reactie op pb .
Vroeger sleepte ik gewoon een PDF in het scherm van CAD en dan stond hij op het CAD scherm , dit gaat om 1 of andere reden niet.

Kan iemand dit bestand voor mij aanpassen zodat hij in CAD wil openen, of is er simpele manier om mij dit uit te leggen zodat ik het zelf kan ?

Alvast bedankt

Met Autocad weet ik het niet zeker, maar normaal gesproken is het zo dat als je een vector bestand opslaat als pdf dat dan de vectorisering bewaard blijft. Dat betekent dat als je zo'n pdf file importeert in een svg tekenpakket of weer in een CAD pakket dat het gewoon weer als vector tekening beschikbaar is. Net afgelopen week nog een set van 19 tekeningen ontvangen van een autocad tekenaar die ik probleemloos in Inkscape geïmporteerd heb.

Heb je al geprobeerd de pdf via een menu te importeren in plaats van het naar het scherm te slepen?

Probleem zou ook nog kunnen zijn dat degene die de pdf heeft aangemaakt dit als bitmap heeft opgeslagen. Maar zelfs die zou nog wel te importeren moeten zijn, maar dan is de vectorisering verdwenen en moet je de tekening helemaal gaan overtrekken.

Groet,

Ad Bakker

bedankt Ad ,

ik had ook gewoon in "open file" het bestand geprobeerd te openen maar dat ging ook niet . ik heb via pb nu contact met iemand die even voor mij aant kijken is of hij het voor mekaar krijgt .
ik laat nog wel even weten of het gelukt is .

bedankt voor je reactie in ieder geval.
mvg eric

Je kunt een PDF als underlay importeren in Autocad (insert / pdf underlay of commando "pdfattach") Vervolgens verschalen tot het gewenste formaat. Overtrekken zul je dan wel handmatig moeten doen.

Als de pdf oorspronkelijk via autocad (of eventueel via een ander vectorieel programma) gemaakt is, kan deze pdf ingelezen worden in bvb Coreldraw en in Coreldraw kan deze bewaard worden als dxf. Deze dxf is dan een gewone autocad tekening. Sommige tekst is dan wel geen tekst maar een set van lijntjes maar de tekening is dan in ieder geval wel nog een tekening.
(verschalen zal je wel nog even moeten doen)

Het kan allemaal veel makkelijker hoor, je kan namelijk een acad bestand die naar pdf is omgezet terug zetten naar een dwg. Je hoeft dan helemaal niks meer over te trekken. Dat scheelt je een heleboel werk. Even verschalen en je bent klaar. Moet je even googlen naar het juiste programma( pdf to dwg convertor).

gelukt , het gekke was dat ik het bestand in het mailtje wat mij was toe gezonden had opgeslagen en het bestand in de mail heette A10-100%.pdf en als ik hem opgeslagen had naar mijn documenten dan was de bestandsnaam A10-100% dus zonder .pdf erachter .
nadat ik het bestand opnieuw heb opgeslagen en het bestand dus plus .pdf heb gedaan is het opgelost en kan ik hem gewoon 1 op 1 naar cad slepen.

dus weer iets heel sufs en simpels waar je dan ff overheen kijkt .

in ieder geval bedankt voor de support en een fijne jaarwisseling allemaal .
mvg eric

Back