pdf naar cad

• Topicstarter Topicstarter Jorik
  • Startdatum Startdatum
J

Jorik

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb even een vraag ik heb tekeningen van de ericsson in pdf maar ik wik deze vergroten
of in acad14 bewerken.
Heeft iemand enig iedee hoe dat moet?

Gr Jorik

Met een grote omweg zou het kunnen lukken:
pdf openen in Photoshop, converteren naar jpg, jpg vectoriseren, die file weer inlezen in acad.

Zoals gezegd, met een grote omweg, waarbij je per stap wat informatie verliest. Kwaliteit dus niet gegarandeerd.

Succes,

Wim

Met een grote omweg zou het kunnen lukken:
pdf openen in Photoshop, converteren naar jpg, jpg vectoriseren, die file weer inlezen in acad.

Zoals gezegd, met een grote omweg, waarbij je per stap wat informatie verliest. Kwaliteit dus niet gegarandeerd.

Succes,

Wim

Ik zou dat niet doen want een jpg krijg je dan nooit meer goed op schaal. Het beste is gewoon overtekenen in autocad. Kost wel veel tijd maar heb je het wel goed.

Ik zou dat niet doen want een jpg krijg je dan nooit meer goed op schaal. Het beste is gewoon overtekenen in autocad. Kost wel veel tijd maar heb je het wel goed.

of probeer iemand te vinden tie Corel Draw versie 11 of hoger heeft.

PDF importeren, en dan tracen (overtrekken) met Corel Trace.
vervolgens het overtek resultaat openen in coreldraw en wegschrijven in CAD formaat.

Bedankt allemaal
Het werkt het omzetten naar een DXF bestand moet wel min acad 2000 hebben

ik kan wel aan corel draw komen...
wellis waar **legaal maarja dan heb je het wel ;)

ciao,

bart

Ik had ook acad 2006 nog liggen maar vind dat minder makelijk als acad14 of is het even wennen.
Het ondertussen gelukt met het verschalen nu nog even uitprinten en we kunnen beginnen.

Wij hadden op kantoor een pdf => dwg converter! Het kan dus wel al weet ik niet of autocad14 met dwg werkt. Maar de tekeningen van de VOR schepen zijn er inderdaad volgens mij ook in autocad formaat

Back